וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלקת ג'ובים: שקד פועלת למנות חברי הבית היהודי לתפקיד ראשי ועדות תכנון ובנייה

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 15:13

לפי מידע שהגיע לוואלה! עולה כי לפחות 3 מהמינויים ששקד מבקשת לקדם מכהנים בתפקידים מטעם "הבית היהודי" שתמכה במפלגת ימינה בבחירות האחרונות. חלק מהמינויים מעוררים התנגדות בייעוץ המשפטי של משרדה אך היא טוענת כי אין בכך בעיה אם למועמדים יש את הכישורים המקצועיים

בווידאו: רה"מ בתצפית בנגב מתייחס למצב הפשיעה בדרום/צילום: שי מכלוף

שרת הפנים איילת שקד מקדמת בימים האחרונים שורת מינויים של ראשי ועדות תכנון ובנייה ברחבי הארץ, ולפי מידע שהגיע לוואלה! עולה כי לפחות שלושה מהמינויים ששקד מבקשת להוציא לפועל הם בעלי זיקה פוליטית מובהקת שמכהנים בתפקידים מטעם מפלגת הבית היהודי שתמכה במפלגת ימינה בבחירות האחרונות.

שקד רוצה למנות את שמעון חזן, סגן ראש העיר בשרית מלאכי ליו"ר הוועדה המיוחדת לתכנון ובניה בחריש. חזן הוא חבר בבית היהודי ורק לאחרונה, לאחר ביקור של השרה שקד בעיר, הוא הרעיף עליה מחמאות כמו "מודה לקדוש ברוך הוא שאת במשרד הפנים". מלבד חזן, שקד אף פועלת למנות שני מקורבים נוספים - אורי בוסקילה, סגן ראש עיריית בת ים לתפקיד יו"ר ועדת תכנון ובניה בקסם ואביהוא בן משה, חבר מועצת העיר רמת גן ליו"ר הועדה בשרוקות. גם בוסקילה ובן משה הם חברי הבית היהודי ונמצאים בקשר שוטף עם השרה שקד, גם בעניינים פוליטיים.

שרת הפנים איילת שקד במסיבת עיתונאים של הצגת תוכנית הדיור הממשלתית. משרד האוצר ירושלים, 31 באוקטובר 2021.. יונתן זינדל, פלאש 90
"אנשים עם זיקה פוליטית לא פסולים". שקד/פלאש 90, יונתן זינדל

חלק מהמינויים מעוררים התנגדות בייעוץ המשפטי של משרד הפנים לאור הזיקה הפוליטית של המועמדים לשקד אך השרה טוענת כי אין בכך כל בעיה אם למועמדים יש את הכישורים המקצועיים למילוי התפקיד. עם זאת, לאור ההסתייגויות מהמינויים, לא ברור אם שקד תצליח להוציא אותם לפועל.

המינויים לראשי הוועדות הם משמעותיים ונחשבים לתפקידים בעלי השפעה על התכנון והבניה באזור המוניציפלי בסמכותם והם משתכרים בדרגות שכר מהגבוהות בשירות המדינה. למרות זאת, שקד לא רואה בעייתיות במינוי מקורבים או בעלי זיקה פוליטית לתפקיד.

מלשכת שרת הפנים נמסר: "הליך בחירתם של ראשי הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה יגיע לסיומו בימים הקרובים. ההחלטות שיתקבלו לגבי ראשי הועדות יהיו משיקולים מקצועיים בלבד. אנשים עם זיקה פוליטית לא פסולים, בטח כשיש להם נסיון מוניציפלי נרחב בענייני תכנון ובנייה ואת הכישורים המתאימים".

  • עוד באותו נושא:
  • איילת שקד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully