וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לתו הירוק באירועים והקלה על תיירות נכנסת: הממשלה מגבשת מתווה מקל להגבלות

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 14:18

הדעיכה בתחלואה בקורונה נמשכת והשרים צפויים לקבל בימים הקרובים החלטה האם לבטל את ההגבלות שהוטלו בזמן התפרצות האומיקרון. אתמול קבע קבינט המומחים כי ההדבקה בקהילה עדיין גבוהה ולא כדאי לבטל את חובת המסכות

מטושטש מעצר אלים של אדם ללא מסכה בדיזינגוף סנטר אכיפה קורונה 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
אכיפת מסיכה בכניסה לחנות/ראובן קסטרו

הדעיכה בתחלואה נמשכת והשרים צפויים לקבל בימים הקרובים החלטה האם לבטל את ההגבלות שהוטלו בזמן התפרצות האומיקרון. בתחום התיירות, מתגבש מתווה שיקל על ילדים שאינם מחוסנים להיכנס לארץ. תחום החינוך יפעל באופן המונהג כיום ולאחר דעיכה נוספת בתחלואה העניין ייבחן מחדש.

כמו כן, ב-1 במרץ יתבטל התו הירוק בכנסים ובאירועים. זאת לאחר שרוב המומחים סברו כי אין טעם להמשיך המתכונת הנוכחית. אתמול התכנס קבינט המומחים של משרד הבריאות לדון בהסרת מסכות בחללים סגורים. המומחים קבעו כי ההדבקה בקהילה עדיין גבוהה וכעת אין המלצה לביטול חובת המסכות, כולל בבתי ספר. עם דעיכת הגל בהמשך, ביטול החובה ייבחן מחדש.

מחלקה פנימית ומחלקת קורונה, בי"ח ברזילי, 7 בפברואר 2022. שי מכלוף
התחלואה דועכת. מחלקת קורונה בבי"ח ברזילי/שי מכלוף

השבוע אמר מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש כי התו הירוק פחות יעיל בעת הזאת, "ואנחנו תמיד אמרנו ואני גם אומר עכשיו - לא הסתכלנו עליו ככלי לעידוד התחסנות, אלא ככלי למניעת תחלואה". לדבריו של אש, בעוד כשבועיים עשרות אלפי חיסונים ייזרקו לפח בעקבות תוקפם, "וזאת ההזדמנות לקרוא לאנשים לבוא ולהתחסן. החיסון יעיל גם במניעת תחלואה ובוודאי במניעת תחלואה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully