וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות ממליץ להפסיק את בדיקות האנטיגן המוסדיות; בנט: הגל החמישי נשבר

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 20:43

בעקבות הירידה בתחלואה, בכיר המשרד המליצו בהערכת מצב עם ראש הממשלה לספק בדיקות אמינות יותר. בנט: "זה הזמן לשחרר בהדרגה. מבחינתי צריך להיערך לשחרור ההגבלות בקרוב". הקרב על התיירות: בנט תומך בכניסת תיירים לישראל ללא תנאי, משרד הבריאות מתנגד

בווידאו: בנט מעדכן בבית החולים שיבא על תוצאות המחקר בחיסון הרביעי/מערכת וואלה!

משרד הבריאות המליץ היום (חמישי) להפסיק עם בדיקות האנטיגן המוסדיות החל מ-1 במרץ ולאפשר בדיקות PCR לכלל האוכלוסייה. זאת, במהלך דיון שקיימו בכירי המשרד עם ראש הממשלה בנט. הסיבה להמלצה היא הירידה בתחלואה, שמאפשרת לספק בדיקות אמינות יותר. כמו כן, העובדה שאמינות הבדיקות יורדת ככל שהתחלואה דועכת.

דיון הערכת המצב הפך לסוער במהלך ויכוח על מתווה התיירות, והתפתח בו קרב צעקות בין בנט להורוביץ. ראש הממשלה מעוניין לאפשר כניסת תיירים לישראל לכל תייר שירצה ללא תנאי, אך משרד הבריאות מתנגד לכך.

במהלך הדיון, אמר בנט כי "בשעה טובה גל האומיקרון נשבר. יש ירידה תלולה במספר החולים הקשים והמאומתים". "כמו שהיינו הראשונים לפעול ולסגור את השמיים עם תחילת הגל, עכשיו אנחנו משחררים בהדרגה את המגבלות", הוסיף ראש הממשלה, וקבע כי השימוש בתו הירוק ייפסק, לצד שורת הקלות נוספות עליהן יודיעו בימים הקרובים.

"האסטרטגיה שאנחנו הובלנו, של כלכלה פתוחה לאורך כל הגלים, לצד עשרות פעולות עקביות נגד הנגיף - הביאה את מדינת ישראל, את כולנו, להיות במקום הראשון בצמיחה במדינות המפותחות", אמר בנט. "זו רמה שלא ראינו מזה 21 שנים, זו מתנה גדולה לכל הציבור הישראלי".

בד בבד, מספר החולים שבמצב קשה ממשיך לרדת ועומד הבוקר על 886. עם זאת, חלה עלייה קלה במספר המאומתים לקורונה, לאחר שאתמול נמצאו חיוביים 21,152 ישראלים. מקדם ההדבקה נותר יציב. מספר המתים מפרוץ המגפה עלה ל-9,710.

בדיקת אנטיגן, אשקלון, 25 בינואר 2021. שי מכלוף
חוזרים ל-PCR לכל האוכלוסייה? בדיקת אנטיגן מוסדית באשקלון/שי מכלוף

אמש, אישר משרד הבריאות שורת הקלות בהגבלות הקורונה, וביניהן ביטול חובת הבידוד לישראלים לא-מחוסנים ששבים מחו"ל. עוד אישר המשרד בדיון שקיים בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורוביץ כי תבוטל הבדיקה לנוסעים לישראל לפני המראתם, והם יחויבו בבדיקה רק עם נחיתתם בנתב"ג. ההחלטות כפופות לאישור הממשלה, שתדון בהן בימים הקרובים.

עוד החליט משרד הבריאות כי ילדים זרים עד גיל 12 המלווים בהורים מחוסנים יורשו להיכנס לארץ, תוך חיוב בבידוד עד קבלת תוצאה שלילית מהבדיקה בנתב"ג. זרים מעל גיל 12 שאינם מחוסנים לא יורשו להיכנס לישראל. מעבר לכך, לא תידרש הצגת תו ירוק באירועים, אולם חובת עטיית המסיכות לא תשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully