וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו התאום של ההרוג בהתרסקות: "הוא טרף את החיים, אקרא לבני בשמו"

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 13:17

עמית אברוצקי, אחד ההרוגים בהתרסקות שאירעה שלשום בהרי יהודה, יובא היום למנוחות. "כנראה שמי שחי כל הזמן על הקצה - עלול ליפול. אני כל כך מצטער שלא הצלחתי לשמור", סיפר אחיו. "היום משהו מת בי יחד איתו, כי אי אפשר באמת להיפרד מאח תאום"

בווידאו: זירת התרסקות/צילום: דוברות מד"א

ליאור אברוצקי, שאחיו התאום עמית אברוצקי נהרג לפני יומיים בהתרסקות המטוס הקל בהרי יהודה יחד עם רחמים מרציאנו, ספד לו ואמר כי יקרא לבנו בשמו. היום יובא אברוצקי למנוחות בבית העלמין באלפי מנשה.

"לדבר על עמית בלשון עבר זה בלתי נתפס, זה קשה, כואב בכל הגוף ומפרק אותי לחתיכות קטנות שאף פעם לא יחזרו להיות שלם. היום משהו מת בי יחד איתו, כי אי אפשר באמת להיפרד מאח תאום", אמר אברוצקי, שהוסיף כי "בעוד שלושה חודשים אשתי אמורה ללדת בן שלא יזכה להכיר את עמית, אבל ישא את שמו ויגדל להיות יפה חכם אמיץ ומוכשר כמוהו ואני מבטיח שהוא ידע עליו הכל".

אברוצקי אמר כי אחיו היה אדם מיוחד וצנוע. "הוא היה איש של אנשים, תמיד מוקף בהמון חברים. תמיד הפיץ סביבו כל כך הרבה אור, כל מי שפגש אותו מיד התאהב בו. הוא ידע להיכנס ללב של כל אחד ואחת בשבריר שנייה, לשבות את כולנו בקסם שלו ותמיד בחוש הומור".

עמית וליאור אברוצקי. 28 בפברואר 2022. באדיבות המצולמים
"בלתי נתפס לדבר בלשון עבר". ליאור ועמית אברוצקי/באדיבות המצולמים

הוא סיפר על אהבתו של אחיו לפעילויות אקסטרים. "הוא אהב וטרף את החיים. הרבה אני שומע שאומרים שהוא חי חיים של עשרה אנשים, מלא חוויות, ריגושים, והרבה אדרנלין. צניחות, צלילות, גלישה, סקטבורד, סנובורד, תמיד באקסטרים ותמיד על הקצה", אמר. "כנראה שמי שחי כל הזמן על הקצה עלול ליפול, ואני מצטער כל כך שלא הצלחתי לשמור עליו".

"כשאדם מת צעיר, מתים איתו חלומותיו. היו לעמית כל כך הרבה חלומות ושאיפות שהוא לא יזכה לממש וזה כואב לי כל כך. כאב שאין מילים לתארו. אני לא יודע איך אפשר לחיות בלעדיו, אני אתגעגע אליו כל כך", אמר.

עמית וליאור אברוצקי. 28 בפברואר 2022. באדיבות המצולמים
"אי אפשר באמת להיפרד מאח תאום". ליאור ועמית אברוצקי/באדיבות המצולמים

גם רותם אברוצקי-אלמוג, דודו של עמית מצד אביו, אמר דברים ברוח דומה. "הוא היה כמו ילד בשבילי, היה בחור מקסים ומלא חיים, הומור, תאב חיים. איש שאוהב אנשים, יודע לגעת באנשים, ולכן יש לו כל כך הרבה חברים בעולם הזה", אמר. "הוא נולד עם האהבה לספורט אקסטרים. בתור ילד קטן תמיד נמשך לזה והיה אדם מאוד תנועתי, עם שליטה מדהימה בגוף שלו וספורטאי על. הוא למד דברים מאוד מהר, הוא קלט לבד והפך בזמן קצר לגולש סנואובורד מטורף, למשל".

"זה היה מעורר התפעלות אבל גם קשה ומלחיץ", שיתף. "כשהיה נער לקחתי אותו לעשות סקי בחו"ל והוא מהר מאוד חמק לי מהידיים. פתאום אני קולט אותו על צוק של 20 מטר גובה, והוא נותן קפיצה ונוחת כמו איילה. ראיתי איך הוא מתגרה במוות. זה היה בלי גבול. הוא התפרש לכל סוג של ספורט אקסטרים שאפשר להעלות על הדעת. הוא כבר קנה חליפה לקפיצה מצוקים גבוהים והיינו בחרדה גדולה, אבל הקטסטרופה הגיעה עוד קודם. היה ילד פלא".

לדבריו, "עמית התכוון ללכת לצנוח גם בימים סוערים, ובמקום לנסוע למצדה הוא החליט להוסיף ולטוס במטוס הזעיר הזה למצדה. היה לו ביטחון שלו לא יקרה שום דבר. כנראה שאיבד את חוש הפחד. הוא תמיד עשה מה שרצה והפעם המחיר היה כבד. נותרנו מרוסקים. הוא היה מגנט של אנשים מרקעים שונים וגילאים שונים, אי אפשר היה שלא להתאהב בו".

הוא הוסיף שלדעתו יש לשנות את כללי הרגולציה על הטסת מטוסים קלים, כדי למנוע אסון נוסף. "נעשה הכול כדי שהלקחים יופקו. את עמית לא נחזיר לחיים אבל אולי נציל כמה אנשים מידי עצמם. התאונה הזאת תקרה שוב אם הלקחים לא יופקו".

רחמים מרציאנו, נהרג בהתרסקות מטוס קל. פיטר בורובוק, אתר רשמי
"הדמעות לא מפסיקות". מרציאנו (מימין), ההרוג הנוסף בהתרסקות/אתר רשמי, פיטר בורובוק

אברוצקי ומרציאנו נהרגו שלשום בהתרסקות מטוס קל סמוך למבוא בית"ר שבהרי יהודה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול ראשוני, שבסופו קבע את מותם של השניים. "מיד כשהתקבל הדיווח במגן דוד אדום התחילו הסריקות", סיפר פרמדיק מד"א, אלדד בנשטיין. "שני הגברים שכבו בסמוך לשברי המטוס שהתרסק כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפגיעות קשות ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully