וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות סביב שייח' ג'ראח: כתובות גרפיטי רוססו בכפר פלסטיני בשומרון

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 19:36

אלמונים הגיעו לכפר ג'נסאפוט שליד קלקיליה וריססו את המשפט: "על שמעון הצדיק תהיה מלחמה". בנוסף, כמה כלי רכב פלסטיניים במקום ניזוקו. המשטרה פתחה בחקירה

בווידאו: לפיד ועודה אומרים שבן גביר נמצא בשייח ג'ראח כדי להבעיר את השטח/צילום: ערוץ הכנסת

כמה כלי רכב פלסטיניים ניזוקו היום (שני) וכתובות גרפיטי רוססו על קירות בכפר ג'נסאפוט שבשומרון. גורמי מז"פ וכוחות משטרה נכנסו לכפר לאיסוף ממצאים ונפתחה חקירה. בכתובות הגרפיטי רוסס המשפט: "על שמעון הצדיק תהיה מלחמה".

בימים האחרונים התפתחו עימותים בשכונת שייח ג'ראח שם נמצא גם קברו של שמעון הצדיק. זאת, לאחר שח"כ איתמר בן גביר הקים את לשכה זמנית בשכונה במחאה על מה שהגדיר "אוזלת יד של המשטרה והפקרה של ביטחון התושבים", נוכח הצתה של בית שמתגוררת בו משפחה יהודית, על פי החשד על רקע לאומני. שלשום הגיעו כמה פעילי ימין לביתו של תושב הבית, טל יושבייב, ולאחר הגעתם, התקבצו במקום עשרות צעירים ערבים, שחלקם הותקפו בגז מדמיע. התושבים היהודים בשכונה דיווחו על ידויי אבנים לעבר הבתים. חמישה אנשים נעצרו.

פעולות תג מחיר בשכונת שיח ג'ארח בירושלים 14 בפברואר 2022. מערכת וואלה!, אתר רשמי
אחד הרכבים שניזוקו/אתר רשמי, מערכת וואלה!
פעולות תג מחיר בשכונת שיח ג'ארח בירושלים 14 בפברואר 2022. מערכת וואלה!, אתר רשמי
אחד הרכבים שניזוקו/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בן גביר התעלף לאחר מכן במהלך עימותים עם שוטרים. "אני מבקש למסור תודה לכל מי שדואג לשלומי. אני כרגע בבדיקות בבית החולים, לאחר ששוטרים ובראשם הקצין שחר מחסומי נהגו בברוטליות ואלימות כלפיי, עד שהתעלפתי. לשוטרים אסור לגעת בחבר כנסת, וברור לי שיש להם הוראה מגבוה לפרק את לשכתי הפרלמנטרית. לא יעזור להם! נחזור עד שהביטחון יחזור לשמעון הצדיק!".

דובר חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה, הזהיר כי פתיחת הלשכה של בן גביר בשייח ג'ראח היא "משחק באש שעשוי להעביר את השטח". הוא קרא לפלסטינים לתמוך במאבק של תושבי השכונה. גם הג'יהאד האסלאמי איים והזהיר מ"פיצוץ המצב" לאור "המשך ההתקפות" נגד תושבי שייח ג'ראח. בנוסף, לפי דיווח בערוץ אל-מיאדין הלבנוני, חמאס העביר מסר למצרים לפיו האירועים בשייח ג'ראח הם "הסלמה מסוכנת" שלא יוכל לשתוק עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully