וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד החינוך תוקפים את יו"ר ארגון המורים: מציג מידע מוטעה על הרפורמה בבגרויות

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 14:11

מנכ"לית משרד החינוך שיגרה מכתב זועם ליו"ר ארגון המורים, בו האשימה אותו כי התבטא נגד המהלכים שהמשרד מקדם, וזאת על אף שלקח חלק בהתייעצויות עליהם. למרות שהכחיש שהוזמן לדיונים בנושא שיזם המשרד, בתמונה שהגיעה לידי וואלה! הוא נראה משתתף באחד מהם

בווידאו: בנט והשרים הציגו את תוכנית "בודקים ולומדים"/צילום: לע"מ

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר שיגרה השבוע מכתב זועם ליו"ר ארגון המורים רן ארז בעקבות הביקורת שמתח בחודשים האחרונים על התכניות שמקדם המשרד, בהן רפורמת הבגרויות. שטאובר האשימה כי ארז עצמו לקח חלק בדיונים שהובילו למתווים החדשים, אך הוא הכחיש זאת במכתב ששלח חזרה. למרות טענתו, בתיעוד שהגיע לידי וואלה! נראה יו"ר ארגון המורים משתתף ביום חשיבה משותף עם אנשי משרד החינוך בנושא "התחדשות בלמידה בחטיבה העליונה".

במסגרת הרפורמה המתוכננת בבגרויות, מסתמן כי תלמידי התיכונים יידרשו להיבחן במספר מצומצם של בחינות חיצוניות בלבד, בהן מתמטיקה, אנגלית, שפה ומקצוע מדעי - בהשוואה ל-14-12 היום. מקצועות נוספים, כמו תנ"ך, אזרחות, ספרות והיסטוריה, יסתכמו בבחינה פנימית בבתי הספר, נוסף לעבודה סמינריונית.

בקרב המורים קיים חשש שהרפורמה תפגע בשכרם. הגשת התלמידים לבגרויות מזכה אותם בתוספת תשלום, ובמקרה שהתכנית תצא לפועל היא עתידה להצטמצם משמעותית יחד עם מספר הבחינות, במקביל לכך שתידרש השקעה רבה בליווי והכוונה בכתיבת עבודת החקר. עם זאת, שרת החינוך הבטיחה כי התכנית תיבנה כך שהשכר יישאר דומה.

תלמידי תיכון ביהוד בבחינת בגרות, יולי 2020. יוסי זליגר, פלאש 90
במסגרת הרפורמה יבחנו התלמידים במספר מצומצם של בגרויות/פלאש 90, יוסי זליגר

במכתב שהעבירה לארז שלשום, טענה שטאובר כי מתקיים שיח רציף בין משרד החינוך וארגון המורים בנוגע לרפורמה. "הצטערתי למשמע חלק מהתבטאויותיך מהעת האחרונה, בהן התבטאת נגד מהלכים שהמשרד מקדם", כתבה. "התבטאויות אלה אינן משקפות להבנתי את העבודה שמתבצעת על ידי גורמי המקצוע במשרד בימים אלה, את תהליכי השותפות שנעשים עם רבים ואת השיח שמתקיים איתך ועם מנהלים ומורים חברי ארגון המורים".

מנכ"לית משרד החינוך המשיכה ואמרה כי שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שוחחה עם ארז כמה פעמים על התחדשות הלמידה בחטיבה העליונה, התכנית שצפויה לשנות את מבנה הבגרויות, וכי יו"ר ארגון המורים אף שיבח את המהלך בפניה. "למרות השיח המשותף, יצאת בקריאה אישית לחברי הארגון להתנגד למהלך, תוך הצגה חלקית ולא מדויקת של רכיבים בתכנית".

היא ציינה כי שאשא ביטון הזמינה אותו ואת נציגיו ליום דיונים משותף על הנושא שהתקיים ב-25 באוקטובר במלון יהודה בירושלים. בתגובה, ארז כינה את המכתב "תלוש מהמציאות" ודחה את הטענות. "לא הזמנת שום נציג של ארגון המורים להתייעצות כלשהי, ואם כן - אבקש לדעת מי היה הנציג, מה היה נושא ההתייעצות ופרוטוקול הדיון. ארגון המורים לא התבקש לשלוח נציג לשום דיון במשרד החינוך, ואם הזמנת מורה או מנהל בלא ידיעתנו ולא בתיאום עמנו, ככל שהיה אדם כזה, הוא ייצג רק את עצמו", כתב, למרות שנראה יושב באותו יום בקבוצת שיח כשבידו מחברת עם הכיתוב "התחדשות בלמידה בחטיבה העליונה".

עוד בוואלה!

מתווה הבדיקות למניעת בידודים במערכת החינוך יוצא לדרך

לכתבה המלאה
יו״ר ארגון המורים רן ארז ביום למידה משותף עם משרד החינוך בירושלים, 25 באוקטובר 2021. ללא, אתר רשמי
התיעוד בו נראה ארז משתתף בדיון עם אנשי משרד החינוך, ב-25 באוקטובר/אתר רשמי, ללא

ארז הוסיף כי "בפגישת ההיכרות עם שרת החינוך לאחר מינויה לתפקיד (ולמזלי לא הגעתי לבד כפי שהיא ביקשה אלא בליווי חברי הנהלה) אמרה השרה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שאין בכוונתה לצמצם את בחינות הבגרות וכי לא תבטל בחינות. אלו היו מילותיה ומזל שלא הייתי לבד ויש לי עדים לשיחה". ארז סיפר שנאמר לו שמודר מגיבוש התכנית כדי "שלא יפריע". לדבריו, "רק בשיחה שהתקיימה ב-6 בפברואר 2022 בעניין חטיבת הביניים 'הדסים', כששאלתי אותך מה האמת בשמועות על צמצום מספר הבגרויות אמרת לי 'מה, לא דיברו איתך?'".

רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
טען שמודר מהדיון. ארז/מגד גוזני

שטאובר טענה כי שוחח עם השרה גם על המעבר לחמישה ימי לימוד בתיכונים, אליו התנגד פומבית. על כך השיב ארז כי אינו "רוצה לערבב נושא כל כך חשוב וערכי עם נושא של חמישה ימים, שהוא ארגוני בלבד".

המתיחות בין יו"ר ארגון המורים ומשרד החינוך צפה סביב נושאים שונים מאז כניסתה של שאשא ביטון לתפקיד בשנה שעברה. מלבד הקריאה לחברי ארגון המורים למחות נגד קידום הרפורמה בבגרויות והמעבר לחמישה ימי לימוד ללא הסכמים לשמירה על תנאי ההעסקה של המורים, ארז תקף שוב ושוב את השינויים התכופים וקבלת ההחלטות במשרד בעקבות נגיף הקורונה.

מארגון המורים נמסר כי "לא השתתפנו בשום דיון ובשום החלטה בנושא הבגרויות. בישיבה עליה דובר לא הועלתה בפני הארגון שום אמירה בנושא צמצום הבגרויות, לא צמצומם ולא שינויים, לא הצעות ולא החלטות. באותו כנס השתתפו כ-250 איש ללא כל סמכות לקבל החלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully