וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום יוגש נגד 4 נערים המעורבים בתאונה בה נהרג אהוביה סנדק

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 20:35

הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה להגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד 4 נערים שהיו יחד עם אהוביה סנדק ברכב. הנערים יואשמו בעבירות מעשה טרור, חבלה בכוונה מחמירה ויידוי אבן לעבר כלי תחבורה. זאת לאחר שבחודש שעבר הוחלט שלא להעמיד לדין את השוטרים המעורבים במרדף

הפרקליטות הודיעה היום (חמישי) כי בכוונתה להגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד ארבעה נערים שהיו מעורבים בתאונה בה נהרג אהוביה סנדק. הנערים יואשמו בעבירות של מעשה טרור, חבלה בכוונה מחמירה, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה וחבלה במזיד לרכב ממניע גזעני.

לפי כתב החשדות, בתאריך 21 לדצמבר 2020, ארבו הנערים בצד הדרך באחד הכבישים בבנימין והמתינו לרכבים עם נוסעים פלסטינים על מנת לידות לעברם אבנים, זאת "ממניע אידאולוגי גזעני". בשעות הצהריים נסע בכביש מוחמד עודה, פלסטיני, וברכבו שלושה נוסעים נוספים . לאחר שהנערים זיהו את הנוסעים כערבים החלו להשליך את האבנים לעבר הרכב. בכתב החשדות נמסר כי האבנים ידו "מטרים ספורים באופן שהיה בו כדי לסכן את בטיחותם של נוסעי הרכב ובמטרה לפגוע בהם". כתוצאה מהיידוי אבנים, שמשת הרכב נופצה ונגרם נזק לפח. לאחר הפגיעה, נמלטו הנערים ברכבם.

אהוביה סנדק, בן 16 וחצי שנהרג במהלך מרדף בשומרון. באדיבות המשפחה
אהוביה סנדק, בן 16 וחצי שנהרג במהלך מרדף בשומרון/באדיבות המשפחה

לטענת המשטרה, הכוח שהוזעק למקום יידוי האבנים באותו האירוע זיהה את הרכב והורה לנוסעים לעצור - אך למרות זאת הנהג החל להימלט במהירות מהזירה. הרכב התהפך, וסנדק נהרג. מאז מותו, החלו מחאות נרחבות נגד המשטרה. ההפגנות התחדשו במלוא שנה למותו.

ההודעה על הגשת כתב האישום מגיעה ברקע החלטתו של היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט בחודש שעבר שלא להעמיד לדין את השוטרים המעורבים במרדף. מנדלבליט נימק את החלטתו בכך שהייתה הצדקה למרדף אחר הרכב שבו נמצא סנדק, וכי אין ביסוס לכך שהשוטרים ביקשו לפגוע במכוון ברכב. בנוסף, עלה כי אף אחד מיושבי הרכב לא התריע על סנדק כנעדר. לצד זאת, ביקש היועמ"ש ממפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לקיים תהליך הפקת לקחים, שבמסגרתו ייבחן הצורך בשיפור או הבהרה של ההוראות המבצעיות הרלוונטיות למרדפים רכובים.

עוד בוואלה!

משפחת סנדק טוענת: "ראש מח"ש שיבשה את חקירת מותו של אהוביה"

לכתבה המלאה
מחאת אהוביה סנדק בכיכר ציון בירושלים, 25 בנובמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
מחאה על מותו של אהוביה סנדק בכיכר ציון בירושלים/דוברות משטרת ישראל

אביו של אהוביה, אברהם סנדק, קורא בעקבות ההודעה להגיע היום להפגנה בכניסה לירושלים: "אהוביה יקירנו ננגח על ידי ניידת משטרה ואנחנו קוראים לצדק - להעמיד את השוטרים לדין. אנחנו קוראים לכולם להגיע הערב ב-20:30 לגשר המיתרים להפגין למען הצדק בעם ישראל".

עורך דין משה פולסקי ועורך הדין עדי קידר מארגון חוננו שמייצגים את הצעירים אמרו כי "רצחת טייחת והאשמת - יום שחור למערכת אכיפת החוק בישראל. כתב החשדות הוא ניסיון נואש ואחרון של השוטרים בחסות הפרקליטות, להימלט מעמידתם אל מול האמת המרה, שהם הנאשמים שגרמו למותו של אהוביה סנדק ולפציעתם של הצעירים הנוספים, וזהו כתב הגנה שלהם".

עוד הוסיפו אורחי הדין כי "אנו בטוחים שלאחר בחינת חומר הראיות, תתגלה האמת והתמונה המלאה. ככל שיוגש כתב אישום לבית משפט כנגד הנערים, הוא יהפך לכתב אישום כנגד השוטרים, הם יעמדו על דוכן העדים ויעידו כנאשמים וידרשו לתת תשובות לגבי שפיכת דמו של אהוביה, תשובות לשאלות רבות שהציבור ממתין להם זמן רב. בל נשכח כי נחשף ואין מחלוקת כי השוטרים, בסיוע גורמי מח"ש, טייחו את החקירה, כלל הנראה שיבשו אותה, נהגו בפרעות, ושלא ע"פ הנהלים, כך גם על פי קביעתו של היועץ המשפטי לממשלה בעצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully