וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה: עשרות ציפורים נפלו בבת אחת אל מותן - בתיעוד קשה לצפייה

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 13:48

לא ידוע מה גרם למוות הפתאומי של כמאה ציפורי שיר מסוג פזאי צהוב ראש, שגופותיהם נמצאו פזורים על המדרכה בעיר קטנה במקסיקו. ההערכות נעות בין זיהום אוויר להתחשמלות ועד טעות בניווט

תיעוד קשה לצפייה: עשרות ציפורים צנחו אל מותן במקסיקו/POLICIA SECCIONAL DE ALVARO OBREGON, MUNICIPIO DE CHIHUAHUA

צילומי אבטחה קשים לצפייה תיעדו את הרגע בו להקת ציפורים נופלת מהאוויר אל מותה באופן פתאומי בעיר קואוטמוק שבצפון מקסיקו ביום שני בשבוע שעבר.

המשטרה המקומית דיווחה כי התושבים מצאו על המדרכה והכביש את גופותיהן של קרוב למאה ציפורי שיר מסוג פזאי צהוב ראש, הנודדות בתקופה זו מצפון קנדה למקסיקו לחורף.

התיעוד מצמרר

התיעוד הנדיר הפך לוויראלי כשהצופים ברשתות החברתיות ניסו לפתור את התעלומה - מה גרם למוות הפתאומי של הציפורים? "בבקשה, לא שפעת העופות", צייץ ראש האיחוד השמרני האמריקני, מאט שלאפ, לאחר שצפה בצילומים.

סיבת המוות ההמונית עדיין לא ידועה, אך חלק מההשערות הן שייתכן שהציפורים סבלו מהשפעות של זיהום האוויר הגבוה, אשר פוקד את האזור לאחרונה. לעומת זאת ברויטרס דווח שווטרינר מקומי אמר למשטרה כי הציפורים היו עשויות למות בצורה כזו כתוצאה משאיפה מהירה של אדים רעילים מתנור חימום סמוך או בשל טעינת יתר של כבלי חשמל. הרשויות המקומיות מסרו כי הנושא נמצא בחקירה ועדיין לא ידוע מה גרם למקרי המוות.

לא מקרה יחיד

אלפי ציפורים מתות במסתוריות בארה"ב. החוקרים מנסים להבין מדוע

לכתבה המלאה
עשרות ציפורים צנחו אל מותן במקסיקן. POLICIA SECCIONAL DE ALVARO OBREGON, MUNICIPIO DE CHIHUAHUA, צילום מסך
המשטרה מצאה את גופתיהן של כמאה ציפורי שיר/צילום מסך, POLICIA SECCIONAL DE ALVARO OBREGON, MUNICIPIO DE CHIHUAHUA

אתר snopes דווח שייתכן שההתרסקות הזו הייתה תוצאה של טעות פשוטה שעשו הציפורים. בשנת 2017, בכביש בצפון ויילס, נמצאו 225 זרזירים מתים והרשויות המקומיות הגיעו למסקנה שהציפורים התרסקו אל מותן בזמן שניסו להתחמק מטורף.

להקות ציפורים עפות מדי פעם בצורה הנקראת Murmuration - מעוף מתואם בעל סדר מתמטי בין כל המשתתפים בו, כאשר כל ציפור שואפת לעוף כמה שיותר קרוב אל שכנתה על מנת לשמור על עצמה. מטרת התנועה הזו היא התחמקות מעופות דורסים וכן העברת מידע. אמנם התופעה הזו היא בדרך כלל חיננית ויפה לצפייה, ייתכן שחלק מלהקת הציפורים במקסיקו, בדומה למה שקרה ללהקת הציפורים בוויילס, ביצעה טעות בחישוב כשהתחמקה מטורף ובסופו של דבר התרסקה אל האדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully