וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ חשף: ישראל העבירה הצעה לסיוע לצבא לבנון

2.2.2022 / 19:20

שר הביטחון גילה כי ברקע המשבר במדינה גורמים בצה"ל העבירו הצעה לסיוע דרך יוניפ"יל: "אזרחי לבנון אינם אויבים שלנו. 5,000 חיילים עזבו את הצבא לאחרונה מול התחזקות חיזבאללה". בדבריו, התייחס גנץ בחיוב לקשר המתחדש בין סוריה לירדן ומדינות מתונות נוספות באזור

בווידאו: דברי שר הביטחון במכון למחקרי ביטחון לאומי/צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ חשף היום (רביעי) כי הציע להעביר סיוע ממוקד לצבא לבנון, ברקע המשבר המתמשך במדינה. בנאום מוקלט שהועבר בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי, התייחס בחיוב שר הביטחון, השוהה בבחריין, גם להתפתחויות בסוריה, ולקשר המתחדש בין הסורים לירדן ומדינות מתונות נוספות באזור.

גנץ גילה כי העביר בשבוע שעבר באמצעות גורמי צה"ל הצעה דרך יוניפי"ל למתן סיוע ממוקד לצבא לבנון. "לבנון הפכה לאי של אי יציבות לצערי, ואזרחי לבנון אינם אויבים שלנו. לכן הצעתי השנה ארבע פעמים סיוע ללבנון, כולל בשבוע האחרון בפנייה שהועברה למפקד יוניפי"ל. באופן ממוקד אנו מבקשים לסייע לצבא לבנון, שסובל ממחסור באספקה בסיסית ואיבד למעלה מחמשת אלפים חיילים שעזבו אותו בתקופה האחרונה, מול התחזקות של חיזבאללה בתמיכה ישירה של איראן".

על המצב בסוריה אמר גנץ: "אנו עוקבים אחר המצב, ורואים בחיוב את הקשר המתחדש בין סוריה לבין ירדן ומדינות מתונות נוספות באזור. נמשיך למנוע התבססות איראנית שאוכלת את סוריה מבפנים. זהו אינטרס עליון של העם הסורי והמשטר הסורי - להתייצב, ולהוציא את הכוחות האיראנים משטחם, ולאפשר למדינה להשתקם".

שר הביטחון בני גנץ נחת בבחריין לביקור רשמי ראשון, 2 בפברואר 2022. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גנץ נוחת בבחריין, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בנוגע לאיום האיראני אמר גנץ: "בצל המשא ומתן המתקיים בווינה, אני בטוח שארצות הברית תמשיך לפעול לעצירת פרויקט הגרעין האיראני מתוך ראייה של ביטחון העולם ויציבות האזור. הצבאות שלנו ומערכות הביטחון מקיימות קשר שוטף, ואף מקדמים שיתוף פעולה אופרטיבי מול אפשרות של פריצה איראנית לגרעין ממש בעצם הימים האלו".

בנוגע לחיזוק שיתופי הפעולה האזוריים אמר גנץ: "השנה הפכנו את הסכמי אברהם מהצהרת כוונות, למציאות של שיתופי פעולה כלכליים וביטחוניים. הפעולות האלו מחזקות את יציבות האזור ויוצרות חזית מתונה שבה שותפות גם מדינות שההסכמים איתן עוד יבשילו. השנה יהיו לנו הזדמנויות רבות לחזק את הקשרים האלו ואת האינטרסים הביטחוניים של ישראל. כך עם מדינות אירופה שמסייעות רבות במאמצים לבלימת איראן וגם עם מדינות נוספות במפרץ ועם טורקיה. כל זאת בראייה מפוכחת, בהתאם לאינטרסים המשותפים, ותוך שאנו שומרים ומחזקים את הברית העמוקה והחשובה שלנו עם יוון וקפריסין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully