וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי ציפורים מתות במסתוריות בארה"ב. החוקרים מנסים להבין מדוע

הסיבה למוות ההמוני של הציפורים בניו מקסיקו ובמדינות שכנות אינה ידועה, אבל ייתכן שהוא תוצאה של שריפות או של מזג אוויר קר. חלקן נצפו מתנהגות בצורה מוזרה לפני מותן. "ייתכן שמדובר במיליונים, אני לא חושבת שראיתי משהו כל כך נורא בחיי"

בווידאו: נזקי השריפה באורגון/צילום: AP

אלפי ציפורים נמצאו מתות בניו מקסיקו ובכמה מדינות נוספות בארצות הברית, במה שמעורר דאגה רבה בקרב ביולוגים.

הפרופסורית מרתה דזמונד מאוניברסיטת ניו מקסיקו אמרה לתקשורת המקומיות כי הסיבה למוות ההמוני של הציפורים אינה ידועה, אבל ייתכן שהוא תוצאה של שריפות או של מזג אוויר קר. ייתכן שמספר הציפורים המתות מגיע למיליונים. "זה נורא, אני לא חושבת שראיתי משהו כל כך נורא בחיי", אמרה הפרופסורית, שעובדת במחלקת הדגים, חיות הבר ושימור הסביבה.

לפי העדויות, חלק מהציפורים, בהן סבכי, סנונית, התנהגו בצורה מוזרה לפני שמתו. מומחים ביקשו מהתושבים לדווח על תצפיות של ציפורים מתות לטובת המשך המחקר. בשירות היערות בפארק הלאומי סנטה פה ביקשו את עזרת הציבור. "תמותה לא מוסברת של ציפורי שיר גורמת לדאגה רבה בקרב ביולוגים בניו מקסיקו", אמרו בשירות וביקשו מאנשים לאסוף מידע מציפורים שהם מוצאים.

ציפורים מתות במדינת ניו מקסיקו, ספטמבר 2020. -, אתר רשמי
ציפורים מתות שנצפו בפארק סנטה פה, ניו מקסיקו/אתר רשמי, -

תופעה דומה דווחה במדינות שכנות בדרום-מערב ארצות הברית, כמו קולורדו, אריזונה וטקסס. על פי הערכות, עשן השריפות עשוי לפגוע בריאות של הציפורים או לאלץ אותן לשנות את נתיבי ההגירה שלהן. פרופ' דזמונד אמרה כי ייתכן שגם לשלגים האחרונים בקולורדו הייתה השפעה על כך. מדענים מצאו כי אוכלוסיות הציפורים בצפון אמריקה צנחו דרמטית בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully