וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוח דיאלוג": מפקד יוניפי"ל היוצא נפגש בפעם האחרונה עם בכירים מצה"ל ומצבא לבנון

עודכן לאחרונה: 12.2.2022 / 12:17

סטפנו דה קול מסר לקצינים הבכירים, אותם פגש בנקורה שבלבנון, את "אתגר הפרידה שלו" - שלדבריו הוא "לעבור מהרמה הטכנית לעבר המטרה הגבוהה ביותר, של שלום בר-קיימא". המפקד היוצא קרא לצדדים לחדש את השיחות ביניהם, כדי למצוא הסכמות לאורך הקו הכחול

פעילי חיזבאללה בניסיון כושל להפעיל רחפן לאיסוף מודיעין לעבר ישראל. 14 בינואר 2022/דובר צה"ל

קצינים בכירים של צבא לבנון, צה"ל ויוניפי"ל קיימו אמש (שישי) ישיבה טרילטראלית במטה כוח האו"ם בנקורה שבלבנון. הקצינים נפגשו לראשונה השנה, בפגישה משולשת אחרונה עם מפקד יוניפי"ל סטפנו דל קול, המסיים את תפקידו. "כולנו חייבים למלא את חלקנו כדי לעבור מהרמה הטכנית לעבר המטרה הגבוהה יותר של שלום בר קיימא", אמר המפקד היוצא, "זה אתגר הפרידה שלי לכולכם".

דל קול אמר כי קו התקשורת הפתוח של יוניפי"ל עם הצדדים נותר חיוני, והוסיף כי לאורך תקריות קו כחול רבות, גם צבא לבנון וגם צה"ל נשארו מעורבים, מה שסיפק ליוניפי"ל זמן ומרחב למניעת הסלמה. "זה מעודד ששניכם המשכתם לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם יוניפי"ל לאורך כל אחת מהתקריות הללו כדי להכיל את המצב ולהחזיר את היציבות", הוסיף. מפקד הכוח של יוניפי"ל קרא לצדדים לחדש את השיחות הטכניות, כדי למצוא הסכמות לגבי נקודות שנותרו שנויות במחלוקת לאורך הקו הכחול, ולהשתמש בפורום המשולש כדי להתבסס על הישגי העבר, ולעשות התקדמות לקראת אווירה יציבה יותר.

נושאים נוספים שנדונו בפגישה כללו תקריות לאורך הקו הכחול, הפרות של המרחב האווירי והפרות חמורות של הפסקת פעולות איבה תוך הפרה של החלטת מועצת הביטחון 1701 של האו"ם, שהיא הבסיס למנדט יוניפי"ל.

כוחות צה"ל בגבול לבנון 10 ביוני 2021. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בגבול לבנון/דובר צה"ל
גנרל סטפנו דל קול מפקד יוניפי״ל היוצא. יוניפיל, אתר רשמי
גנרל ארולדו לזארו מפקד יוניפי״ל הנכנס/אתר רשמי, יוניפיל

הגנרל דל קול קרא למשלחות להמשיך בתמיכתן הרגילה גם ליורשו, גנרל ארולדו לזארו מספרד, תוך שימת דגש על הצורך לשמור על אותה רמת מחויבות ו"ברוח זו של פתיחות ודיאלוג", כדי להתבסס על ההתקדמות עד כה ולסיים את מה שנותר פתוח ושכבר הוסכם עליו בין הצדדים בהתאם לציפיות מועצת הביטחון.

גנרל ארולדו לזארו מפקד יוניפי״ל הנכנס. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
גנרל סטפנו דל קול מפקד יוניפי״ל היוצא/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

הפגישה המשולשת הייתה ה-26 של גנרל דל קול, מתוך כ-150 שנערכו מאז תום מלחמת לבנון השנייה. לדברי יוניפי"ל פגישות אלו הוכחו כחיוניות לניהול הקונפליקטים ולבניית אמון. באו"ם אומרים שהפגישות המשולשות, שכונסו על ידי מפקד הכוח של יוניפי"ל, משמשות כפורום היחיד שבאמצעותו יש ללבנון ולישראל קשר ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully