וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבוע אחרי הירי באגוז: נשק "נעלם" בשייטת 13

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 9:13

לא ברור האם הנשק נגנב בשטח האש או בתחומי הבסיס מאחר שחלפו מספר ימים עד להבנה שנגנב. דובר צה"ל: "האירוע נמצא בחקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו הממצאים לפרקליטות הצבאית"

שייטת 13 וכוחות מיוחדים של צבא ארה"ב משתלטים על ספינה ומחלצים כוח משטח האויב/צילום: דובר צה"ל, עריכה: נועה לוי

לוחם ביחידת העלית שייטת 13 שהיה אמור לעבור לכוננות בבסיס חיל הים בעתלית, גילה לתדהמתו כי הנשק האישי שלו נעלם מהמקום בו אוחסן. עד לשלב זה טרם התברר מתי נעלם הנשק ובאילו נסיבות. האירוע מתרחש כשבוע לאחר שנגנב ציוד לראיית לילה מיחידת אגוז שבחטיבת הקומנדו, שהחיפושים אחריו הסתיימו בירי ובמותם של שני קציני צה"ל.

לאחר חיפוש ותשאול קצר בתוך שייטת 13 הוחלט לדווח למפקד הקומנדו הימי ולקצונה הבכירה בחיל. מתחקור ראשוני התברר כי הלוחמים יצאו לאימון בשטח ולכל אחד מהם היה תיק אישי בו ככל הנראה הונח הנשק. לדברי גורמים באגף המבצעים לא ברור אם הנשק נגנב בשטח האש או בתחומי הבסיס מאחר וככל הנראה הוא נשאר בתוך התיק וחלפו ימים ספורים עד שהבינו כי הוא נעלם.

קציני בכירים ומפקדים מהקומנדו הוקפצו מבתיהם כדי לסייע בתשאול הגורמים ביחידה על מנת להבין את השתלשלות האירועים. למרות זאת יש לא מעט סימני שאלה סביב התנהלות מפקדי היחידה והלוחמים בשמירה על הנשק האישי.

תרגיל השתלטות של שייטת 13 על ספינה. ספטמבר 2016. דובר צה"ל
"הנשק נעלם מהארונית"/דובר צה"ל

בעקבות היעלמות הנשק הוחלט לבצע ספירה של כלל הנשקים ביחידה כדי לבדוק האם נעלמו נשקים נוספים ולרענן את נהלי האבטחה באימון וביחידה.

"מדובר באירוע חריג מאוד ביחידה שלא מאפיין אותה. יבדקו את האירוע כדי למנוע אירועים דומים בעתיד", אמר גורם באגף המצבעים.

בצה"ל מתייחסים בחומרה רבה לגניבת ציוד, תחמושת, ובמיוחד לאמצעי לחימה. הנשקים לרוב נמכרים לסוחרי הנשק ומשם הדרך קצרה לארגוני טרור. בשנת 2020 נגנבו מצה"ל כ-80 כלי נשק ולאחר שדרוג האבטחה במחנות צה"ל ורפורמה ביציאת לוחמים עם נשקים הביתה ירד מספר הרובים שנגנבו בשנת 2021 ל- 22.

עוד בוואלה!

בעקבות רצף תקריות בטיחות: שורת צעדים פיקודיים נגד קצינים בשייטת 13

לכתבה המלאה
תרגיל השתלטות של שייטת 13 על ספינה. ספטמבר 2016. דובר צה"ל
"אירוע חריג מאוד"/דובר צה"ל

אמש (ראשון) החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי לעצור את כלל אימוני הצבא ליום אחד בעקבות התקרית בבסיס נבי מוסא שבבקעה בו נהרגו שני מפקדי פלגות שיצאו לחפש את אמצעי ראיית לילה שנגנב. כמו כן, הוצגו אתמול ממצאי התחקיר הראשוניים של תקרית הירי בקומנדו.

מדובר צה"ל נמסר: "האירוע נמצא בחקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית"

לפני כחצי שנה התרחשו מספר אירועים חריגים בשייטת 13 ביניהם התנגשות כלי שיט ביחידה במהלך תרגיל ללא נפגעים אך עם נזק משמעותי לכלים, חייל שנפגע משריפה וחיילת שנפצעה בידה באירוע בטיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully