וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לסגנית נשיא ארה"ב האריס: "חשוב להקפיד על פיקוח של סבא"א בכל הסכם עם איראן"

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 13:14

גנץ אמר את הדברים בפגישה שקיים עם האריס בשולי ועידת הביטחון במינכן. זאת, ברקע ההערכות בישראל כי ארה"ב ואיראן קרובות מאוד להבנות על חזרה הדדית להסכם הגרעין. זו הפעם השנייה שבה היא נועדת עם בכיר ישראלי מאז כניסתה לתפקיד

שר הביטחון בני גנץ נפגש עם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס. 19 בפברואר 2022. משרד הביטחון
האריס וגנץ. הערב/משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ נפגש הערב (שבת) עם סגנית נשיא ארצות הברית קאמלה האריס. השניים נפגשו בשולי ועידת הביטחון במינכן ודנו בסוגיית הסכם הגרעין עם איראן, במתיחות בין רוסיה לאוקראינה, בהסכמי אברהם ובסוגייה הפלסטינית. מדובר בפגישה השנייה בלבד של האריס עם בכיר ישראלי מאז כניסתה לתפקיד, לאחר שבחודש אוקטובר פגשה את שר החוץ לפיד במהלך ביקורו בוושינגטון.

"קיימתי הערב פגישה חשובה וטובה עם סגנית הנשיא, שהתמקדה בקשרים האסטרטגיים ושיתוף הפעולה בין המדינות שתורם לביטחון האזור ולביטחונה של ישראל", אמר גנץ. "אמרתי לסגנית הנשיא, שאני מודה לארה"ב ולנשיא ביידן על המחויבות למנוע מאיראן נשק גרעיני, ושיש חשיבות, שבכל הסכם עם איראן תהיה הקפדה על הפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לרבות המשך החקירה והיעדר סגירה של התיקים הפתוחים", הוסיף.

גנץ הגיע למינכן אתמול כדי להשתתף בוועידת הביטחון, שם נפגש עם שרי הגנה מרחבי העולם. מחר צפוי שר הביטחון לקחת חלק בפאנל בנושא הסכמי אברהם בהשתתפות תת-שר החוץ של בחרין. בישראל מעריכים כי ארצות הברית ואיראן קרובות מאוד להסכם וכי בסבירות גבוהה הוא ייחתם בשבועיים הקרובים. לשכת סגנית נשיא ארצות הברית ולשכת שר הביטחון סירבו להתייחס לדברים.

סגנית הנשיא, קמאלה האריס נואמת באודיטוריום בית המשפט הדרומי בקמפוס הבית הלבן. 8 בפברואר 2022. AP
פגישה שנייה של האריס עם בכיר ישראלי מאז כניסתה לתפקיד/AP

בתוך הצמרת המדינית של ישראל, גנץ מחזיק בקו החיובי ביותר בנוגע לחזרה אמריקנית להסכם הגרעין. כמו ראש אמ"ן אהרון חליוה ובכירים אחרים במערכת הביטחון גם גנץ סבור כי חזרה אמריקנית להסכם הגרעין היא האופציה הכי פחות גרועה מבחינתה של ישראל, ועדיפה בהרבה על המשך המצב הקיים שבו אין על תכנית הגרעין האיראנית כל מגבלות.

גנץ נפגש הערב גם עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס, ועם שר ההגנה היווני ניקוס פאנאגיאטופולוס. הפגישה מתקיימת על רקע ביקורו הצפוי של הנשיא הרצוג בטורקיה בעוד כשלושה שבועות. בכירים יוונים אמרו כי ראש הממשלה מיצוטאקיס צפוי לדבר עם גנץ על "המדיניות התוקפנית" של טורקיה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully