וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לגנץ: "עובד על פתרון המשבר סביב חוק הפנסיות הצה"ליות, אמצא פתרון בקרוב"

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 21:03

ראש הממשלה אמר ליו"ר כחול לבן, בפגישה שבה נכח גם לפיד, כי הוא עושה מאמצים לסיים את המשבר בקואליציה: "מבין את המצב, עובד ועסוק בזה". מוקדם יותר, בחן בנט עם ראשי מפלגות הקואליציה אפשרות של קידום החוק בקריאה ראשונה בנוסחו המקורי ועריכת שינויים בו בהמשך

בווידאו: גנץ בסיום פגישתו עם בנט וליברמן בכנסת/צילום: יקי אדמקר

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (רביעי) בפגישה עם יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ, כי הוא עושה מאמצים כדי לסיים את המשבר בקואליציה סביב הדרישה של גנץ לקדם את חוק הפנסיות הצה"ליות. "אני מבין את המצב", אמר בנט בפגישה שבה השתתף גם לפיד, "עובד ועסוק בזה. אמצא לכך פתרון בקרוב".

מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה עם ראשי מפלגות הקואליציה בנפרד, ובחן את נכונותם לפשרות סביב דרישת גנץ. אחת האפשרויות שנבחנו על ידי בנט היא לקדם את החוק של גנץ בקריאה ראשונה בנוסחו המקורי, ואז לערוך בו שינויים לפני הקריאה השנייה והשלישית.

עם זאת, גנץ דורש לקדם את החוק ללא שינויים. מחר בנט ייפגש עם כל ראשי המפלגות לישיבה משותפת שתתקיים בערב בקריה בתל אביב, זאת בניסיון לסיים את המשבר ולחזור לקידום חקיקה ממשלתית ופרטית בכנסת.

רה"מ נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ בדיון במליאת הכנסת, 2 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"אפתור את המשבר". בנט וגנץ בכנסת, ארכיון/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מוקדם יותר היום, האופוזיציה אישרה 13 הצעות בקריאה טרומית, זאת ברקע המשבר בממשלה שבמסגרתו חברי האופוזיציה נעדרו מהמליאה. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, תקף את הממשלה לאחר אישור ההצעות. "היום נקבעו בכנסת שתי עובדות ברורות - האופוזיציה היא זו ששולטת במליאה, ובישראל אין ממשלה. הממשלה הזו צריכה לעבור מן העולם. נמשיך לעשות הכול שכך יקרה, וכך אכן יקרה", אמר.

לפני פגישתם של בנט, לפיד, גנץ וליברמן, אמר גנץ: "אני מקווה שייפתר, אני חושב שצריך להיפתר. בסך הכול מחפשים טוב". במהלך ההצבעות, הליכוד קיימה מחווה לגנץ והמפלגה משכה את הצעת החוק לחקירת המימד החמישי.

קודם לכן, כחול לבן הודיעה שלא תשתתף בהצבעות על מרבית החוקים במחאה על העיכוב בקידום חוק הפנסיות הצבאיות, ובתגובה הקואליציה הורידה מסדר היום שורת הצבעות. בעקבות זאת, שיתוק הכנסת נמשך זה השבוע השלישי ברציפות, וכמעט לא מקודמת חקיקה ממשלתית או פרטית.

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully