וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי והסוגיה האיראנית: בנט יוצא לביקור בבחריין

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 17:51

ביקורו של בנט בממלכה יהיה הראשון אי פעם של ראש ממשלה ישראלי. הוא צפוי להיפגש עם המלך חמד בן עיסא אל-חליפה ועם יורש העצר ולדון עמם במצב באזור, וכן עם שרי החוץ, האוצר, התעשייה והתחבורה. ברקע השיחות: הסתייגות משרד האוצר הישראלי מסעיפים בהסכם מס משותף

בווידאו: שר הביטחון, בני גנץ מסכם את ביקורו בבחריין/צילום: משרד הביטחון

ראש הממשלה נפתלי בנט המריא הערב (שני) למנאמה, בירת ממלכת בחריין. זהו הביקור הרשמי הראשון של ראש ממשלה ישראלי בבחריין אי פעם.

טרם ההמראה גינה בנט את הצתת הבית בשכונת שייח ג'ראח. "לא מתקבל על הדעת. משטרת ישראל תטפל בעניין. אבל אנחנו לא זקוקים לאנשים שיבואו לשם ויבעירו את המצב בשביל רווח פוליטי. אנחנו לא זקוקים לפרובקטורים שיבואו כדי להדליק את האזור רק כדי למטרות פוליטית. אנחנו לא צריכים את עפר כסיף או בן גביר כדי שינהלו את ירושלים. זה התפקיד של ממשלת ישראל ולא אף אחד אחר". ראש הממשלה הוסיף: "בתקופה הזו חשוב שדווקא מהאזור שלנו ייצא מסר של שיתוף פעולה ורצון טוב".

ביקורו של בנט בממלכה מגיע אחרי ביקור של שר הביטחון בני גנץ במנאמה לפני שבועיים, וחתימה על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני. שר החוץ לפיד ביקר בבחריין לפני כמה חודשים וחנך את שגרירות ישראל במדינה.

בנט, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה. רויטרס
ידונו בין היתר בסוגיה האיראנית. בנט ומלך בחריין/רויטרס

בנט צפוי לפגוש מחר את מלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה ואת יורש העצר וראש הממשלה סלמאן בן חמד בן עיסא אל-חליפה. כמו כן, ייפגש בנט עם שרי החוץ, האוצר, התעשייה והתחבורה של בחריין. ראש הממשלה יקיים פגישה עם חברי הקהילה היהודית וינאם בפני סטודנטים ויזמים צעירים בחריינים.

במוקד השיחות יעמוד חיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לבחריין. שתי המדינות מנהלות מו"מ ממושך על הסכם מס, כאשר במשרד האוצר הישראלי מציבים הסתייגויות לגבי סעיפים בהסכם לפני חתימתו. כמו כן, צפוי בנט לדון עם המלך ויורש העצר על הסוגיה האיראנית והמצב באזור. בנט צפוי לשוב לישראל ביום שלישי בלילה.

ראש הממשלה נפתלי בנט מציג את הצעדים החדשים להורדת יוקר המחיה, 9 בפברואר 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט. שבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

לפני כשבועיים, גנץ חתם על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני בין בחריין וישראל. במסגרתו, המדינות ישתפו פעולה בתחומים מודיעיניים ובתעשיות הביטחוניות. בפגישתו עם המלך הדגיש שר הביטחון את חשיבות הדיאלוג האינטימי בין המדינות, ואת העמקת היחסים ושיתוף הפעולה בהגנה על האינטרסים המשותפים.

במעמד החתימה, שהתרחש בארמון המלך, השתתפו גם יורש העצר וראש הממשלה סלמאן בן חמד אל חליפה, המפקד הכללי של הכוחות המזוינים השיח' ח'ליפה בן אחמד אל-ח'ליפה ושר ההגנה הבחרייני עבדאללה בן חסן אלנעימי. זאת, שנה לאחר חתימת הסכמי אברהם בין ישראל ובחריין בארצות הברית.

גנץ הודה למלך על האירוח ותמיכתו בהרחבת הקשרים בין ישראל לבחריין, שמתבטאים לדבריו בהסכמי שיתופי פעולה רבים שנחתמו עד כה בתחומים הכלכליים והאזרחיים, וכעת משודרגים גם בהיבטי הביטחון.

"שיתוף הפעולה האסטרטגי שאנו מביאים היום לשיא חדש בחתימת ההסכם ובפגישה החשובה עם המלך, הוא המשך להסכמי אברהם ההיסטוריים וליחסים בין העמים ובין האנשים המתפתחים", אמר גנץ, שכיהן בתפקיד גם בעת חתימת ההסכמים. "רק שנה אחרי חתימת ההסכמים, ואנחנו כבר נמצאים בהסכם ביטחון משמעותי, שיאפשר שיתופי פעולה נרחבים ויחזק את הביטחון של שתי המדינות ואת יציבות האזור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully