וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע החשש מפלישה רוסית: ישראל תפנה את השגרירות מקייב

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 19:18

שר החוץ יאיר לפיד החליט כי השגרירות תועבר לנציגות הדיפלומטית החלופית, שתוקם בעיר לבוב במערב המדינה. לפיד קיבל את ההחלטה בסיום הערכת מצב שנערכה ומידע מודיעיני עדכני על מה שמתרחש באוקראינה. "זה יקרה מחר במהלך היום", אמר בכיר במשרד החוץ

בווידאו: שר החוץ, יאיר לפיד מתייחס בריאיון לוואלה! למתיחות רוסיה-אוקראינה/מערכת וואלה!

על רקע החשש הגובר מפלישה רוסית לאוקראינה החליט שר החוץ יאיר לפיד לפנות את שגרירות ישראל בקייב ולהעביר אותה לנציגות הדיפלומטית החלופית, שתוקם בעיר לבוב במערב המדינה כ-45 ק"מ מהגבול עם פולין - כך מסר היום (שני) דובר משרד החוץ ליאור חייט.

לפיד קיבל את ההחלטה בסיום הערכת מצב שנערכה הערב במשרד החוץ ולאחר שיחות עם שורה של גורמים בינלאומיים. במהלך הערכת המצב הוצג מידע מודיעיני עדכני על מה שמתרחש באוקראינה וכן על הסיכויים להסלמה. "על סמך המודיעין העדכני הוחלט לפנות את הדיפלומטים הישראלים מקייב וזה יקרה מחר במהלך היום", אמר בכיר במשרד החוץ.

בשבוע האחרון קרא משרד החוץ לישראלים כמה פעמים לעזוב את אוקראינה על רקע החשש מפלישה רוסית. במשרד החוץ אמרו כי מיום שבת לפני כתשעה ימים היו 40 טיסות מאוקראינה לישראל שרובן היו בתפוסה בינונית. רק כ-4,000 ישראלים מתוך יותר מעשרת אלפים שהיו באוקראינה עזבו את המדינה.

שגרירות ישראל בקייב. GettyImages
תועבר ללבוב. שגרירות ישראל בקייב/GettyImages

"הערכה שלנו היא שכל מי שרצה לצאת כבר עשה את זה", אמר בכיר במשרד החוץ. "היום לא היה אף אחד ישראלי שהגיע לשגרירות בקייב כדי לקבל שירות קונסולרי לקראת פינוי".

הנציגות הדיפלומטית החלופית שהוקמה בלביב תפעל להענקת מסמכי נסיעה לאזרחים ישראלים המעוניינים לצאת מאוקראינה בעיקר מהמעברים היבשתיים למדינות השכנות - פולין, סלובקיה, רומניה, הונגריה ומולדובה.

דובר משרד החוץ ליאור חייט אמר כי בימים האחרונים ערכו הדיפלומטים הישראלים ששוגרו ללביב כמו גם אלה המשרתים בפולין, סלובקיה, רומניה, מולדובה והונגריה סיורים למעברי הגבול עם אוקראינה וקיימו פגישות עם הרשויות במעברים, על מנת להבטיח מעבר של אזרחים ישראלים, שירצו לצאת מאוקראינה.

"משרד החוץ שב וקורא לאזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה מיד", אמר חייט. "אחרי תחילת ההסלמה רוב הסיכויים שהמרחב האווירי בכל המדינה ייסגר ולכן דרך הפינוי המועדפת תהיה קרקעית".

מספר הטלפון של הנציגות החלופית בלבוב: 380935402099

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully