וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: הכוחות הרוסיים קיבלו הוראה להתקדם בפלישה לאוקראינה

20.2.2022 / 18:31

ברשת CBS דווח כי המודיעין האמריקני קיבל מידע שלפיו המפקדים בשטח מגבשים תכניות ספציפיות לתמרון בשדה הקרב. פוטין ומקרון שוחחו בטלפון, והיו חלוקים על האחראים להסלמה במזרח אוקראינה - אך הביעו תמיכה במאמצים להגיע להפסקת אש

בווידאו: חילופי אש במזרח אוקראינה/צילום: רויטרס

הכוחות הרוסיים שבגבול אוקראינה קיבלו הוראה להתקדם בפלישה לאוקראינה - כך דווח היום (ראשון) ברשת CBS האמריקנית. לפי הדיווח, שמתבסס על הערכות של המודיעין האמריקני, המפקדים בשטח מגבשים תכניות ספציפיות לתמרונים בשדה הקרב.

כ-150 אלף חיילים רוסים פרוסים בגבולות אוקראינה, כולל כמה עשרות אלפים בבלארוס, ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר בימים האחרונים כי הוא משוכנע שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליט לתקוף את אוקראינה. הערב הוא יכנס את המועצה לביטחון לאומי כדי לדון במשבר במזרח אירופה.

מוסקבה הזהירה היום כי האזהרות החוזרות ונשות שמשמיע המערב לגבי פלישתה האפשרית לאוקראינה הן פרובוקטיביות ועלולות להוביל לתוצאות שליליות. "התרגיל היומי בהכרזה על תאריך פלישה של רוסיה לאוקראינה הוא מנהג רע מאוד", הזהיר דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, בהתייחסו לכמה מועדים שבהם נקבו במערב כיום האפשרי שבו תתקוף רוסיה את אוקראינה, שהייתה בעבר חלק מברית המועצות.

צבא רוסיה מתרגל בבלארוס, על גבול אוקראינה. 19 בפברואר 2022. AP
מסוק קרב בתרגיל צבאי עם בלארוס, בסמוך לגבול עם אוקראינה, אתמול/AP

במהלך היום, פוטין שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, והשניים הסכימו שיש צורך למצוא פתרון לסכסוך בחבל הדונבאס, שסבב הלחימה הנוכחי בו נמצא ביומי הרביעי, ולפעול למען הפסקת אש. הם הסכימו שנציגים מאוקראינה ומרוסיה ישתתפו מחר במפגש של הארגון לשיתוף פעולה ולביטחון באירופה, שמפקח על העימות במזרח אוקראינה.

עם זאת, גורם צרפתי אמר לרויטרס כי בעוד שמקרון אמר כי הבדלנים הפרו-רוסים אחראים להסלמה האחרונה, שבה נהרגו שני חיילים אוקראנים, פוטין הטיל את האחריות על קייב. הגורם הוסיף כי פוטין הבטיח למקרון שהכוחות הרוסיים יעזבו את בלארוס אחרי תום התרגילים המשותפים לשני הצבאות - שהיו אמורים להסתיים היום והתארכו עד למועד לא ידוע. נשיא רוסיה נתן הבטחה דומה בעת פגישתו במוסקבה עם מקרון בתחילת החודש, אך זו התבדתה.

היחסים המתהדקים בין רוסיה לבלארוס בלטו אתמול כשפוטין אירח את הרודן אלכסנדר לוקשנקו ב"חדר המצב" בעת שפיקח על תרגיל בטילים אסטרטגיים המסוגלים לשאת נשק גרעיני.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון במוסקבה, 22 בפברואר 2022. רויטרס
מאמצים אחרונים למנוע מלחמה. מקרון בפגישתו עם פוטין במוסקבה, החודש/רויטרס

מנהיגי המערב הביעו בימים האחרונים ביטחון בכך שפוטין החליט לפלוש לאוקראינה, חרף הכחשותיה הנמרצות של מוסקבה. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר הלילה בריאיון לרשת BBC כי "העדויות מצביעות על כך שרוסיה מתכננת את המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945". לדבריו, "כל הסימנים מעידים על כך שתוכנית הפלישה כבר החלה במובנים מסוימים".

עם זאת, מנהיג המערב עדיין מנסים להניא את פוטין מפתיחת מלחמה, תוך איומים בסנקציות כואבות ובקריאות לקיום דיאלוג חרף התנגדותם לכמה מדרישות המפתח של הקרמלין - בראשן הבטחה שאוקראינה לעולם לא תצורף לנאט"ו.

שר החוץ של אוקראינה, דימיטרו קוליבה, אמר היום כי על המערב להטיל כבר עכשיו לפחות חלק מהסנקציות שגיבש נגד רוסיה. "צריך לעצור את רוסיה עכשיו, אנחנו רואים איך האירועים מתפתחים", הזהיר בתדרוך שנתן מוויעדת הביטחון במינכן.

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר אתמול כי "כל הסימנים מראים שרוסיה מתכננת מתקפה נרחבת על אוקראינה. קודם לכן גורם בארגון אמר כי נאט"ו העביר את משרדיו מקייב ללבוב שבמערב המדינה ולבריסל מטעמים ביטחוניים. "הבטיחות של אנשינו היא מעל הכל", אמר הגורם, שלא הרחיב בעניין מספר העובדים שהועברו מהמשרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully