וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מעשור: צעיר שהורשע ברצח על סמך ראיות שנפסלו זכה לשחרור מוקדם

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 14:33

ב-2011, יוסף (שם בדוי), בן 17 מג'לג'וליה, השתתף בירי לעבר אוטובוס תלמידים בכפר קאסם, שהוביל למותו של הנער אמג'ד שהאוואנה. הוא הורשע ברצח, אך שלושת המשתתפים האחרים זוכו לאחר בגלל פגמים בחקירה. כפי שפורסם בוואלה! הוא הגיש בקשה למשפט חוזר, וכעת הוא משתחרר

בווידאאו: תיעוד רצח משה מתיקו אלמיהו בפתח מסעדה באזור/צילום: דוברות משטרת ישראל

לפני יותר מעשור, יוסף (שם בדוי), אז בן 17 מג'לג'וליה, הורשע ברצח הנער אמג'ד שהאוואנה סמוך לכפר קאסם, ונגזרו עליו 25 שנות מאסר. ב-2019 נחשף בוואלה! כי הרשעתו של יוסף נקבעה לאחר הפרות חוק שיטתיות מצד המשטרה, שכללו בין היתר חקירות לא מתועדות ושינוי גרסאות לבקשת החוקרים. כעת, בית המשפט העליון הקל בעונשו של יוסף, והפחית מעונשו תשע שנים.

יוסף הגיש בקשה למשפט חוזר באמצעות הסניגוריה הציבורית, ובאופן חריג בית המשפט העליון קיבל את בקשתו למשפט חוזר בדרך של ערעור. הצדדים הגיעו להסדר טיעון בו הרשעתו ברצח של יוסף תישאר על כנה, אך עונשו קוצר. יוסף יושב בכלא כבר 12 שנים, וצפוי להשתחרר בחודש אוקטובר הקרוב.

ב-2011 הועמד יוסף לדין, יחד עם שלושה נאשמים נוספים בגין קשירת קשר לרצח, ויוחס להם ירי מנשק אוטומטי על אוטובוס תלמידים שהיה בדרכו לכפר קאסם ב-2009. מן הירי נהרג תלמיד ואחר נפצע. הנאשמים היו קטינים, ובעצמם תלמידים בבית הספר בעת האירועים.

בית המשפט העליון, ירושלים. נועם מושקוביץ
"אין זה עניין של יום-יום". בית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

יוסף הורשע על-ידי בית המשפט מחוזי מרכז, ואילו בהליך נפרד זוכו הנאשמים האחרים, לאחר שבית המשפט מחוזי מרכז קבע כי אותן הראיות שהביאו להרשעתו של יוסף הן בלתי קבילות, משקלן אפסי וכי הושגו במסגרת חקירה משטרתית פסולה ופגומה מן היסוד. בין היתר נמצא כי צוות החקירה לא תיעד חלקים נרחבים מחקירות החשודים, במה שנודע כשיטת "התשאול הנעלם".

עו"ד מורן כרמון מהסניגוריה הציבורית, שייצגה את יוסף, בירכה על החלטת בית המשפט, בסיום של "הליך משפטי נדיר", כלשונה. "אין זה עניין של יום-יום שבית המשפט העליון מורה על משפט חוזר בתיק רצח, ואין זה עניין של יום-יום שהמדינה מסכימה להפחתה כה משמעותית בעונש מאסר", ציינה. "קדמה לכך ההכרה בכך שבפרשה זו התרחשה תקלה חמורה בשלב החקירה, אשר לא ניתן לתת אמון בתוצריה". היא הוסיפה כי "חשוב ללמוד מפרשה זו ולהפיק את הלקחים הראויים", והביעה את שמחתה על כך שיוסף, "שכלוא בבית הסוהר מאז היה בן 16, יזכה בקרוב להתחיל סוף סוף את חייו כאדם חופשיּ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully