וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מחצות: תקנות התו הירוק יצומצמו - יחול רק במקומות עם "סיכון גבוה" להדבקה

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 7:30

במסעדות ובקניונים התו יבוטל, אך בחתונות, אירועי תרבות שמתקיימים בעמידה, במרכזי כנסים ובמסיבות הוא עדיין יידרש. במקביל, התקנות שאושרו על ידי השרים מבטלות גם את מגבלות התפוסה המותרת ואת מגבלת ההתקהלות הכללית

בווידאו: רה"מ בנט אומר כי רואים תחילת מגמת התייצבות באומיקרון ומתייחס למתווה הבידודים בבתי הספר/צילום: לע"מ

תקנות התו הירוק המצומצם, עליהן הוחלט בישיבת הקבינט מוקדם יותר השבוע, יכנסו לתוקף היום (ראשון) בחצות. התקנות אושרו אתמול על ידי השרים במשאל טלפוני.

במסגרת ההחלטה, הדרישה להצגת "תו ירוק" תבוטל, למעט במקומות ואירועים שבהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה - אולמות אירועים, מועדונים, מרכזי כנסים הכוללים הגשה או מכירה של מזון, ומוסדות תרבות שאינם פועלים בהושבה בלבד.

עוד לפי ההצעה, יבוטלו מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל במסגרת "התו הירוק", וכך גם מגבלת ההתקהלות הכללית והדרישה לקביעת מרחק של מטר וחצי בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של מסעדה. בנוסף, השרים אישרו את הארכת התקנות במוסדות החינוך שמחייבות עובדי הוראה בהצגת תו ירוק וקובעות חובת עטיית מסכה בכיתות.

תו ירוק. יונתן זינדל, פלאש 90
התו הירוק/פלאש 90, יונתן זינדל

היכן עדיין תידרשו להציג תו ירוק?

קבינט הקורונה קבע כי התו הירוק יבוטל בכל המקומות, למעט באירועים שיוגדרו ב"סיכון גבוה", כגון חתונות או מסיבות. מאז שהתקנות ייכנסו לתוקף, לא יהיה יותר צורך בהצגת התו במסעדות, בקניונים וביתר המקומות שחייבו תו ירוק עד כה.

מי יהיה זכאי לתו הירוק?

מי שיחוסן שלוש או ארבע פעמים יהיה זכאי לתו הירוק ללא הגבלת זמן. מי שהתחסן רק פעמיים, התו שלו יישאר בתוקף עד ארבעה חודשים לאחר קבלת המנה השנייה. גם מחלימים יהיו זכאים לתו למשך ארבעה חודשים מאז שהחלימו.

אילו בדיקות צריך לעשות לפני טיסה?

קבינט הקורונה האריך את התקנות בנתב"ג, לפיהן ישנה חובה להיבדק לפני טיסה לארץ ולאחר הנחיתה בה, עד ל-7 במרץ. עם זאת, החל מיום שלישי הבא, תבוטל חובת ביצוע בדיקת קורונה לפני טיסה מישראל, למי שאינו מחוסן או מחלים. כמו כן, נקבע כי מי שחווה תסמינים בשבועיים שלפני הטיסה לישראל יוכל לעלות לטיסה כפוף להצגת בדיקת אנטיגן מוסדית שהתבצעה לאחר תחילת התסמינים, ולא כפוף לבדיקת PCR כפי שנדרש עד כה.

עוד בוואלה!

עלייה קלה במספר חולי הקורונה שבמצב קשה; השרים אישרו את צמצום התו הירוק

לכתבה המלאה
מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה/ראובן קסטרו

שרי כחול לבן - בני גנץ, חילי טרופר, אורית פרקש הכהן ופנינה תמנו שטה - הצביעו נגד התקנות החדשות, בהמשך לעמדת המפלגה שהוצגה בקבינט, נגד צמצום התו הירוק בעיצומו של גל התחלואה, מחשש שזה יפגע גם בהיענות לחיסונים. פרקש הכהן אמרה השבוע כי "עדיף לחכות עם הקפאת תו הירוק לירידת הגל בעוד עשרה ימים/שבועיים, ואז רק להקפיא - לא לבטל".

בד בבד, אתמול 46,313 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה. מניין המתים עלה ל-9,080 ושיעור המאומתים היומי - 25%. 284 חולים מונשמים. כמו כן, מקדם ההדבקה התייצב על 0.9 ומפרוץ המגיפה 3,094,984 בני אדם נדבקו בקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully