וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה הבדיקות למניעת בידודים במערכת החינוך יוצא לדרך

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 6:06

הבוקר מתחיל מתווה ה"בודקים ולומדים" במערכת החינוך, במסגרתו התלמידים יבצעו בדיקה מהירה פעמיים בשבוע, אותה יקבלו בחינם, ויהיו פטורים מבידוד. אז איך מתווה בדיקות זה יתבצע, מי לא יצטרך להיבדק כלל ומי בכל זאת יהיה חייב להיכנס לבידוד? המדריך המלא

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מבהיר שתוקף חיסון כמקנה תו ירוק הוארך עד סוף פברואר/צילום: לע"מ

מתווה ה"בודקים ולומדים" במערכת החינוך יוצא הבוקר (ראשון) לדרך באופן רשמי. במסגרתו, התלמידים ייבדקו פעמיים בשבוע באופן קבוע וכך יימנעו מבידוד באופן כמעט מוחלט, בהתאם להחלטת הממשלה. המתווה יחל במקביל להתחדשות השיחות בין משרד החינוך והסתדרות המורים, כשהצדדים צפויים לשוב לדון ב-11:00. אז מתי נבדקים, מה עם עושים אם הבדיקה יוצאת חיובית ומי בכל זאת צריך בידוד? וואלה! עושה סדר.

המתווה החדש נועד לכל התלמידים בגני הילדים, בפעוטונים, בבתי ספר יסודיים, בחטיבות הביניים ובתיכונים. במסגרתו, על כל תלמיד לבצע בדיקה ביתית בימים ראשון ורביעי, בטרם ההגעה למסגרת שבה הוא לומד, ולדווח על התוצאה בפורטל משרד החינוך. את הבדיקות אמורים לקבל התלמידים בחינם. יש לציין כי המתווה לא חל על צוותי ההוראה, כך שמורים לא מחוסנים עדיין צריכים להיכנס לבידוד במקרה של מגע עם חולה קורונה.

מי שיצא שלילי בבדיקה יוכל להגיע ללימודים, גם אם היה במגע עם חולה קורונה. יש לציין כי במקרה של חשיפה קרובה למאומת, משרד הבריאות ממליץ לבצע בדיקה כל יום למשך חמישה ימים. מי שיצא חיובי ייאלץ לבצע בדיקה מהירה מוסדית. אם היא תצא שלילית - הוא יוכל להגיע ללימודים, אם גם היא תהיה חיובית, יהיה עליו להיכנס לפחות לחמישה ימים בבידוד כפי שעושה כל מי שנדבק בקורונה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בדיקת אנטיגן לתלמידי בית ספר, 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
ייבדקו פעמיים בשבוע. תלמיד עם בדיקת אנטיגן/ראובן קסטרו

מי בכל זאת יצטרך להיכנס לבידוד?

תלמידים לא מחוסנים שלא מבצעים בדיקות פעמיים בשבוע ובאו במגע עם חולה קורונה ייאלצו להיכנס לבידוד מלא, עם אפשרות לקצר אותו לחמישה ימים. לא מחוסנים שבן משפחתם שמתגורר עמם נמצא חיובי, ייכנסו גם הם לבידוד, ויוכלו לצאת ממנו אחרי חמישה ימים בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקה מוסדית. כמו כן, תלמידים שסובלים מתסמיני קורונה יישארו בביתם ויוכלו לחזור רק ללא תסמינים, כפוף לבדיקה ביתית שלילית.

מי פטורים מבדיקות?

תלמידים שהחלימו מקורונה פטורים מבדיקות בחודשיים שלאחר ההחלמה. נוסף להם, תלמידי החינוך המיוחד פטורים גם הם מביצוע הבדיקות פעמיים בשבוע. תלמידים שלומדים בבתי ספר המשתתפים בתוכנית "מגן חינוך" לא יבצעו בדיקות מהירות פעמיים בשבוע כל עוד הם עושים בדיקת PCR שבועית בבית הספר.

בדיקת אנטיגן לתלמידי בית ספר, 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
בדיקת אנטיגן לתלמידי בית ספר, 10 בינואר 2022/ראובן קסטרו

אמש משרד החינוך דן עם הסתדרות המורים על מתווה הבדיקות החדש. זאת, בעקבות הכרעת בין הדין לעבודה ביום שישי, להאריך את הצו הארעי האוסר על הסתדרות המורים לשבות חרף החששות הבריאותיים שהועלו מצדה.

בית הדין קבע כי על הצדדים לקיים פגישה בנוכחות מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד וגורם מהדרג הבכיר ביותר במשרד הבריאות. על ההסתדרות לעדכן את בית הדין בהתקדמות המגעים הנוגעים לתוכנית הממשלתית עד ליום שני בשעה עשר בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully