וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון קמפיין בעירום מלא סיבך את הפוליטיקאית - או שיביא לה את הניצחון

23.2.2022 / 0:10

מרוץ למשרה די אפורה בממשל קיבל תפנית לאחר שאחת מהמעומדות המובילות אליו הצטלמה רוכבת על משאבת נפט בתחתונים בלבד ולאחר מכן האשימה כלי תקשורת שחזרו בהם מתמיכה בה בביוש נשים וסטנדרטים כפולים כלפי נשים

מועמדת רפובליקנית לתפקיד בכיר בממשל בטקסס, שרה סטוגנר, איבדה תומכים רבים כולל את התמיכה של כלי תקשורת מרכזי, לאחר שהצטלמה עירומה לסרטון במסגרת הקמפיין שלה.

סטוגנר זכתה בעבר להבעת תמיכה ממערכת העיתון "סן אנטוניו אקספרס-ניוז" למועמדתה למושב נציב הרכבת של טקסס, אולם איבדה אותה לאחר שבסרטון קמפיין שנוי במחלוקת, ניתן לראות אותה כשהיא יושבת על משאבת נפט, לבושה רק בתחתונים, מדבקות על הפטמות, מגפיים וכובע בוקרים.

הסרטון עובר במהירות בין צילומים של סטוגנר בתנוחות שונות: משתרעת על המשאבה, מסובבת את הכובע מעל ראשה ונשענת קדימה תוך כדי הצבעה על המצלמה. סטוגנר פרסמה את הסרטון בטיקטוק ובטוויטר עם הכיתוב: "הם אמרו שאני צריכה כסף. הם אמרו שאני צריכה לפחות מיליון דולר כדי לזכות בבחירות, אבל יש לי נכסים אחרים".

זה הסרטון שסיבך אותה

לאחר פרסום הסרטון, מערכת ה"אקספרס-ניוז", שהביעה בעבר תמיכה בסטוגנר, ביטלה אותה בשבוע שעבר. "כואב לבטל המלצה", הם הסבירו במאמר מערכת, "אבל זו הזדמנות להזכיר מחדש את העקרונות והציפיות שלנו - אנו מצפים ממועמדים לתפקידים ציבוריים להדגים שיח ומראה הראויים לאמון הציבור. בסרטון הזה לא היה אף אחד מהם. במקום זאת, קיבלנו אינדיקציה לזמנים שאנו חיים בהם - כשמועמד, אפילו שולי, פונה לבוחרים פוטנציאליים בצורה כזו דרך המדיה החברתית".

דירקטוריון העיתון אמר גם שאם סטוגנר רוצה לדבר על הנושאים הרלוונטיים לכלכלה ולאתיקה של תעשיית הרכבות ולהעלות אותם לסדר היום, אז הסרטון הזה הוא "כישלון מביך".

סטוגנר, שממוקמת כרגע במקום השני בסקרים, התייחסה להחלטה בפייסבוק, הגנה על הסרטון שלה וטענה לצביעות מובנית במודעות של מערכת הבחירות. "יש לנו קרינה במים שלנו, אבל אני בלבוש לא צנוע זה המקום שבו נמתח הקו", אמרה סטוגנר, "זה מרגיש מאוד כמו סלאט שיימינג (ביוש אישה בגלל לבושה). אם הייתי יוצאת ויורה במכונת ירייה וצורחת על מה שקורה בגבול - לא הייתה להם בעיה עם זה".

עורכת הדין הוותיקה שמתחמה בענייני נפט וגז אמרה כי התקרית הזו היא דוגמה נוספת לדעות קדומות שמראה כיצד נשים מתקשות להשתלב בתעשייה הנשלטת על ידי גברים. "אם אני וגבר בגיל העמידה הולכים באותו מקום לבושים בציוד שטח - הם יניחו שהוא עובד שם ואני הצטרפתי לנסיעה", היא התלוננה.

"כשיש לך ציצים, אתה נשפט על פי סטנדרטים שונים"

סטוגנר, בעלת תואר דוקטור למשפטים מהמרכז למשפטים של פול מ.הברט, גם מתחה ביקורת על העיתון והצביעה על כך שיש לה תמונות דומות בחשבונות המדיה החברתית שמועצת העיתון סקרה לפני שהמליצה עליה."סן אנטוניו אקספרס אמרו שהם עשו עלי שיעורי בית, תשאלו אותם אם הם ראו את התמונה שלי מהקיץ שעבר. זה באינסטגרם. אני עירומה עם ישבן חשוף בגבעות החול. זה לא מיני. אבל אם עירום נשי אינו מיועד לשימוש מיני, אני מניחה שזה אסור", היא אמרה. כתב הפנה את תשומת ליבה לעובדה שאותו עיתון לא הסיר את תמיכתו ממועמד רפובליקני שקרא למרי אזרחי לאחר בחירות 20202 ואף "הזכיר" לדמוקרטים ש"לנו יש יותר כלי נשק מלכם". בתגובה אמרה סטורנגר: "יש לי ציצים; ברוך הבא לעולם של 'יש לי ציצים. כשיש לך ציצים, אתה נשפט על פי סטנדרטים שונים".

לעומת התגובה של כלי התקשורת, הסרטון שלה זכה לתמיכה רחבה ברשתות החברתיות, כאשר המגיבים באינסטגרם מילאו את התגובות לפוסט שלה באימוג'י אש וכתבו שהיא הרוויחה את הקול שלהם. "אני קופצת למעלה ולמטה כבר שנים", אמרה סטוגנר, "ניסיתי לעשות את זה בדרך המסורתית של להיות נחמדה וצנועה, ללבוש את השמלה של בית הספר של יום ראשון, ולשאול האם ישו רוצה שניתן למי התהום שלנו להיות מזוהמים - ונראה שאף אחד לא מקשיב או אכפת לו".

"הנה האמת העירומה, חבר'ה," אמרה סטוגנר לרשת CBS, "יש לנו כמה דברים מאוד לא נעימים שאנחנו צריכים לדבר עליהם. עכשיו, לאחר שהשגתי את תשומת לבכם, בואו נתלבש ונתחיל לעבוד".

יריביה של סטוגנר בפריימריז הרפובליקניים כוללים את דוויין טיפטון, ש"סן אנטוניו אקספרס-ניוז" העביר את תמיכתו אליו, ווין כריסטיאן המכהן כעת בתפקיד - זמר גוספל שהיה מועמד לפרסי גראמי בעבר, טום סלוקום ומרווין "סרג'" סאמרס המנוח, שמת בתאונת דרכים ב-8 בפברואר אך שמו נשאר כאחת מהאפשרויות לבחירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully