וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם יחשבו פעמיים": אלפי מפגינים בתל אביב נגד יוקר המחיה

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 22:01

ברקע פרסום מדד המחירים לצרכן, ממנו עולה כי חלה התייקרות של יותר מ-11% בענפים רבים במשק, אמר אחד המפגינים בכיכר הבימה: "יקר מאוד ויש פה חזירות, זה לא הגיוני ולא ייתכן". מוביל המחאה, העיתונאי גיא לרר: "זה מאבק של צעירים, וזה כיף לראות את העיניים האלו"

בווידאו: הפגנה נגד יוקר המחיה בכיכר הבימה, ת"א/צילום: אורי סלע

אלפי בני אדם מחו הערב (רביעי) נגד יוקר המחיה בהפגנה בכיכר הבימה בתל אביב. זאת ברקע פרסום מדד המחירים לצרכן, ממנו עולה כי התייקרות של יותר מ-11% חלה בענפים רבים במשק בשנה האחרונה. המפגינים כתבו על שלטים ומדבקות ססמאות דוגמת "הממשלה שבעה, העם רעב" ו"מה עם העתיד שלנו?". את ההפגנה מוביל העיתונאי מגיש "הצינור" ברשת 13, גיא לרר. "אנחנו שמחים שאנשים התחילו לצאת", אמר. "חשוב שזה יקרה לא רק בפייסבוק. הרוב המוחץ זה צעירים, זה מאבק של צעירים וזה כיף לראות את העיניים האלו".

"יקר מאוד ויש פה חזירות", אמר המפגין נתי, תושב מודיעין. "למה אנחנו ב-50% יותר יקרים מהשוק האירופי? זה לא הגיוני ולא ייתכן. ממשלת השינוי - עברו כבר שמונה חודשים, 240 ימים, לא מאה, ולא רואים פה שינוי. רק בגלל ההפגנות התחילו לצייץ. הכול יקר".

"אנחנו די בשוק מהטיפול של הממשלה ביוקר המחיה", אמר תומר מתנועת דרור ישראל. "אנחנו חושבים שלכתוב מכתבים ליצרניות המזון ותחינות להורדת מחירים זה די ציני כשלממשלה יש כלים מעולים להוריד את יוקר המחיה. התכנית שהיא הציעה היא לעג לרש ולא מספיקה. יותר מזה - אין לה שום דאגה לשכבות החלשות, שחלקן נאלצו לקצץ בחימום הבית בזמן האחרון. אם עכשיו לא ישקיעו יותר כסף באזרחים אז מתי?". לדברי ליליאן מתל אביב, "מעלים פה את המחירים וזה קשה. אולי כל הדבר הזה יעיר קצת את הממשלה, שתתמקד באנשים היותר נמוכים ובמוצרים הבסיסיים".

הפגנת כנגד "יוקר המחייה" בכיכר הבימה בתל אביב
16 בפברואר 2022. איתן אלחדז, TPS
"בשוק מהטיפול של הממשלה ביוקר המחיה". ההפגנה בתל אביב, הערב/TPS, איתן אלחדז

"העניין כאן הוא לא הפסטה וגם לא ביטול עליות המחירים", כתב לרר בטוויטר מוקדם יותר. "העניין הוא יצירת תלכיד אזרחי חדש - וחשוב מזה: הרתעה. עד היום הם עשו מה שהם רוצים כי הם ידעו שאנחנו מנמנמים. מרד הפסטה הוכיח שקיימת אופציה נוספת. מעכשיו, כל מונופול ענק שירצה להעלות מחירים יחשוב פעמיים".

במסגרת המחאה יחולקו למפגינים מארזי מזון במחיר מוזל ובהמשך תתקיים "מסיבת מחאה". לפי המדד, מחירי הדירות השלימו עלייה של 11.3% בשנה. במקביל, הפירות והירקות התייקרו ב-2.1% והמזון ב-1.3%. מחירי הריהוט עלו ב-0.7% ומחירי התחבורה בחצי אחוז.

הפגנת כנגד "יוקר המחייה" בכיכר הבימה בתל אביב
16 בפברואר 2022. איתן אלחדז, TPS
"העניין כאן הוא לא הפסטה וגם לא ביטול עליות המחירים". ההפגנה בתל אביב, הערב/TPS, איתן אלחדז

מדד המחירים לצרכן המתפרסם מדי חודש משקף את השינויים ביוקר המחיה. בישראל, בשנים האחרונות רמת המחירים נמצאת גבוה ביחס למדינות ה-OECD, כשלאחרונה נרשמה התייקרות נוספת עם הכרזתן של רשתות השיווק על העלאת מחירים.

האירועים האחרונים יצרו סערה ציבורית שהובילה את השרים לקדם תוכנית שמטרתה להקל על יוקר המחייה. לפני שבוע הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן על הצעדים שיופעלו במסגרת התוכנית, בהם הפחתת מיסים למשפחות עובדות, הורדת מכסים בשלל מוצרי צריכה, הורדת מחיר החשמל והפחתת מיסוי על מזון.

התוכנית זכתה לביקרות בטענה כי עקרונותיה מיטיבים עם חלקים מהציבור, ואילו חלקים אחרים בעם לא יושפעו כלל מהצעדים שיינקטו, אך כן יושפעו מיוקר המחיה שלא יפסח על אף אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully