וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בממשלה: 13 הצעות של האופוזיציה אושרו בקריאה טרומית

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 16:56

ראשי הקואליציה נפגשו כדי להרגיע את הרוחות, ברקע הודעתו של גנץ כי מפלגתו מחרימה את ההצבעות אם חוקיו לא יעברו. ובעוד בקואליציה נעדרו מהמליאה - אושרו ההצעות בזו אחר זו. ח"כ לוין: "בישראל אין ממשלה, הממשלה הזו צריכה לעבור מן העולם"

בווידאו: גנץ בסיום פגישתו עם בנט וליברמן בכנסת/צילום: יקי אדמקר

האופוזיציה אישרה היום (רביעי) 13 הצעות בקריאה טרומית, זאת ברקע המשבר בממשלה במסגרתו חבריה האופוזיציה נעדרו מהמליאה. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, תקף את הממשלה לאחר אישור ההצעות. "היום נקבעו בכנסת שתי עובדות ברורות - האופוזיציה היא זו ששולטת במליאה, ובישראל אין ממשלה. הממשלה הזו צריכה לעבור מן העולם. נמשיך לעשות הכל שכך יקרה, וכך אכן יקרה", אמר.

מוקדם יותר, ראשי הקואליציה נפגשו בניסיון להרגיע את הרוחות בממשלה, ברקע החרמות בהצבעות במליאה מצד כחול לבן והתפטרותו של השר בלי תיק אלי אבידר.

לפני פגישתם של ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן, אמר גנץ: "מקווה שייפתר, אני חושב שצריך להיפתר. בסך הכל מחפשים טוב". במהלך ההצבעות, הליכוד קיימה מחווה לגנץ והמפלגה משכה את הצעת החוק לחקירת המימד החמישי.

בני גנץ. ראובן קסטרו
המחאה - בגלל עיכוב בקידום חוק הפנסיות הצבאיות. גנץ/ראובן קסטרו

מוקדם יותר, כחול לבן הודיעה שלא תשתתף בהצבעות על מרבית החוקים במחאה על העיכוב בקידום חוק הפנסיות הצבאיות, ובתגובה הקואליציה תוריד מסדר היום שורת הצבעות. בעקבות זאת, שיתוק הכנסת נמשך זה השבוע השלישי ברציפות, וכמעט לא מקודמת חקיקה ממשלתית או פרטית.

בתחילת השבוע הודיעה המפלגה כי לא תהיה חלק מהקואליציה בהצבעות על חוקים ממשלתיים אך כעת במפלגה החליטו להחרים גם את החקיקה הפרטית, והבהירו כי לא יצביעו עם הקואליציה פרט להתנגדות לשלוש הצעות של האופוזיציה. גורמים בכחול לבן טוענים כי אין התקדמות במגעים מולם סביב הדרישה לקדם את חוק הפנסיות הצהליות, ולכן הם סבורים כי יש להרחיב את הצעדים נגד הקואליציה. ראש הממשלה בנט צפוי לכנס מחר בבוקר את ראשי המפלגות, וככל הנראה גם סוגיה זו תעלה לדיון.

בתחילה, במפלגה ביקשו להצביע רק בחלק מהחוקים עם הקואליציה אך הובהר להם בתגובה: "או הכל או כלום". ההתבלטות נבעה בין היתר מההצעה של ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) שתעלה היום להצבעה בקריאה טרומית לחקירת פרשת המימד החמישי. בכחול לבן חששו מאישור ההצעה, אך רצו להמשיך בחרם באופן מסוים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully