וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מות התינוק בארה"ב: סימילאק מורידה מוצרים מבתי המרקחת גם בישראל

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 22:13

בעקבות ארבעה מקרי אשפוז של תינוקות אמריקנים שצרכו מזון מחברת סימילאק, כשבאחד מהמקרים מת התינוק, הוציא ה-FDA אזהרה חמורה. כעת, חברת אבוט הודיעה כי תאסוף בארץ את המוצרים Alimentum ו-Human Milk Fortifier של החברה, שניתנים כפוף למרשם

חברת אבוט, המשווקת את מוצרי סימילאק בישראל הודיעה היום (ראשון) כי תבצע ריקול של שני מוצרים בארץ, אלימנטום ומעשיר חלב אם, שיוצרו במפעל בארצות הברית שבו על פי החשד הזדהמו מוצרים. מדובר במוצרים שניתנים בבתי החולים ובתי המרקחת בלבד.

משרד הבריאות הדגיש כי הקריאה להחזרת מוצרים של חברת אבוט נוגעת רק לתרכובות מזון מיוחדות לתינוקות הנמכרות על ידי רוקחים בלבד. "תרכובות אלו מיועדות עבור מצבים רפואיים מיוחדים, ואין מדובר במוצרי המדף הנפוצים", מסר. מדובר על החזרה יזומה של 5 סדרות ייצור בישראל, שכוללות עד כ-1000 מוצרים.


ביום חמישי, מנהל המזון והתרופות האמריקני והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן הודיע כי הוא חוקר ארבעה מקרי אשפוז של תינוקות שצרכו מזון לתינוקות. באחד מהמקרים התינוק מת. בעקבות זאת הוציא ה-FDA אזהרה חמורה וקרא להחזיר את תחליפי המזון לתינוקות של חברות סימילאק, אלימנטום ואלקר.

המוצרים החשודים בזיהום כולם יוצרו באותו מפעל, Sturgis, השוכן במישיגן בארצות הברית. לפי החשד, יתכן שחיידקי סלמונלה וקרונובקטר נמצאו בהם.

לאחר היוודע הזיהום, בוצעו בארה"ב בדיקות נוספות למוצרים שנשלחו לישראל, ואלו נמצאות תקינות. לא דווח למשרד הבריאות עד כה על כל מקרה של פגיעה מהמוצרים.

מחברת אבוט נמסר בתגובה: "כאמצעי זהירות, ובתיאום עם שירות המזון הארצי של משרד הבריאות, חברת אבוט מבצעת איסוף וולונטרי של שני מוצרים אבקתיים בלבד, אלימנטום ומעשיר חלב אם, הניתנים לשימוש בהמלצה ופיקוח של רופא ו/או דיאטן תזונאי. מוצרים אלו מיוצרים במפעל Sturgis הנמצא במישיגן, ארצות הברית.

עוד בוואלה!

מחקר ישראלי קבע: חיסון לקורונה בקרב נשים הרות - בטוח לעובר וליילוד

לכתבה המלאה
כפית עם אבקת תמ"ל. ShutterStock
"ה-FDA מודאג מאוד מהדיווחים הללו". כפית עם אבקת תמ"ל/ShutterStock

"מהלך זה הוא בעקבות ארבע תלונות בודדות שהתקבלו מצרכנים בארצות הברית שצרכו פורמולה אבקתית המיוצרת במפעל. למהלך הנוכחי אין כל קשר לשאר מוצרי התזונה של חברת אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק - המיוצרים במפעלים אחרים והינם בטוחים לשימוש. אם ברשותכם אלימנטום או מעשיר חלב אם, אל תשתמשו במוצר וצרו קשר עם רופא לגבי אפשרויות הזנה חלופיות. שיווק המוצרים הרלוונטיים הופסק, וחברת אבוט תפנה לבתי מרקחת ובתי חולים על מנת לאסוף את המוצרים".

"מכיוון שזהו מוצר המשמש כמקור התזונה הבלעדי עבור רבים מהתינוקות של מדינתנו, ה-FDA מודאג מאוד מהדיווחים הללו על זיהומים חיידקיים", מסר פרנק יאנס, סגן נציב ה-FDA למדיניות מזון. "אנו רוצים להרגיע את הציבור שאנו עובדים בחריצות עם השותפים שלנו כדי לחקור את התלונות הקשורות למוצרים אלה, תוך שאנו פועלים כדי לפתור את דאגת הבטיחות הזו במהירות האפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully