וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסעדות מברכים, באולמות מבכים: המנצחים והמפסידים מצמצום התו הירוק

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 21:55

עם כניסת תקנות הקורונה החדשות לתוקף הלילה בחצות, רק מבלים במקומות ואירועים "בסיכון גבוה" יידרשו להציג תו ירוק. בעוד בעלי המסעדות "נותנים צל"ש לממשלה", בענף האירועים מתוסכלים מהחרגת האולמות מההקלות: "אם מבטלים - שיבטלו גם אצלנו"

בווידוא: רשתות המסחר מאיימות לשבות אם התו הירוק יוארך/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ליר שפיגלר

תקנות הקורונה החדשות, שייכנסו לתוקף היום (ראשון) בחצות, מצמצמות באופן משמעותי את ההגבלות השונות שהוטלו על בתי העסק השונים. לפי התקנות החדשות, הדרישה להצגת "תו ירוק" תבוטל, למעט במקומות ואירועים שבהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה - אולמות אירועים, מועדונים, מרכזי כנסים הכוללים הגשה או מכירה של מזון, ומוסדות תרבות שאינם פועלים בהושבה בלבד.

בנוסף, יבוטלו מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל במסגרת "התו הירוק", וכך גם מגבלת ההתקהלות הכללית והדרישה לקביעת מרחק של מטר וחצי בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של מסעדה. כמו כן, השרים אישרו את הארכת התקנות במוסדות החינוך שמחייבות עובדי הוראה בהצגת תו ירוק וקובעות חובת עטיית מסכה בכיתות.

ואולם, בעוד עסקים רבים ייהנו מהמתווה החדש, בענף האירועים הביעו תסכול מהחרגתם במסגרת המתווה. "אני חושב שבמידה ומבטלים את התו הירוק, אז גם באולמות צריכים לבטל אותו", אומר אבי דואניאס, בעלי אולם הדריה בירושלים, "זה נותן אפשרות לאנשים לסגור אירועים. בקורונה אנשים מפחדים לצאת ולבוא לאירועים, וזה לגיטימי ואני מבין אותם, אבל אם יבטלו את התו הירוק גם לאירועים זה ייתן דחיפה לאנשים לצאת".

חופה לחתונה בגן האירועים ביער משואות בגוש עציון. 18 ביולי 2019. גרשון אלינסון, פלאש 90, פלאש 90
גן אירועים בגוש עציון, 2019/פלאש 90, גרשון אלינסון, פלאש 90

"מה שעבר עלינו בחודשים דצמבר וינואר הוא שהיו הרבה ביטולים. זה היה בפועל סגר של ממש רק מה - שהיינו פתוחים. הדבר הזה גרם לכך שגם אירועים קטנים של בריתות בוטלו", הוסיף דואניאס. "כרגע אני מרגיש גל קטן של התעוררות, אבל גם כאן מדובר על אירועים שנדחו לחודש אפריל-מאי". בתשובה לשאלה אם היה שוקל להגיש בג"ץ בטענה שהאולמות מופלים לרעה ביחס למסעדות, השיב בשלילה.

עוד בוואלה!

החל מחצות: תקנות התו הירוק יצומצמו - יחול רק במקומות עם "סיכון גבוה" להדבקה

לכתבה המלאה

"מה ההבדל באמת?"

בעלי המסעדות דווקא מברכים. יקי כביר, בעלי קבוצת "סרפינה", דווקא מברך את הממשלה. "ביטול התו הירוק מבורך", הוא אומר. לדבריו, "מאז גל האומיקרון לתו הירוק לא היה ערך כי גם מחוסנים נדבקו".

איך ביטול התו הירוק ישפיע עליך?

"על העסקים שלי זה משפיע מעולה, כי סוף סוף אנשים יוכלו לבוא במשפחות. עד עכשיו, משפחות לא היו יכולות לבוא למסעדה, כי זה דרש עיסוק שלם - להתעסק עם בדיקות ותו ירוק. זה היה עיסוק לבוא במסעדה, ודרש הרבה כוח מהלקוחות".

כעת הוא מצפה לראות באיזה אופן ישפיע הצעד על כמות הלקוחות. "צריך לבחון אותו", הוא אומר. "איך ליברמן אומר? במע"מ של מרץ נדע על זה".

בעקבות תחלואת הקורונה | מסעדה סגורה בתל אביב. ראובן קסטרו
מסעדה ריקה בתל אביב, ספטמבר 2020/ראובן קסטרו

לילי בן שלום, יו"ר ענף המסעדנים בהתאחדות המלאכה, בירכה אפילו יותר. "אני נותנת צל"ש לממשלה על ביטול התו הירוק ההזוי, שלא מנע תחלואה ולא היה ניתן לאכיפה ורק צמצם את ההכנסות לעסקים", אמרה בשיחה עם וואלה!.

ומה עם האולמות?

"אני לא מצליחה להבין. התו הירוק לא מונע תחלואה - אותו הדבר באולמות. מה ההבדל אם במסעדה יושבים דחוק", תהתה. "למה הממשלה לא מצליחה לעשות את העבודה כמו שצריך? שיסבירו מה ההבדל באמת במסעדה שיותר צפופה מאולם. ועוד לא הבנתי איפה כן יהיה ולא יהיה. לא נמאס להם לקבל החלטות ולא לבטל אותן מתוך אגו? שיקבלו החלטה כמו שצריך".

תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד", הסביר גם הוא כי התו הירוק פגע כלכלית במסעדות, והבטיח כי גם כעת הן ימשיכו להקפיד על הנהלים. "אנו שמחים שהממשלה קיבלה את דרישתנו ודרישת המסעדנים לבטל את התו הירוק במסעדות", מסר מור, "במסעדות ימשיכו להקפיד על עטיית מסכות, שמירה על הגיינה ושמירה על בריאות העובדים והלקוחות. אנו קוראים לבוא לבלות במסעדות ולהנות מחוויה קולינרית בסביבה בטוחה ובריאותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully