וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת סנדק טוענת: "ראש מח"ש שיבשה את חקירת מותו של אהוביה"

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 15:59

המשפחה טוענת כי קיבלה לידיה מכתב שחושף את שאירע מאחורי הקלעים במח"ש ביום האירוע. לדבריה, לאחר שהשוטרים כבר הגיעו לתחנה לחקירה, קרן בר מנחם הורתה לשחררם הביתה. דבריהם נשענים בין היתר על טענות שהציף סגן מנהלת המחלקה המודח, שנדחו ע"י נציב התלונות

בווידאו: אביו של אהוביה סנדק מגיב להחלטה לסגור את התיק נגד השוטרים/צילום: רוני כנפו

משפחתו של אהוביה סנדק טוענת היום (ראשון) כי ראש מח"ש, קרן בר מנחם, שיבשה את חקירת מותו של בן ה-16, במהלך מרדף משטרתי. במהלך מסיבת עיתונאים שכינס, טען פרקליט המשפחה, עו"ד אריאל עטרי מארגון חוננו, כי היום הגיע לידי המשפחה מכתב המאשש את טענותיה וחושף את שאירע מאחורי הקלעים בחקירת מח"ש.

לדברי עטרי, חוקרי מח"ש שמונו לחקור את הפרשה התחילו להבין שהשוטרים מתחמקים ממסירת גרסה או זיכרון דברים ומחליטים להזמין אותם לחקירה. משפחת סנדק טוענת כי ראש צוות החקירה התכוון לחקור את השוטרים בחשד לגרימת מותו של אהוביה, אך בשעת לילה מאוחרת, כשהשוטרים כבר הגיעו לתחנה, ראש מח"ש התערבה ונתנה הוראה "יוצאת דופן" לשחרר אותם לביתם.

כתוצאה מכך, טען עו"ד עטרי, השוטרים יכלו לתאם ביניהם עדויות, מאחר שנחקרו רק שלושה ימים לאחר מכן. לדבריו, היועמ"ש, שהחליט בשבוע שעבר לסגור את התיק נגד השוטרים, לא ידע על הדברים ועל מעורבותה של בר מנחם. נוסף על כך, תקף עורך הדין את מנדלבליט: "אהוביה היה מתחת לרכב שעה ארוכה, והשוטרים שהיו במרחק 15 מטר ממנו לא עשו מה שכל אחד היה עושה - לא ניגשו והצילו את חייו. אם היו עושים זאת, אהוביה היה בינינו. היועמ"ש לא עושה את הבחינה המינימלית, אם אפשר להעמיד לדין את השוטרים לגבי הצלת חייו של אהוביה".

אהוביה סנדק, בן 16 וחצי שנהרג במהלך מרדף בשומרון. באדיבות המשפחה
תיק החקירה נגד השוטרים נסגר. אהוביה סנדק/באדיבות המשפחה

טענותיו של פרקליט המשפחה נשענות בין השאר על טענות שהציף עו"ד משה סעדה, סגן ראש מח"ש המודח, בנושא התנהלותה של בר מנחם בתיק, במכתב ששיגר לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות - השופט דוד רוזן. אולם, האחרון דחה בסופו של דבר את הפנייה והבהיר כי אין בכך כדי לקבוע כי ראשת מח"ש שיבשה את החקירה.

ת', חוקר מח"ש שהיה מעורב בניהול החקירה, הודה כי הם התבקשו לשחרר את השוטרים המעורבים ביום התאונה וזאת מבלי שנחקרו. "במח"ש התרשמו שהשוטרים מרחו את הזמן בכתיבת הדוחות, שהתבקשו בשעה 14:30 אך לא התקבלו עד הערב. נוסף על כך עלה חשד לרשלנות, לאחר שגופת המנוח נמצאה בזירה רק בחלוף שעה".

"במח"ש התלבטו אם לחקור את השוטרים באותו רגע או להמתין לתוצאות הבדיקות השונות, ולבסוף הוחלט, בהסכמה כללית, לשחרר את השוטרים מבלי לחקור אותם", כך לפי גרסת חוקר מח"ש, שטען כי ההחלטה נבעה מכמה סיבות. "ברגע שדוחות הפעולה הגיעו למח"ש, והתברר כי השוטרים שמרו על העצורים במשך הזמן שחלף, ירד החשד לשיבוש. כמו כן, בתוך הדוחות עצמם לא נראו סתירות לעובדות ולא עלה מהם חשד ראשוני לשיבוש".

עוד בוואלה!

נסגר תיק החקירה נגד השוטרים המעורבים במותו של אהוביה סנדק

לכתבה המלאה
מחאת אהוביה סנדק בירושלים. מטה יהודי לא הורג יהודי, אתר רשמי
"דורשים משפט יושר", מחאה על מותו של אהוביה סנדק/אתר רשמי, מטה יהודי לא הורג יהודי

במהלך מסיבת העיתונאים אמר אביו של אהוביה, אברהם כי "הלב שלנו נדקר שוב. דמי בננו זועקים מן האדמה, לא רק על דמיו, אלא על דמי הצדק, על דמי שאיפותינו לבנות כאן בארץ חברה מתוקנת. אנחנו ההורים של אהוביה נלחמים לא רק על דמו, אלא על דמי ילדי ישראל כולם. נעשה כל שנוכל שהבן שלנו יהיה ההרוג האחרון מאלימות משטרתית ומשנאת חינם".

"אנחנו דרושים משפט יושר", הוסיף האב. "מדוע נסגרה הזירה שעות רבות? מדוע השוטרים הגישו דוחות פעולה באיחור גדול? איפה מצלמות הרכב? מה קורה במח"ש? ציפינו מהיועמ"ש שלא רק יסתמך על החקירה המשותפת של המשטרה ומח"ש, שהם בעצמם החשודים, אלא יהפוך כל אבן כדי לחפש את הנתונים שהוסתרו ממנו. מדוע לא מגיע לנו זכות אלמנטרית שהתיק שלנו יגיע לבית המשפט? איך היועמ"ש עשה משפט בעצמו מבלי לשמוע את טענת שני הצדדים, כאשר הוא לא שמע את טענתנו כלל?".

ממח"ש לא נמסרה תגובה לגבי טענות משפחת סנדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully