וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תשעה חודשים: רונן ביטי ישתחרר ממאסר

אלון נעים

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 14:50

ועדת השחרורים אישרה את שיחרורו של אביה של הזמרת עדי ביטי, שהורשע בעבירות מין בשבע קטינות, מעריצות של בתו. ביטי נידון לפני כשנה ל-20 חודשי מאסר בפועל, אחרי שתחילה נגזר על ביטי תשעה חודשי עבודות שירות

בווידאו: סניגוריו של רונן ביטי מתייחסים להחלטה לשחררו ממאסר/מערכת וואלה!

ועדת השחרורים אישרה היום (שני) את שיחרורו של רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי. זאת, תשעה חודשים אחרי שהחל לרצות את מאסרו.

מעו"ד אבי חימי ורותם טובול, המייצגים את רונן ביטי, נמסר כי הוא "עשה מאמצים יוצאי דופן כדי לכפר על מעשיו ולהשתקם והוא בהחלט ראוי לשחרור מוקדם. לצד החובה לשלם את חובו לחברה, יש לרונן את הזכות להישכח. הניחו לו ותנו לו לחיות את חייו".

רונן ביטי. אתר רשמי, פלאש 90
רונן ביטי/פלאש 90, אתר רשמי

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה כי מדובר ב"בושה וחרפה למדינה שבה מורשע בשורה של עבירות מין קשות בקטינות משוחרר אחרי תשעה חודשי מאסר. איזה מסר מזעזע מעבירה ועדת השחרורים לבנות צעירות שמותקפות על ידי טורפים שכאלו והיכן הייתה הפרקליטות שמצופה היה ממנה להתנגד בכל הכוח לשחרור השערורייתי הזה".

עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים, תקפה גם היא את ועדת השחרורים, שלדבריה "בחרה שלא לקחת בחשבון את הפגיעה השיטתית, החמורה והמתמשכת של ביטי בנערות ואת חובתה של המדינה להרתיע ולמגר תופעה קשה זו. ההחלטה מעבירה מסר בלתי מתקבל על הדעת של הכלה כלפי פוגעים מיניים, ולצידו מסר קשה ומקומם לכל הנפגעות".

ביטי נידון לפני כשנה ל-20 חודשי מאסר בפועל על ידי בית המשפט המחוזי, שהורשע בעבירות מין בשבע נערות בנות 14-13, מעריצות של בתו. בכך קיבל המחוזי את ערעור הפרקליטות על העונש הקודם שהוטל על ביטי, תשעה חודשי עבודות שירות.

השופטים גזרו עונש חמור מזה שביקשה הפרקליטות, שדרשה עונש של 15 חודשים. הם כתבו בגזר הדין כי עונש מאסר של 15 חודשים "אינו משקף באופן הולם את הנסיבות החמורות של ביצוע העבירות ואת הנזק שנגרם לקטינות".

עדי ביטי ממריאה ל"הישרדות". ניר פקין
עדי ביטי/ניר פקין

בהודעת הערעור, שנכתבה על ידי עו"ד בן אסולין מפרקליטות מחוז מרכז, נכתב כי העונש "סוטה מהותית וחריג מהענישה הנוהגת בנסיבות האישומים בהם הורשע, ואינו מבטא במידה מספקת את הצורך בהרתעה".

פרופ' עו"ד דנה פוגץ' ועו"ד ענבר קידר-ברוך,שייצגו את אחת הנערות הנפגעות מסרו כי "עמדת הפרקליטות היא בלתי נתפסת. במקום לעמוד מאחורי עמדתן של הנפגעות הקטינות ולהתנגד בתוקף לבקשת ביטי לשחרור מוקדם ממאסר, הוחלט על ידם שלא להתנגד לכך, והגישו לו על מגש של כסף את החלטת וועדת השחרורים שניתנה היום. ההחלטה המקוממת שולחת מסר ברור לנפגעות הקטינות ולנפגעות.ים בכלל - העדפת שיקוליו האישיים ושיקולי השיקום של עבריין מין שפגע מינית בקטינות לאורך תקופה, על פני חומרת הפגיעה בנפגעות והנזקים הקשים שנגרמו להן בעקבות מעשיו החמורים. החלטתה זו פוגעת פגיעה קשה במערכת אכיפת החוק ובהרתעת הרבים, ועלולה לצערנו להרתיע נפגעים.ות מלהתלונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully