וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ופל בלגי, ג'חנון, ואפליקציית הסעות: השדרוגים שצה"ל מתכנן בבסיסים ובמוצבים

23.2.2022 / 17:00

נוכח הביקורת בתוך הצבא ומחוצה לו על תנאי החיילים, ביצע אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הערכת מצב, בסופה הודיע על שינויים בתחום ההיסעים והמזון. כחלק מהתכנית, 80 מוצבים בצה"ל יקבלו חדר אוכל 24/7 לאוכל ופינוקים, כמו גם הזמנה של הסעות מהבית באמצעות אפליקציה

בווידאו: פרויקט "נסיעה טובה" של צה"ל/צילום: דו"צ

אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הודיע על כמה פרויקטים חדשים בתחום ההסעות במהלך סוף השבוע ואיכות המזון בצה"ל. זאת, נוכח הביקורת בתוך הצבא ומחוצה לו באותם נושאים. כחלק מהשינויים, 80 מוצבים בצה"ל יקבלו חדר אוכל פתוח 24/7 לאוכל ופינוקים וחיילים יוכלו להזמין הסעות מהבית באמצעות אפליקציה.

אלוף מישל ינקו, מפקד אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ביצע הערכת מצב שלאחריה הציג את השינויים והדגיש את פועלו של קודמו בתפקיד אלוף איציק תורג'מן והדגיש כי חלק מהשינויים החלו בכהונתו.

שינויים בתחום המזון בצה"ל. דובר צה"ל
יוגורטים, מעדנים, וופל בלגי וג'חנון בבסיס/דובר צה"ל

לפי התכנית, בתחום ההיסעים, צה"ל פועל לשפר את חוויית הנסיעה מהבסיסים ומבתי החיילים כדי למנוע צפיפות, אלימות, וויכוחים בין חיילים לפני העלייה לאוטובוסים. במסגרת השינוי, גובשה על ידי מרכז ההובלה תוכנית "נסיעה טובה", שיצאה לדרך בדצמבר האחרון, ומהווה מהלך ראשון לשיפור המענה.

עם העלייה לאוטובוסים ב-14 חניוניום שונים ברחבי הארץ, יקבלו כלל החיילים כריך, שתייה וחטיפים. לצד השיפור בהיקף ההסעות ואיכות השירות, הוחלט להטמיע אפליקציות בשם: "zuzu" ו"שאט"ל", (האפליקציה תאפשר לחיילים להזמין מקום מראש במערכת ההסעות מהבית או מהבסיס שתגיע לאסוף אותם מהנקודה הנבחרת ותאפשר אופטימיזציה בין מקום המגורים של החיילים לבין היעד, ובניית מסלול נסיעה מהיר וקצר א.ב) לשליטה בהיסעים ושיפור המענה לחיילים תוך הקלה על מערך התחבורה הציבורית. ההתייעלות הביאה להפחתה של 24% מכמות המשרתים שנוסעים בימי ראשון ברכבות והפחתה של 12% מכמות המשרתים שנוסעים באוטובוסים בימי ראשון.

שינויים בתחום המזון בצה"ל. דובר צה"ל
יקבלו כריך ושתייה בעלייה לאוטובוס/דובר צה"ל

המטה הכללי של צה"ל העביר תקציב מיוחד לשיפוץ 130 חדרי אוכל, שיפוץ יותר ממחצית מהם יסתיים בליל הסדר. עוד הוחלט להגדיל את תקציב המזון ב-25% לגיוון ארוחות הבוקר והערב ותגבור ארוחות הצהריים. גולת הכותרת של השינוי הוא הקמת 80 טרקליני לוחמים במוצבים שונים של צה"ל ברחבי הארץ, בדגש על מקומות מרוחקים ועל הגבולות. הטרקלין יאפשר הגשת מזון 24/7 ויכלול מוצרי מזון חלביים להכנה מהירה, יוגורטים, מעדנים, וופל בלגי, ג'חנון, פיצה אישית, פירות וירקות, טחינה, קורנפלקס, מרק אישי וחטיפי אנרגיה. כמו כן, יהיה אבזור אחיד ותומך לכל טרקלין הכולל מקררים, מצנם וטוסטר, בר מים ומיקרוגל. כל טרקלין יהיה ממוזג ובשיתוף פעולה עם אכ"א, יוצבו מחוצה לו פרגולה וריהוט לשהייה נוחה.

שינויים בתחום המזון בצה"ל. דובר צה"ל
80 מוצבים בצה״ל יקבלו חדר אוכל פתוח 24/7/דובר צה"ל

על רקע הביקורת החריפות על תפקוד עיר הבה"דים והביקורות על המטבחים וחדרי האוכל, בוצע שיפור גם באיכות השירות. מדובר צה"ל נמסר כי הוחלט על מנגנוני קנסות ותגמולים בהתאם לסקר שביעות רצון שיכללו את הרחבת תפריטי המזון המוגשים לחיילים ושיפוץ חדרי האוכל השונים לצד כלי ההגשה. עוד הוחלט על הרחבת פרויקט "טעימא". פרויקט במסגרתו לכל מוצב שייכות מתנדבות שבאות לבשל יחד עם צוות המטבח אוכל ביתי, טעים ובריא ללוחמים. הפרויקט בהשתתפות האם השכולה מרים פרץ, פועל כיום ב-16 מוצבים פלוגתיים, ונמצא בשלבי התרחבות. השאיפה היא לשלב בכל מוצב לפחות אמא אחת שתבשל יחד עם הטבחים, כחלק מתו התקן שהגדיר מנהל המזון.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • אוכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully