וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחלתי לרעוד": אמו של תינוק שנפגע בפרשת רמדיה מגיבה לסערת סימילאק

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 11:56

לאחר שהחברה הודיעה כי היא מסירה מוצרים ממדפי בתי המרקחת, סיפרה מיכל גזבר ל-103FM כי ההודעה עוררה בה פוסט טראומה. "הפחד תמיד קיים. לא להאמין כמה הזיכרון נשאר", סיפרה. "המציאות לא תחזור להיות אותה מציאות"

מיכל גזבר, אמו של אבישי ז"ל שנפגע בפרשת רמדיה, הגיבה הבוקר (שני) על סערת סימיליאק, ברקע מות התינוק האמריקני שצרך מזון לתינוקות. "הפחד תמיד קיים. קיבלתי קישור לכתבה והתחלתי לרעוד - זו ממש פוסט טראומה", אמרה בריאיון ל-103FM. בפרשת רמדיה נפטרו חמישה תינוקות בעקבות מחסור בוויטמין B1 בפורמולה. לדבריה של גזבר "אנחנו ממשיכים לחיות אבל זה תמיד נשאר. המציאות לא תחזור להיות אותה מציאות. לא להאמין כמה הזיכרון קיים בראש ובלב".

אמש הודיעה חברת אבוט, המשווקת את מוצרי סימילאק בישראל כי תבצע ריקול של שני מוצרים בארץ, אלימנטום ומעשיר חלב אם, שיוצרו במפעל בארצות הברית שבו על פי החשד הזדהמו מוצרים. מדובר במוצרים שניתנים בבתי החולים ובתי המרקחת בלבד.

זאת, בעקבות הודעתם של מנהל המזון והתרופות האמריקני והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן כי הוא חוקר ארבעה מקרי אשפוז של תינוקות שצרכו מזון לתינוקות. באחד מהמקרים התינוק מת. בעקבות זאת הוציא ה-FDA אזהרה חמורה וקרא להחזיר את תחליפי המזון לתינוקות של חברות סימילאק, אלימנטום ואלקר.

כפית עם אבקת תמ"ל. ShutterStock
"התחלתי לרעוד זה פוסט טראומה". כפית עם אבקת תמ"ל/ShutterStock

לדבריה של גזבר, בנה אבישי קם בוקר אחד והרופאים חשבו הרופאים כי נדבק בוירוס. "הוא התחיל להקיא והגעתי איתו למרפאה כהיה בן חודשיים פחות שבוע בדיוק. שלחו אותנו לשניידר עשו לו את כל הבדיקות וחשבו אולי דלקת קרום המוח", היא מספרת. עוד היא נזכרת כי באותם ימים לא דיברו על פרשת רמדיה. "המשכתי להאכיל אותו בפורמולה ולקחתי אותה לבית החולים כדי שלא יתנו לו תחליף אחר".

יש הבדל מבחינה רפואית בין פרשת רמדיה לפרשה של סימילאק. בתרכובת של סימילאק שמגיעה עם הפנייה מהרופא יש מרכיב מקולקל בעוד בפרשת רמדיה, היה מרכיב חסר בתרכובת - ויטמין B1 שהוא חלק מהוויטמינים שאחראים על מערכת העצבים.

עוד בוואלה!

בעקבות מות התינוק בארה"ב: סימילאק מורידה מוצרים מבתי המרקחת גם בישראל

לכתבה המלאה

המוצרים החשודים ברכיב מקולקל יוצרו כולם באותו מפעל, Sturgis, השוכן במישיגן בארצות הברית. לפי החשד, יתכן שחיידקי סלמונלה וקרונובקטר נמצאו בהם.

משרד הבריאות הדגיש כי הקריאה להחזרת מוצרים של חברת אבוט נוגעת רק לתרכובות מזון מיוחדות לתינוקות הנמכרות על ידי רוקחים בלבד. "תרכובות אלו מיועדות עבור מצבים רפואיים מיוחדים, ואין מדובר במוצרי המדף הנפוצים", מסר. מדובר על החזרה יזומה של 5 סדרות ייצור בישראל, שכוללות עד כ-1000 מוצרים.

בתגובה לפרשה, מסרה החברה כי "אבוט ישראל מבצעת איסוף וולונטרי של שני מוצרים אבקתיים, אלימנטום ו-HMF (מעשיר חלב אם), שיוצרו באתר Sturgis, מישיגן, ארה"ב. חשוב לציין כי אין כל קשר לשאר מוצרי אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק, והם אינם מושפעים כלל ממהלך זה.
אף אחד מהמוצרים שהופצו לא נמצאו חיוביים לנוכחות של קרונובקטר סקאזקי Chronobacter sakazakii או סלמונלה ניופורט Salmonella Newport בבדיקות היצרן טרם שחרורם. המוצרים נבדקו ואושרו גם על ידי משרד הבריאות לאחר הגעתם לישראל. אף אחד ממוצרי התזונה האחרים של Abbott או מוצרי סימילאק המופצים בארץ לא מושפעים ממהלך זה והם בטוחים לצריכה. שיווק המוצרים הרלוונטים הופסק. אבוט פנתה לבתי המרקחת ולבתי החולים כדי לאסוף את המוצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully