וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרקא: חשש שתת-זן הקורונה החדש יוביל לשבועות ארוכים של תחלואה

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 17:12

לדברי פרויקטור הקורונה, התגלו עד כה 700 מקרים של BA2, חלקם מחו"ל וחלקם התפשטו בקהילה. עוד הוסיף כי הוא "יותר מדבק אבל לא יותר קטלני". בנוסף, ציין כי לא מומלץ לכל האוכלוסייה להתחסן במנה רביעית, אלא רק לאנשים בסיכון או למי שנפגש עם הרבה אנשים בעבודה

בווידאו: פרויקטור הקורונה מתייחס להדבקה בזן הקורונה החדש/צילום: לע"מ

פרוייקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא אמר היום (שני) כי בארץ התגלו 700 מקרים של תחלואה בזן הקורונה החדש, BA2. חלק מהמקרים מקורם בחו"ל וחלק כבר התפשטו בקהילה. בנוסף, ציין זרקא כי לא מומלץ לכל האוכלוסייה להתחסן במנה רביעית של חיסון מפני קורונה - אלא רק לאנשים בסיכון או מי שנפגש עם הרבה אנשים במסגרת העבודה.

לדברי זרקא, במערכת הבריאות חוששים שהתפשטות של BA2 בארץ תוביל לעוד שבועות ארוכים של תחלואה. הוא הוסיף כי "תת-הזן יותר מדבק אבל לא יותר קטלני".

זרקא התייחס למתווה החינוך ואמר כי "יש לנו מה לשפר בקבלת הנתונים מול משרד החינוך, בעיקר מול הורים שמדווחים וכאלו שלא מדווחים על הבדיקות הביתיות". זאת, בהמשך לדבריה של ד"ר שרון אלרעי פרייס, לפיה משרד הבריאות לא מקבל את כל המידע הדרוש ממשרד החינוך. "אנחנו לא יודעים אם ומי מהילדים צריכים בידוד", הסבירה. "משרד החינוך לא מדווח על הילדים ומשרד הבריאות לא יכול לאכוף בידודים".

מחלקה פנימית ומחלקת קורונה, בי"ח ברזילי, 7 בפברואר 2022. שי מכלוף
1,235 חולים קשים. מחלקת קורונה/שי מכלוף

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי נרשמה ירידה במספר המאומתים, שעומד על 52,600 חיוביים לנגיף הקורונה שאובחנו אתמול. מספר החולים קשה ממשיך בעלייה איטית ועומד על 1,235 בני אדם. אחוז הנבדקים החיוביים עמד אתמול 28.16%. מקדם ההדבקה ממשיך לרדת ל-0.84.

תקנות התו הירוק המצומצם נכנסו הבוקר לתוקף. במסגרת המתווה החדש, הדרישה להצגת תו ירוק בכניסה למקומות בוטלה, למעט במקומות ואירועים שבהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה - אולמות אירועים, מועדונים, מרכזי כנסים הכוללים הגשה או מכירה של מזון, ומוסדות תרבות שאינם פועלים בישיבה בלבד.

המשמעות של כניסת המתווה החדש לתוקף היא שלא קיים יותר צורך בהצגת התו במסעדות, בקניונים וביתר המקומות שחייבו תו ירוק עד כה.

עוד בוטלו מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל במסגרת התו הירוק, וכך גם מגבלת ההתקהלות הכללית והדרישה לקביעת מרחק של מטר וחצי בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של מסעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully