וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה שבועיים: ירידה קלה במספר חולי הקורונה הקשים; מקדם ההדבקה מתקרב ל-1

מנתוני משרד הבריאות עולה כי 946 ישראלים מאושפזים במצב קשה בבתי החולים, 213 מהם מונשמים. ה-R ירד זה היום ה-18 ברציפות. עם זאת, שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך להיות גבוה מאוד, כאשר אחד מכל ארבעה נבדקים מקבל תשובה חיובית. יותר מ-57 ישראלים אובחנו חיוביים אתמול

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מבהיר שתוקף חיסון כמקנה תו ירוק הוארך עד סוף פברואר/צילום: לע"מ

מספר חולי הקורונה שבמצב קשה בישראל ירד לראשונה זה שבועיים - כך עולה הבוקר (שישי) מנתוני משרד הבריאות. על פי הנתונים, 946 ישראלים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, לעומת 960 אתמול. מצבם של 291 מהם מוגדר קריטי, 231 מתוכם מונשמים.

נתון מעודד נוסף הוא מקדם ההדבקה שיורד זה היום ה-18 ברציפות ומגיע ל-1.05, רק מעט יותר ממקדם נמוך מ-1, שמצביע על דעיכה בגל. עם זאת, שיעור הבדיקות החיוביות עדיין גבוה מאוד, כאשר 25.69% מהנבדקים אתמול יצאו חיובים.

עוד עולה מהנתונים כי 57,563 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. מספר המאומתים בישראל ירד מעט ועומד על כ-483 אלף. 149 ישראלים מתו בשבוע האחרון כתוצאה מסיבוכי הנגיף. בכך, עלה מספר המתים מפרוץ המגפה ל-8,556.

מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
ירידה במספר החולים שבמצב קשה. מחלקת קורונה בביה"ח בילינסון/ראובן קסטרו

אתמול, אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש כי אם יקפידו על בדיקות של תלמידי בתי הספר, לא תהיה עלייה משמעותית בתחלואה למרות ביטול הבידוד לילדים. כמו כן, אמר כי טרם הוחלט אם התו הירוק יוארך, והנושא נמצא בדיונים.

"המתווה מאזן בין הסיכון לתחלואה למניעת הנזק כתוצאה מפגיעה בלימודים וחיוני נוכח מאפייני זן אומיקרון", הסביר אש. "אנחנו עוסקים בהוצאתו לפועל בצורה מתואמת, אנו בטוחים שחזרה ללימודים באופן רציף היא לטובת הילדים. ברור שדאגתנו היא לבריאות הציבור כולו. יחד עם זאת, השינויים שיתקבלו יאפשרו לנו לנהל אותו בצורה מהודקת. נמשיך לעקוב אחר נתוני התחלואה".

מנכ"ל משרד הבריאות הדף את הביקורות נגד משרדו ואמר כי "בריאות הציבור היא נר לרגלינו, ובמקום הזה אנחנו פועלים. שיקולים פוליטיים לא רלוונטיים, ההחלטות מקצועיות בלבד". "הפרקטיקה שבה משתמשים, קודם מול התקשורת ואח"כ מולנו, חייבת להיפסק", הוסיף. "נמלא את תפקידנו ונאמר את דעתנו, לשם כך אנחנו פה. נמשיך לפעול בממלכתיות, גם מול רפש שמוטל".

בדיקת אנטיגן, אשקלון, 25 בינואר 2021. שי מכלוף
שיעור הבדיקות החיוביות גבוה מאוד. בדיקת אנטיגן באשקלון/שי מכלוף

פרופ' אש אמר כי ישנם מספר מקרי PIMS לילדים שחלו בקורונה, אך הבהיר כי אינו סבור שהדבר יגיע לכדי כך שיהיה צורך בעצירת המתווה לביטול הבידודים: "זה בהחלט חלק מהשיקול שלנו בקבלת ההחלטות, אבל במקרה הזה ההערכות האלה לא היו צריכות לעצור את המתווה. רצינו שהוא יהיה יותר מהודק כדי לצמצמם הדבקות, נעקוב אחרי הנתונים ומקווים שהתחזית לא תתממש".

אש התייחס גם לעלייה בתחלואה ואמר כי "אני מקווה שאנחנו נמצאים איפשהו בשיאו של הגל ושנתחיל לראות ירידה במספר המאומתים והחולים שבמצב קשה בימים הקרובים. יש לנו תקופה של כמה שבועות של הדבקות ולכן חשוב להקפיד על כל ההנחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully