וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על פרשת האזנות הסתר: "המשטרה לא תהפוך לשק חבטות"

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 18:58

המפכ"ל הגיב לממצאי הבדיקה, שהראו כי אין כל אינדיקציות לשימוש בתוכנת פגסוס ללא צו שיפוטי. "הפייק ניוז הצליח לחדור לתקשורת", הזהיר, "ולגרום לנזק גדול שייקח לנו זמן רב לתקן". המפכ"ל קרא לתת את הדעת "על הקלות שבה הכפישו משטרה שלמה"

בווידאו: המפכ"ל מתייחס לתוצאות ועדת הבדיקה על פרשת NSO/מערכת וואלה!

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, התייחס הערב (שלישי) לפרשת האזנות הסתר. זאת, לאחר שצוות הבדיקה העלה כי השימוש בתוכנות הריגול בוצע בצו שיפוטי בלבד. "קרה כאן משהו חסר תקדים - משטרת ישראל הואשמה האשמות שווא קשות שפגעו באופן אנוש לא רק באמון הציבור במשטרה אלא בכל רשויות אכיפת החוק", אמר שבתאי. "מה שמכונה 'פייק ניוז' הצליח לחדור לתקשורת הממוסדת ולגרום לנזק גדול שייקח לנו זמן רב לתקן".

"השיח הציבורי שנוצר סביב הפרסומים השגויים והאופן שבו נתפסות כיום המשטרה, הפרקליטות, מערכת המשפט ובעצם רשויות המדינה כולן, עלולים להוביל לגדיעת הענף עליו אנו יושבים", הוסיף שבתאי והזהיר כי "זוהי מגמה שמסכנת את החברה בישראל". לדבריו, "הממצאים של הצוות מוכיחים מעבר לכל צל של ספק - משטרת ישראל לא פעלה ולא פועלת בניגוד לחוק". המפכ"ל התחייב "שכך זה ימשיך להיות".

המפכ"ל קרא לתת את הדעת "על הקלות שבה הכפישו משטרה שלמה". "כפי שיש לנו מדינה אחת כך גם יש לנו משטרה אחת ואני לא אתן שבמשמרת שלי היא תפר את חובתה כלפי הציבור", אמר, "אך גם לא אתן שהיא תהפוך לשק החבטות של אלה שמבקשים לפגוע בה מתוך אינטרסים כאלה ואחרים".

אמש, הודיע צוות הבדיקה בפרשת האזנות הסתר במשטרה, בראשות עמית מררי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה כי אין כל אינדיקציות לשימוש בתוכנת פגסוס ללא צו שיפוטי. ממשרד המשפטים נמסר כי לפי המידע שהועבר לצוות, נגד שלושה מבין האנשים שהופיעו ברשימה שפורסמה בעיתון "כלכליסט" יצא צו בית משפט שמאשר האזנת סתר, שניים מתוכם אכן בוצע ניסיון הדבקה ורק באחד צו ההדבקה הצליח.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב בירך על הממצאים ואמר כי זהו "זיכוי מהדהד למשטרת ישראל וללובשי המדים ותעודת עניות לעיתון. יש היום הרבה מאוד גורמים שצריכים להרכין ראש ולהתנצל בפני שוטרות ושוטרי ישראל ומשפחותיהם".

לפי חשיפת כלכליסט המשטרה שתלה את תוכנות הריגול ללא פתיחת חקירה וללא אישור חוקי לכך. בין "המודבקים" בתוכנה, עיתונאי וואלה!, מנכ"לי וואלה! לשעבר אילן ישועה ואבירם אלעד, סטלה הנדלר לשעבר מנכ"לית בזק, איריס אלוביץ' בת זוגו של בעל השליטה בבזק לשעבר, מנכ"לי משרד האוצר לשעבר קרן טרנר ושי באב"ד, איש העסקים רמי לוי, אמי פלמור מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, יאיר כץ יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית ובנו של ח"כ חיים כץ, מנכ"לי משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר ושלמה פילבר, דודו מזרחי מנכ"ל בזק, אבנר נתניהו בנו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, יועציו של נתניהו יונתן אוריך וטופז לוק, יורם שמחון ראש המועצה מבשרת ציון, מרים פיירברג ראש עיריית נתניה, מוטי ששון ראש העיר חולון ויעקב פרץ ראש העיר קריית אתא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully