וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התו הירוק המצומצם נכנס לתוקף: איפה עדיין תידרשו להציג אותו ומי יהיה זכאי לקבלו?

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 6:55

החל המבוקר, התו החדש יחול רק באירועים "בסיכון גבוה". מהיום לא יהיה צורך בהצגת הצו בכניסה למסעדות וקניונים, אך בחתונות ובמסיבות הוא עדיין יהיה בתוקף. מגבלת ההתקהלות בוטלה לחלוטין. וגם: אילו בדיקות צריך לעשות לפני הטיסה? וואלה! עושה סדר

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מבהיר שתוקף חיסון כמקנה תו ירוק הוארך עד סוף פברואר/צילום: לע"מ

תקנות התו הירוק המצומצם נכנסו הבוקר (שני) לתוקף. במסגרת המתווה החדש, הדרישה להצגת תו ירוק בכניסה למקומות בוטלה, למעט במקומות ואירועים שבהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה - אולמות אירועים, מועדונים, מרכזי כנסים הכוללים הגשה או מכירה של מזון, ומוסדות תרבות שאינם פועלים בישיבה בלבד.

המשמעות של כניסת המתווה החדש לתוקף היא שלא קיים יותר צורך בהצגת התו במסעדות, בקניונים וביתר המקומות שחייבו תו ירוק עד כה.

עוד בוטלו מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל במסגרת התו הירוק, וכך גם מגבלת ההתקהלות הכללית והדרישה לקביעת מרחק של מטר וחצי בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של מסעדה.

תו ירוק. יונתן זינדל, פלאש 90
תו ירוק/פלאש 90, יונתן זינדל
תו ירוק בקניון עופר, פתח תקווה, 27 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
השלטים יוסרו. תו ירוק בקניון בפתח תקווה/ראובן קסטרו

הזכאות לתו ירוק תתחלק מעתה כך: מי שחוסן בשלוש או ארבע מנות יהיה זכאי לתו הירוק ללא הגבלת זמן. מי שהתחסן רק פעמיים, התו שלו יישאר בתוקף עד ארבעה חודשים לאחר קבלת המנה השנייה. גם מחלימים יהיו זכאים לתו למשך ארבעה חודשים מאז שהחלימו.

בתוך כך, האריך קבינט הקורונה בשבוע שעבר את התקנות בנתב"ג, לפיהן ישנה חובה להיבדק לפני טיסה לארץ ולאחר הנחיתה בה, עד ל-7 במרץ. עם זאת, החל מיום שלישי הבא, תבוטל חובת ביצוע בדיקת קורונה לפני טיסה מישראל למי שאינו מחוסן או מחלים. כמו כן, נקבע כי מי שחווה תסמינים בשבועיים שלפני הטיסה לישראל יוכל לעלות לטיסה בכפוף להצגת בדיקת אנטיגן מוסדית שהתבצעה לאחר תחילת התסמינים, ולא בכפוף לבדיקת PCR כפי שנדרש עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully