וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה קלה במספר חולי הקורונה שבמצב קשה; השרים אישרו את צמצום התו הירוק

עודכן לאחרונה: 4.2.2022 / 15:06

46,313 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה. מניין המתים עלה ל-9,080 ושיעור המאומתים היומי - 25%. 284 חולים מונשמים. מקדם ההדבקה התייצב על 0.9. יותר מ-400 אלף נדבקו בשבוע החולף. מיום שני, התו הירוק יחול רק במקומות עם "סיכון גבוה" להדבקה

בווידאו: רה"מ בנט אומר כי רואים תחילת מגמת התייצבות באומיקרון ומתייחס למתווה הבידודים בבתי הספר/צילום: לע"מ

46,313 בני אדם ואבחנו חיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך עולה היום (שישי) מנתוני משרד הבריאות. מדובר בירידה במספר המאומתים היומי, שנעמד אתמול על 58,472. מספר החולים המוגדרים במצב קשה 1,106, מתוכם 284 מונשמים ואילו מספרם של כלל החולים הפעילים 373,160.

מניין המתים עלה ל-9,080 בני אדם ואחוז המאומתים היומי 25%. מקדם ההדבקה נשאר יציב ועומד על 0.9. 412,746 בני אדם אומתו לנגיף בשבוע החולף ו-1,230,712 נבדקו. כמו כן, השבוע, 338 חולים מתו מקורונה. מפרוץ המגיפה 3,094,984 בני אדם נדבקו בקורונה בישראל.

בד בבד, זן BA.2 ממשיך להתפשט בעולם, כולל במדינות ששיא גל האומיקרון שלהן דעך לאחרונה. ממידע ראשוני על הזן עולה כי הוא מדבק יותר ב-30-50% יותר מהאומיקרון, אך לא קטלני יותר.

מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה/ראובן קסטרו

השרים אישרו: התו הירוק יצומצם

בתוך כך, השרים אישרו היום במשאל טלפוני את תקנות התו הירוק המצומצם, עליהן הוחלט בישיבת הקבינט מוקדם יותר השבוע. לפי ההצעה שהופצה לשרים, הדרישה להצגת "תו ירוק" תבוטל, למעט במקומות שבהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה - אולמות אירועים, מועדונים, מרכזי כנסים הכוללים הגשה או מכירה של מזון, ומוסדות תרבות שאינם בהושבה בלבד. התקנות ייכנסו לתוקף בחצות, בין יום ראשון לשני.

עוד לפי ההצעה, יבוטלו מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל ב"תו ירוק", מגבלת ההתקהלות הכללית והדרישה לקביעת מרחק של 1.5 מטר בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של בית אוכל. בנוסף, השרים אישרו את הארכת התקנות במוסדות החינוך שמחייבות עובדי הוראה בהצגת תו ירוק וקובעות חובת עטיית מסכה בכיתות.

שרי כחול לבן - בני גנץ, חילי טרופר, אורית פרקש הכהן ופנינה תמנו שטה, הצביעו נגד התקנות החדשות, בהמשך לעמדת המפלגה שהוצגה בקבינט, נגד צמצום התו הירוק בעיצומו של גל התחלואה, מחשש שזה יפגע גם בהיענות לחיסונים. פרקש הכהן אמרה השבוע כי "עדיף לחכות עם הקפאת תו הירוק לירידת הגל בעוד עשרה ימים/שבועיים, ואז רק להקפיא - לא לבטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully