וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על בידודי הילדים: בית הדין לעבודה דן בשביתת המורים

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 16:21

בית הדין צפוי להכריע בסוגיית איום השביתה של הסתדרות המורים, בעקבות החלטת הממשלה לפטור ילדים מבידוד ולהחיל מתווה בדיקות חלופי בבתי הספר. הנהגת ההורים הארצית הצטרפה לדיון. מנכ"לית משרד החינוך טענה: פרופ' אש מוכן להצהיר על בטיחות המתווה | עדכונים שוטפים

בווידאו: בית הדין לעבודה דן בנושא שביתת המורים/צילום: ניב אהרונסון וביני אשכנזי

בית הדין לעבודה בבת ים דן היום (חמישי) בשביתת המורים הצפויה, עליה הודיעה אתמול יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד, בעקבות החלטת הממשלה לבטל את בידודי הילדים ולהחיל במקומו מתווה בידוד. זאת, לאחר שהלילה הוציא בית הדין צו מניעה לשביתה, עד לאחר הדיון והלימודים היום התקיימו כסדרם.

בפתח הדיון, ניסה לברר השופט דורי ספיבק אם קיימת פשרה שתהיה מקובלת על שני הצדדים ואם ניתן להגיע להסכמה ביניהם מבלי הצורך שיכריע בסוגיה. אולם, הצדדים לא הגיעו להסכמות. בד בבד, בהסכמת הצדדים, הנהגת ההורים הצטרפה לדיון.

חזרה ללימודים לאחר הסגר השלישי, בי"ס "היובל" בתל אביב, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
הלימודים יושבתו?/ראובן קסטרו

עורכת הדין מטעם הסתדרות המורים, ארנה לין, טענה בדיון כי ההחלטה לבטל את בידודי התלמידים התקבלה ללא הידברות עם הארגון. לדבריה, הסתדרות המורים אינה מתנגדת עקרונית למתווה, אלא מבקשת לדחות את יישומו בטענה כי מערכת החינוך אינה מוכנה לכך עדיין. יש לציין כי גם עמדת משרד הבריאות תומכת ביישום המתווה רק בעוד שבוע עד עשרה ימים.

מנגד, נציג המדינה טען בדיון כי המערכת דווקא מוכנה להחלת המתווה. "נושא הבדיקות יסתדר עד סוף היום", אמר. "נמסר לנו שעד סוף היום אמורות להגיע 17 מיליון בדיקות לרשויות המקומיות. מבחינתנו בית הדין לא צריך להיכנס לשאלות האלו במסגרת של סכסוך עבודה".

עוד בוואלה!

הנזק נפשי לתלמידים מול הסיכון למורים: הקרב על בידודי הילדים מגיע לבית הדין

לכתבה המלאה
יפעת שאשא ביטון. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
תנצח בקרב? שרת החינוך/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, העידה בפני בית הדין כי משרד החינוך לקח בחשבון את בקשת הסתדרות המורים לדחות את המתווה מבלי לבטלו, וטענה כי מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש אמר כי במידת הצורך הוא יצהיר בפני בית הדין על בטיחות המתווה.

"בריאות המורים נלקחה בחשבון", העידה שטאובר. "השרה פעולת מדי יום לשמור על בריאותם של המורים. היא שואלת את כל השאלות והיא קיבלה תשובה שאוכלוסיית התלמידים תהיה האוכלוסייה המנוטרת ביותר מבחינת תכיפות הבדיקות, בכך יהיה מענה לבריאותם של המורים".

במהלך הדיון, טענה בן דויד כי אפילו המתווה שאושר אתמול לא מיושם בפועל, משום שתלמידים שלא עשו בדיקות ראשים לבוא ללימודים. "עמדת הסתדרות המורים תומכת בפתיחת מוסדות החינוך", אמרה בן דויד. "אם היינו חושבים שצריך לסגור אותם הם היו נסגרים".

נציג הנהגת ההורים אמר בדיון כי תמיכת הארגון בהפסקת הבידודים נובעת מכך שהתלמידים ייבדקו פעמיים משבוע וכן מהצורך של התלמידים להיות חלק ממסגרת. "במהלך המגפה הזו שנחתה עלינו, נוצר מצב שהתלמידים מצאו את עצמם מבודדים, בעיקר רגשית, ולא רק פיזית, בבתיהם".

עורך הדין שמייצג את המדינה טען כי מדובר בשביתה "פוליטית". "אנו רוכשים כבוד למורים, אך זה לגיטימי שהריבון יוכל ליישם את המדיניות שלו כמה שיותר מהר", טען. . הסבירות של ההחלטה לא יכולה להיבחן בבית הדין לעבודה, ואין לו את הידע לכך. הסמכות נתונה לממשלה. עמדתנו היא שההכרזות של הסתדרות המורים אמש מיצו את זכות המחאה ככל שיש להסתדרות המורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully