וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות רצף תקריות בטיחות: שורת צעדים פיקודיים נגד קצינים בשייטת 13

טל לב רם

עודכן לאחרונה: 4.11.2021 / 9:41

מפקד זרוע הים אישר להדיח מהיחידה באופן חריג רב סרן שפיקד על כלי שיט שהיה מעורב בתאונה, ולנזוף בשני קצינים נוספים שלקחו חלק באימון. צעדים פיקודיים נוספים צפויים לאחר חקירת מצ"ח על שני אירועים נוספים, שאחד מהם הסתיים בפציעה קשה של חייל

שייטת 13 וכוחות מיוחדים של צבא ארה"ב משתלטים על ספינה ומחלצים כוח משטח האויב/צילום: דובר צה"ל, עריכה: נועה לוי

מפקד זרוע הים, האלוף דוד סלמה, אישר לנקוט בשורת צעדים פיקודיים נגד קצינים בשייטת 13, בעקבות תאונה בין שני כלי שיט מסווגים במהלך אימון של הקומנדו הימי - כך פורסם היום (חמישי) במעריב.

בעקבות התאונה, עליה פורסם לראשונה במעריב, הודח באופן חריג מהיחידה קצין לוחם בדרגת רב סרן, שפיקד על אחד מכלי השיט ואחראי לתחום המקצועי ביחידה. הוא יוצב בתפקיד אחר בזרוע הים.

נוסף על כך, מפקד האימון, קצין לוחם בתפקיד סרן, ננזף פיקודית על ידי מפקד השייטת, ומפקד כלי השיט השני, קצין בדרגת סגן, לא ימלא משימות פיקודיות שבהן נדרש לפקד על כלי שיט מבצעי במשך שלושה חודשים, לאחריהם תיבחן מחדש ההחלטה.

התרגיל נובל רוז של שייטת 13 וכוחות מיוחדים בצבא האמריקני. דובר צה"ל
הדחה חריגה בקומנדו הימי. אימון של שייטת 13/דובר צה"ל

התאונה המדוברת התרחשה לפני יותר משבועיים, במהלך אימון מסכם של לוחמים ותיקים ביחידה. כלי השיט שעליו פיקד הקצין בדרגת רב סרן התנגש בעוצמה בכלי שיט אחר. לא היו נפגעים באירוע, אך לכלי השיט נגרם נזק כבד.

מהתחקירים המבצעיים עלה כי באירוע בוצעו שגיאות פיקודיות ומקצועיות. ההחלטה להחמיר עם הרב סרן התקבלה לאחר שהתחקיר העלה כי בנוסף לטעויות המקצועיות, הוא גם חרג מהנהלים המקצועיים וביצע עבירת משמעת.

עוד בוואלה!

בעקבות שורת תקריות בטיחות: עוצר אימונים בשייטת 13

לכתבה המלאה
חייל על סיפון אח"י להב בסיור בסמוך למתקן לוויתן בים התיכון, 29 בספטמבר 2020. AP
רצף תקריות בטיחות. שייטת 13/AP

נוסף לתאונה זו, אירעו לאחרונה רצף של אירועי בטיחות, בהם שניים חמורים בפלגה הטכנית - באחד מהם נפצע קשה חייל משריפה במהלך טיפול שגרתי בכלי שיט, ובאחר נקטעה אצבעה של חיילת. כפי שפורסם במעריב, בשל שרשרת התקריות הוחלט על עצירת האימונים למשך שבוע, לטובת לימוד והפקת לקחים בתחומי הבטיחות והשגרה ביחידה המובחרת.

לצד התחקיר הפיקודי, מתקיימת חקירת מצ"ח על האירועים הנוספים. כשזו תסתיים, מסתמן כי יינקטו גם במקרים הללו צעדים פיקודיים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בעקבות תאונת כלי השיט בשייטת 13 נערך תחקיר, שמסקנותיו כללו המלצה על נקיטת צעדים פיקודיים כלפי המעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully