וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יירוט במיליונים נגד טיסן זול: חדירת חיזבאללה משקפת את הדילמה החדשה של צה"ל

עודכן לאחרונה: 18.2.2022 / 20:26

למרות הכישלון ביירוט הרחפן שנכנס היום לשטח הגליל, גורמים ששוחחו עם וואלה! אומרים כי "דין מזל"ט קטן כגדול". לדבריהם, ישראל תמשיך בכל דרך למנוע חדירה למרחב האווירי הישראל, וכי למרות שחיזבאללה מנסה להקשות על צה"ל בשליחת כלי טיס זעירים - צעדיו ידועים כל העת

בווידאו: מטוסי חיל האוויר בשמי ביירות/מערכת וואלה! NEWS

חדירת המזל"ט של חיזבאללה למרחב האווירי הישראלי וחזרתו ללא פגע למרחב הלבנוני משקפת את הדילמות החדשות בפניהן עומד צה"ל, שהגיב אחר הצהריים לאירוע בגיחות טיס נמוכות מעל שמי ביירות. לדברי גורמים ששוחחו עם וואלה!, "דין מזל"ט קטן כגדול".

המאמץ הנרחב להגנת שמי ישראל והמערכה העיקשת נמשכים מאז מלחמת לבנון השנייה, לצד הפעילות לחשיפת פעילות הטרור של חיזבאללה באמצעות טיסות לאיסוף ומודיעין. לאחרונה החל הארגון לאתגר את צה"ל בשני צירים: בעומק לבנון, באמצעות חשיפת סוללות טילי קרקע אוויר כדי לאיים על מטוסי הקרב וכלי טיס לא מאוישים של חיל האוויר הישראלי, ובציר נוסף: החדרת רחפנים ומטוסים זעירים ללא טייס למרחב הישראלי כדי לאסוף מודיעין על בסיסי צה"ל והפעילות לאורך הגבול.

יירוט של מערכת ככיפרת ברזל בשמי אשקלון 19 במאי 2021. רויטרס
"לא נעבור על זה לסדר היום". כיפת ברזל בפעולה/רויטרס

התגובה המהירה של חיל האוויר לחדירת המזל"ט מצביעה על רמת הדריכות והכוננות - גם כשאין מודיעין מדויק למתרחש במרחב. גורמים במערכת הביטחון אמרו היום כי "מדובר בטיסן מאוד קטן. מאוד-מאוד קשה לגלות אותו, ובכל זאת הצלחנו ועקבנו אחריו כל הדרך. חיזבאללה מנסה להקשות על צה"ל, אבל הצלחנו לגלות אותו לאורך כל הדרך. הוזנקו מטוסי קרב ומסוקי קרב".

גורמים ביטחון העבירו מסר לצד הלבנוני. "צה"ל ימשיך ויפעל בכל דרך למנוע חדירה למרחב האווירי הישראלי. לא נעבור על זה לסדר היום", אמרו. על הביקורת לפיה נגד מזל"ט שעולה מאות שקלים הפעיל צה"ל מערכות בעלות של מיליוני דולרים, אמרו גורמים במערכת הביטחון כי "צה"ל לא יתפשר בהגנה על שמי המדינה. גם כשמדובר במזל"ט קטן. לא נאפשר חדירה למרחב האווירי שלנו".

מטוסי חיל האויר בשמי ביירות, לבנון, 18 בפברואר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
מטוס חיל האוויר בשמי ביירות, היום/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

למרות המאמץ הגדול - שלא צלח - ליירט את המזל"ט בטרם יכנס למרחב האווירי, אמרו גורמים כי "צריך להבין שמדובר בזמן קצר מאוד מהרגע בו ניתן לגלות טיסן כזה עד לרגע שבו עומדים מולו מטוסי קרב. לא סתם נשמעו בומים על קוליים בשמי הצפון. צוותי האוויר ממהרים להגיע אל המרחב. למה לא הצליחו ליירט אותו? כי הוא מאוד קטן".

גורם ביטחוני בכיר נוסף אמר מוקדם יותר כי לפי הערכה חדירת המזל"ט של חיזבאללה למרחב הישראלי היא תגובה להפלת הרחפן של הארגון על ידי צה"ל אתמול בגבול לבנון.

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully