וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נועד עם יורש העצר של בחריין והזמין אותו לביקור בישראל

בנט התקבל בארמונו של סלמאן בן חאמד אל-חליפה למשמע המנון "התקווה", בבביקור הרשמי הראשון של ראש ממשלה ישראלי בממלכה אי פעם. השניים דנו בהרחבת היחסים בין המדינות, באתגרים ובאיומים הגרעיניים באזור. שר החוץ הבחרייני: יורש העצר יגיע לישראל "בעתיד הקרוב"

בווידאו: ביקור רה"מ בנט בבחריין/צילום: איתי בית און, סאונד: ניר שרף/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט התקבל היום (שלישי) בארמונו של יורש העצר וראש הממשלה של בחריין, סלמאן בן חאמד אל-חליפה, בבביקור הרשמי הראשון של ראש ממשלה ישראלי בממלכה אי פעם. בנט נועד עמו והזמין את יורש העצר לישראל. שר החוץ הבחרייני, עבד אל-לטיף אל-זיאני, אמר כי יורש העצר נענה להזמנה ויגיע לישראל "בעתיד הקרוב".

בנט התקבל על ידי משמר כבוד בטקס קבלת פנים רשמי, למשמע המנון התקווה וההמנון הבחרייני, ברקע דגלי ישראל ובחריין. "אני מגיע מישראל עם רוח של רצון טוב, שיתוף פעולה, של עמידה יחד מול אתגרים משותפים ואני חושב שמטרתנו בביקור הזה היא להפוך את השלום הזה משלום בין ממשלות - לשלום בין אנשים, ולהמיר אותו ממשהו טקסי לדבר בעל תוכן", אמר בנט למלך בחריין.

חמד בן עיסא אל-ח'ליפה בירך אותו: "יש לי העונג לקבל אותך בממלכת בחריין. אני שמח מאוד שאתה נמצא כאן ואני מצפה לכל הדברים הנהדרים שנוכל לעשות יחד, גם באופן פרטני וגם בין העמים".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התקבל במשמר כבוד בארמונו של יורש העצר וראש ממשלת בחריין, סלמאן בן חאמד אל-ח'ליפה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט בארמונו של יורש העצר וראש ממשלת בחריין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מוקדם יותר ראש הממשלה ויורש העצר נפגשו בארבע עיניים, ולאחר מכן המשיכו לפגישת עבודה בהשתתפות הפמליות, ולאחר מכן ארוחת צהריים משותפת. בשיחה בין השניים הם דנו בהרחבת היחסים האסטרטגיים והביטחוניים בין המדינות, באיומים גרעיניים אזוריים, פעולות טרור, קיצוניות דתית, עוני ואתגרים חברתיים.

בפתח פגישתם אמר יורש העצר כי "כל העמים האחראיים צריכים לעשות מאמץ על מנת להשיג שלום. לא שהייתה בינינו מלחמה אי פעם, אבל היחסים בין המדינות שלנו לא היו תקניים. אני חושב שנראה מזרח תיכון רחב יותר, חופשי מסכסוכים, המבוסס על עקרונות של כבוד הדדי, הבנה ואחריות משותפת כלפי ביטחון - עלינו לעשות עוד כדי להכיר זה את זה טוב יותר ולבסס את הסכמי אברהם שהם הישג היסטורי חשוב כל כך".

"זו הייתה קבלת פנים חמה ונדיבה", אמר לו בנט. "אני חושב שמטרתנו בביקור הזה היא להפוך את השלום הזה, משלום בין ממשלות לשלום בין אנשים, ולהמיר אותו ממשהו טקסי לדבר בעל תוכן. אנו רוצים ליצוק תוכן, אנרגיה ומרץ ביחסים בתחומי הכלכלה, התיירות והארכיטקטורה של האיזור".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ומלך בחריין, חמד בן עיסא אל-ח׳ליפה בפתח פגישתם 15 בפברואר 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט ומלך בחריין/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
ראש הממשלה, נפתלי בנט בפגישה עם ראשי הקהילה היהודית בבחריין. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נפתלי בנט בפגישה עם ראשי הקהילה היהודית בבחריין/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

עוד אמר על הפגישה כי הוא ויורש העצר שוחחו על ההזדמנויות "במקומות בהם ניתן לחזק את הגשר בינינו". "אני חושב שבטיפוח היחסים האלה בתחומי הייטק, סחר, חקלאות, טכנולוגיה, ותחומים רבים נוספים, נוכל לעשות דברים נהדרים יחד", אמר.

מוקדם יותר ראש הממשלה נפגש עם שר החוץ של בחריין עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני, שר התעשייה, המסחר והתיירות זאיד בן ראשד א-זיאני, ושר התחבורה, התשתיות, הבינוי והחקלאות כמאל בן אחמד מוחמד. מעט לפני כן נפגש בנט גם עם עם מפקד הצי החמישי של ארצות הברית תת-אדמירל בראד קופר במסגרת.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש עם שרי החוץ, התעשייה והתחבורה של בחריין. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט עם שרי החוץ, התעשייה והתחבורה של בחריין/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בריאיון שערך לעיתון הבחרייני אל-איאם במהלך ביקורו אמר בנט כי חזרה אמריקנית להסכם הגרעין עם איראן תהיה "שגיאה אסטרטגית". זאת, משום שההסכם יאפשר לאיראן לשמור על יכולותיה הגרעיניות ויזרים מאות מיליארדי דולרים למערכת הטרור שהיא מנהלת באזור.

"אנחנו מתמודדים מול איום משותף. ישראל היא מדינה חזקה שאפשר לסמוך עליה. למה שלא נעבוד יחד?", אמר בנט. "איראן תומכת בארגוני טרור שפועלים באזור שלנו ובאזור שלכם. אנחנו נלחמים באיראן ובזרועותיה יום ולילה ונסייע לידידינו לעשות זאת כדי לשמור על הביטחון באזור".

בנט אמר שהוא רוצה לחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי עם בחריין ולהגדיל משמעותית את הסחר בין המדינות. ראש הממשלה הדגיש כי הוא רוצה שהשלום בין המדינות יהיה "שלום חם מאוד".

ביקורו של בנט בממלכה מגיע אחרי ביקור של שר הביטחון בני גנץ במנאמה, בירת ממלכת בחריין, לפני שבועיים, וחתימה על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני. כמו כן, שר החוץ לפיד ביקר בבחריין לפני כמה חודשים וחנך את שגרירות ישראל במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully