וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך שבוע: צה"ל הפיל רחפן בגבול רצועת עזה

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 18:58

דובר צה"ל הודיע כי הרחפן, של ארגון הטרור חמאס, הופל בצפון רצועת עזה, בשטח הרצועה. הוא היה במעקב לאורך כל האירוע. ביום חמישי, צה"ל הפיל רחפן בדרום רצועת עזה סמוך לגבול, וגם הוא הופל בשטח הרצועה

בווידאו: נסראללה טוען שיש בדי חיזבאללה יכולת להפוך רקטות לטילים מדויקים/צילום: רויטרס

צה"ל הפיל היום (רביעי) רחפן של חמאס בצפון רצועת עזה, בגבול עם ישראל - כך הודיע דובר צה"ל. על פי הודעתו, הרחפן היה במעקב לאורך כל האירוע, והופל בשטח הרצועה. ביום חמישי, צה"ל הפיל רחפן בדרום רצועת עזה סמוך לגבול, וגם הוא הופל בשטח הרצועה.

שעות ספורות קודם לכן, צה"ל הפיל רחפן של ארגון הטרור חיזבאללה, שחצה לארץ משטח לבנון. מצה"ל נמסר כי "הרחפן היה במעקב יחידות הבקרה האוויריות לאורך כל האירוע". לפני שהופל, הרחפן חצה וסייר בשטח מדינת ישראל.

למחרת, חדר רחפן מלבנון לשטח ישראל, והצליח לחזור בשלום למרות ניסיונות היירוט והזנקת מסוקי ומטוסי קרב לאוויר. אתמול, גורמים בכירים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על הפעלת האזעקה בצפון בעקבות חדירת רחפן חיזבאללה לשטח ישראל.

רחפן. דובר צה"ל
בפעם השנייה בתוך שבוע. רחפן, אילוסטרציה/דובר צה"ל

לדבריהם, מהתחקיר הראשוני עולה כי עוד לפני שחצה את הגבול הבינו בצה"ל שמדובר בטיסן שאינו מסכן אזרחים וכי במקרה הגרוע ביותר הוא נושא מצלמה. "הפעלת האזעקה היא תקלה מבצעית", אמרו הגורמים.

מיד לאחר חדירת הטיסן, התקיימה הערכת מצב טלפונית בין בכירים במערכת הביטחון ומאוחר יותר התקיים תחקיר ראשוני. תגובת צה"ל הוגדרה על ידי גורמי ביטחון כ"תקלה מבצעית". אחד הגורמים אמר כי "עקבו אחריו מהרגע שהתרומם, עוד לפני שהוא חצה. התקיים הערכת מצב מהירה בצה"ל והבינו שמדובר במקרה הגרוע בטיסן שיש לו מצלמה. אתה לא מרעיד את כל הצפון עם אזעקות, הציבור רץ למרחבים מוגנים, מפעיל מסוקי קרב ומטוסי קרב, משגר מיירט של כיפת ברזל ובסוף הוא חוזר למרחב הלבנוני. זה לא מתקבל. יש פתרונות אחרים".

  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully