וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין תושבים למשטרה בשייח ג'ראח, 12 נעצרו

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 2:07

התחדשו המהומות בשכונה שבמזרח ירושלים, מאות שוטרים באזור. מטח אבנים הושלך מבית ערבי לעבר מפגינים יהודים, המשטרה השליכה רימוני הלם בתגובה. שוטרים חצצו בין טיבי וכסיף מהרשימה המשותפת למפגיני ימין. בן גביר התעלף במהלך עימותים עם שוטרים שהגיעו לפנות את "לשכתו"

בווידאו: התחדשו העימותים בשייח ג'ראח: כוחות משטרה גדולים במקום, 8 נעצרו/צילום: רוני כנפו

העימותים בין יהודים לערבים בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים התחדשו הערב (ראשון). מהבוקר, נעצרו 12 חשודים במעורבות באירועי אלימות. בין העצורים שישה יהודים, בהם שניים שעל פי החשד ריססו בגז פלפל עוברי אורח, וחשודים נוספים שנעצרו לאחר שעל פי החשד השליכו אבנים ובקבוקים. שני ערבים נעצרו בשל "נהיגה פרועה". עשרות שוטרים ממחוז ירושלים, וכן שוטרי מג"ב, פועלים במקום תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

מחשש להתלקחות מחודשת, המשטרה חסמה את הגישה להולכי רגל וכלי רכב לחלקים גדולים בשכונת שייח ג'ראח, ובדגש על איזור הבית שהוצת. מטח אבנים הושלך לעבר מפגינים יהודים מבית ערבי, המשטרה השליכה בתגובה רימוני הלם לעבר הבית. בד בבד, כמה מכוניות של יהודים נופצו. ברחבי השכונה מתפתחים עימותים קשים בין תושבים ערבים מול המשטרה, שמשתמשת ברימוני הלם.

עימותים בשכונת שייח' ג'ראח, 13 בפברואר 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
עימותים בשייח ג'ראח, הערב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי
ח"כ איתמר בן גביר, 13 בפברואר 2022. עוצמה יהודית, אתר רשמי
בן גביר במהלך העימותים עם השוטרים, הערב/אתר רשמי, עוצמה יהודית
ח"כ איתמר בן גביר, 13 בפברואר 2022. עוצמה יהודית, אתר רשמי
בן גביר במהלך העימותים עם השוטרים, הערב/אתר רשמי, עוצמה יהודית

עשרות מחסומים נפרשו במקום, וכן מאות שוטרים, מכתזית, פרשי משטרה ועוד. חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, עופר כסיף ואחמד טיבי, הגיעו לשכונה והותקפו בקריאות "מוות למחבלים". חברי הכנסת מוחמד סעדי, איתמר בן גביר ושמחה רוטמן נמצאים גם הם במקום. המשטרה חוצצת בין הצדדים. במקביל, באום אל פחם החלה הפגנה בהזדהות עם ערביי שיח ג'ראח.

המשטרה ניסתה לפנות פעילי ימין מלשכתו של ח"כ בן גביר, ועימותים קשים פרצו במקום. "מה שהערבים לא עשו המשטרה עשתה", אמרו הפעילים שניסו לשקם את הלשכה מההריסות. בן גביר הוסיף כי בכוונתו להישאר במקום כל הלילה "בעקבות התנהלות המשטרה", שלדבריו "פעלה בבריונות". בהמשך פונה בן גביר באמבולנס של מד"א לאחר שחש ברע במהלך עימותים עם השוטרים.

המשטרה פשטה על מבנה ממנו נורו זיקוקים לעבר שוטרים, ואחד מהחדרים עלה באש, ככל הנראה כתוצאה מזיקוק. כמה אנשים נפגעו מרימוני הלם שהשליכה המשטרה לעבר מפגינים, כוחות איחוד הצלה והסהר האדום מעניקים טיפול רפואי במקום.

עימותים בשכונת שייח' ג'ראח, 13 בפברואר 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
עימותים בשייח ג'ראח, הערב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

עשרות צעירים ערבים התגודדו באיזור בית המשפחה שהוצת, ששייך לפעיל הימין הקיצוני טל ישובייב, שעבר לשכונה ב-2019 ורכבו הוצת תשע פעמים. חלק מהצעירים יידו אבנים לעבר משאית שהביאה גדרות למקום, וירו זיקוקים לעבר כוחות המשטרה.

העימותים פרצו הבוקר לאחר שח"כ בן גביר הקים "לשכה" זמנית בשכונה, וכוחות משטרה גדולים הגיעו לאבטח את הלשכה האירעית.

עימותים בשכונת שייח' ג'ראח, 13 בפברואר 2022. רוני כנפו
עימותים בשייח ג'ראח, הערב/רוני כנפו
עימותים בשכונת שייח' ג'ראח, 13 בפברואר 2022. דוברות משטרת ישראל
שוטרי מג"ב בשייח ג'ראח, הערב/דוברות משטרת ישראל

דובר חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה, הזהיר כי פתיחת הלשכה של בן גביר בשייח ג'ראח היא "משחק באש שעשוי להעביר את השטח". הוא קרא לפלסטינים לתמוך במאבק של תושבי השכונה. גם הג'יהאד האסלאמי איים והזהיר מ"פיצוץ המצב" לאור "המשך ההתקפות" נגד תושבי שייח ג'ראח. בנוסף, לפי דיווח בערוץ אל-מיאדין הלבנוני, חמאס העביר מסר למצרים לפיו האירועים בשייח ג'ראח הם "הסלמה מסוכנת" שלא יוכל לשתוק עליה.

בן גביר הקים את הלשכה הזמנית במקום במחאה על מה שהגדיר "אוזלת יד של המשטרה והפקרה של ביטחון התושבים", לנוכח הצתה של בית שמתגוררת בו משפחה יהודית, על פי החשד על רקע לאומני. אתמול הגיעו כמה פעילי ימין לביתו של תושב הבית, טל יושבייב, ולאחר הגעתם, התקבצו במקום עשרות צעירים ערבים, שחלקם הותקפו בגז מדמיע. התושבים היהודים בשכונה דיווחו על ידויי אבנים לעבר הבתים. חמישה אנשים נעצרו.

בן גביר התעלף לאחר מכן במהלך עימותים עם שוטרים. "אני מבקש למסור תודה לכל מי שדואג לשלומי. אני כרגע בבדיקות בבית החולים, לאחר ששוטרים ובראשם הקצין שחר מחסומי נהגו בברוטליות ואלימות כלפיי, עד שהתעלפתי. לשוטרים אסור לגעת בחבר כנסת, וברור לי שיש להם הוראה מגבוה לפרק את לשכתי הפרלמנטרית. לא יעזור להם! נחזור עד שהביטחון יחזור לשמעון הצדיק!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully