וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה הדיון בבקשת פייזר לאישור חירום לחיסון ילדים בני פחות מ-5 נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 12.2.2022 / 22:04

ועדת המומחים של מינהל המזון והתרופות הייתה אמורה לדון בבקשה השבוע, אך החליטה לחכות למידע מניסוי שבחן את יעילות החיסון במינון נמוך. משרד הבריאות דיווח על המשך דעיכת גל האומיקרון. בסוף השבוע התגלו בארץ כ-27 אלף נדבקים חדשים בקורונה. מקדם ההדבקה ירד ל-0.74

בווידאו: פרויקטור הקורונה מתייחס להדבקה בזן הקורונה החדש/צילום: לע"מ

מינהל התרופות והמזון בארה"ב (FDA) הודיע אמש (שישי) על דחייה לתחילת אפריל של הדיון בבקשת חברות פייזר וביונטק לקבל אישור חירום לחיסון נגד קורונה עבור ילדים בני פחות מחמש. הדיון של ועדת המומחים המייעצת למינהל היה אמור להתקיים השבוע, אך ב-FDA אמרו כי ימתינו למידע נוסף על ניסוי שערכו החברות, שבחן את יעילות החיסון הניתן במינון נמוך יותר מזה הניתן למבוגרים.

מחברות התרופות נמסר אתמול בהודעה לעיתונות כי הן מתקדמות לקראת השלמת ניסוי שיבדוק את היעילות של שלוש מנות, וכי הדבר יאפשר לספק ל-FDA יותר מידע כדי לקבל החלטה בנושא. תוצאות הניסוי צפויות להתקבל בתחילת אפריל, ולפיכך הוחלט במינהל לדחות את הדיון למועד זה. בדיון שהיה מתוכנן ליום שלישי השבוע, ועדת המומחים הייתה אמורה לבחון אם שתי מנות של החיסון במינון הנמוך מספיקות, או שיש לתת אותו לילדים בשלוש מנות.

ובתוך כך עדכן משרד הבריאות הערב על המשך מגמת הירידה בגל האומיקרון. אתמול התגלו בישראל 22,360 מאומתים חדשים, ובסוף השבוע כולו מגיע מניין המאומתים ל-27,417. מספר החולים שמצבם קשה ירד ל-1,048 ומקדם ההדבקה מוסיף גם הוא לרדת והגיע ל-0.74.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully