וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש על ביטול הבידוד לילדים: בדיקות ימנעו עלייה בתחלואה; הארכת התו הירוק עדיין נבחנת

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 18:39

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס למתווה החינוך החדש אותו החליטה הממשלה להוציא לפועל למרות המלצת משרדו לדחות את כניסתו לתוקף: "מאזן בין הסיכון לפגיעה בלימודים. ננהל אותו בצורה מהודקת". על המתקפות נגד משרדו: "חייבות להיפסק. פועלים בממלכתיות, גם מול הטלת רפש"

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מבהיר שתוקף חיסון כמקנה תו ירוק הוארך עד סוף פברואר/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר היום (חמישי) כי אם יקפידו על בדיקות של תלמידי בתי הספר, לא תהיה עלייה משמעותית בתחלואה למרות ביטול הבידוד לילדים. כמו כן, אמר כי טרם הוחלט אם התו הירוק יוארך, והנושא נמצא בדיונים. עם זאת, ציין כי מחוסנים יכולים להאריך את התעודה שברשותם עד סוף פברואר.

"המתווה מאזן בין הסיכון לתחלואה למניעת הנזק כתוצאה מפגיעה בלימודים וחיוני נוכח מאפייני זן אומיקרון", הסביר אש. "אנחנו עוסקים בהוצאתו לפועל בצורה מתואמת, אנו בטוחים שחזרה ללימודים באופן רציף היא לטובת הילדים. ברור שדאגתנו היא לבריאות הציבור כולו. יחד עם זאת, השינויים שיתקבלו יאפשרו לנו לנהל אותו בצורה מהודקת. נמשיך לעקוב אחר נתוני התחלואה".

מנכ"ל משרד הבריאות הדף את הביקורות נגד משרדו ואמר כי "בריאות הציבור היא נר לרגלינו, ובמקום הזה אנחנו פועלים. שיקולים פוליטיים לא רלוונטיים, ההחלטות מקצועיות בלבד". "הפרקטיקה שבה משתמשים, קודם מול התקשורת ואח"כ מולנו, חייבת להיפסק", הוסיף. "נמלא את תפקידנו ונאמר את דעתנו, לשם כך אנחנו פה. נמשיך לפעול בממלכתיות, גם מול רפש שמוטל".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש במסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה, 30 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
"מקווה שבדיקות ימנעו עלייה בתחלואה", פרופ' אש/ראובן קסטרו

פרופ' אש אמר כי מספר מקרי PIMS לילדים שחלו בקורונה, אך הבהיר כי אינו סבור שהדבר יגיע לכדי כך שיהיה צורך בעצירת המתווה לביטול הבידודים: "זה בהחלט חלק מהשיקול שלנו בקבלת ההחלטות, אבל במקרה הזה ההערכות האלה לא היו צריכות לעצור את המתווה. רצינו שהוא יהיה יותר מהודק כדי לצמצמם הדבקות, נעקוב אחרי הנתונים ומקווים שהתחזית לא תתממש".

אש התייחס גם לעלייה בתחלואה ואמר כי "אני מקווה שאנחנו נמצאים איפשהו בשיאו של הגל ושנתחיל לראות ירידה במספר המאומתים והחולים שבמצב קשה בימים הקרובים. יש לנו תקופה של כמה שבועות של הדבקות ולכן חשוב להקפיד על כל ההנחיות".

עוד בוואלה!

הקרב על בידודי הילדים: בית הדין לעבודה דן בשביתת המורים

לכתבה המלאה
תו ירוק בקניון עופר, פתח תקווה, 27 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
התו הירוק יבוטל?/ראובן קסטרו

אש נשא את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה במקביל לדיון בבית הדין לעבודה על איום השביתה של הסתדרות המורים בעקבות ההחלטה לבטל את בידודי הילדים. במהלך הדיון, נשאלו נציגי המדינה ונציגי הסתדרות המורים אם הם מעוניינים שאש יבוא להעיד בסוגיה.

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, העידה בפני בית הדין כי משרד החינוך לקח בחשבון את בקשת הסתדרות המורים לדחות את המתווה מבלי לבטלו, וטענה כי מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש אמר כי במידת הצורך הוא יצהיר בפני בית הדין על בטיחות המתווה.

"בריאות המורים נלקחה בחשבון", העידה שטאובר. "השרה פעולת מדי יום לשמור על בריאותם של המורים. היא שואלת את כל השאלות והיא קיבלה תשובה שאוכלוסיית התלמידים תהיה האוכלוסייה המנוטרת ביותר מבחינת תכיפות הבדיקות, בכך יהיה מענה לבריאותם של המורים".

בתוך כך, ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, התייחס הערב למתווה החינוך החדש ואמר כי "למרות זמן ההיערכות של מערכת החינוך מאז ההחלטה על המתווה, אין מספיק ערכות בדיקה וממשלת ישראל מפרה את המתווה שלה עצמה ומורה לילדים להגיע לבתי הספר והגנים ללא בדיקה. ככה לא מגינים על בריאותם של הילדים".

עוד הגן על ד"ר אלרעי פרייס וקרא להפסיק את המתקפות האישיות נגדה: "שוב משתלחים בה ללא רסן. היא ממלאת את תפקידה המקצועי כשומרת סף ומתריעה על סכנות הפסקת הבידודים. זוהי חובתה המקצועית כרופאה האמונה על בריאות הציבור בישראל ואסור שיתנהל מולה קמפיין אלים במטרה להשתיק אותה".

גם שר הבריאות יצא להגנתה של אלרעי פרייס ואמר כי "שרון מביעה את דעתה בפניי ובפני שאר מקבלי ההחלטות בצורה ברורה ומקצועית. זו חובתה וזו הסיבה שהיא זוכה להערכה גבוהה. יש מי שרואה בהפצת השקרים נגדה ובהתקפות כלפיה מנוף פוליטי - מטרה קלה כדי לזכות בכותרות פופוליסטיות. אלא שזה פוגע באינטרס המשותף של כולנו, והוא המאבק בקורונה וחיזוק מערכת הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully