וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר תיק החקירה נגד השוטרים המעורבים במותו של אהוביה סנדק

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 19:47

מנדלבליט הורה על סגירת התיק, כשנה לאחר שבן ה-16 נהרג במרדף משטרתי בשומרון שהתנהל אחריו ואחרי חבריו, לאחר שיידו אבנים לעבר רכב שבו נסעו פלסטינים. היועמ"ש טען שהמרדף היה מוצדק, וכי אין ביסוס לכך שהשוטרים רצו לפגוע במכוון ברכב. וגם: הדיווח הראשוני על האירוע

בווידאו: תיעוד הרכב שבו נסע אהוביה סנדק עוקף מחסום משטרתי/צילום: מצלמות אבטחה ודוברות משטרת ישראל

תיק החקירה נגד השוטרים המעורבים במותו של אהוביה סנדק נסגר היום (חמישי) בהוראת היועמ"ש אביחי מנדלבליט, כשנה לאחר שבן ה-16 נהרג במרדף משטרתי בשומרון שהתנהל אחריו ואחרי חבריו, לאחר שיידו אבנים לעבר רכב שבו נסעו פלסטינים.

מנדלבליט נימק את החלטתו בכך שהייתה הצדקה למרדף אחר הרכב שבו נמצא סנדק, וכי אין ביסוס לכך שהשוטרים ביקשו לפגוע במכוון ברכב. בנוסף, עלה כי אף אחד מיושבי הרכב לא התריע על סנדק כנעדר. לצד זאת, ביקש היועמ"ש ממפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לקיים תהליך הפקת לקחים, שבמסגרתו ייבחן הצורך בשיפור או הבהרה של ההוראות המבצעיות הרלוונטיות למרדפים רכובים.

בד בבד, פורסמה הערב הקלטה מהדיווח הראשוני למשטרה על האירוע, במהלכו אזרח דיווח על זריקת האבנים, וסבר כי היא בוצעה על ידי פלסטינים. "אני בין מכמש לירושלים, רכב עצר באמצע. יצאו ארבעה ערבים, זרקו אבנים הרגע, פוצצו איזה רכב לפניי", נשמע אומר הגבר בעודו מדבר עם מוקדנית המשטרה. "הם זרקו אבנים ומיד נכנסו לרכב".

הדיווח הראשוני למשטרה מהאירוע שבו נהרג אהוביה סנדק

בווידאו: הדיווח הראשוני למשטרה מהאירוע בו נהרג אהוביה סנדק/מערכת וואלה!

משפחת סנדק תקפה את מנדלבליט ואת המשטרה בעקבות ההחלטה: "תדע כל אם עבריה שהפקירה גורל ילדיה בידי יד אלימה ממשטרת ישראל". לדבריה, "מדובר בליקוי מאורות מוסרי, חקירתי ומשפטי ממעלה ראשונה. שוטרי ימ"ר ש"י הרגו את הבן שלנו, בידו ראיות, זיהמו את הזירה, מסרו גרסאות שקריות לגבי האירוע, גרסאות שסותרות את הראיות ואת העדויות. לצערנו, מתברר שגם מח"ש, גם פרקליט המדינה וגם היועמ"ש כשלו ונמנעו מבירור האמת".

"אזרחי ישראל, והורים לילדים במדינת ישראל, צריכים להיות היום מודאגים, מודאגים שנער בישראל, שיכול להיות בנם, יכול להרג במפגש עם שוטר, שוטר שהחליט שהוא גם השוטר, גם השופט וגם התליין, וכל זאת בגיבוי המערכת", המשיכה המשפחה, וטענה כי מדובר ב"בשפל חסר תקדים" ביחסי משטרה-חברה, "בניגוד עמוק לערכי היושר והצדק של ההיסטוריה המפוארת של עם ישראל, ובמתן לגיטימציה להתנהגות פלילית בידי מי שהיו אמורים להיות חוד החנית במלחמה נגד עבריינות".

עוד בוואלה!

מחאת אהוביה סנדק: המשטרה עצרה יותר מ-20 חשודים

לכתבה המלאה
אהוביה סנדק, בן 16 וחצי שנהרג במהלך מרדף בשומרון. באדיבות המשפחה
אהוביה סנדק/באדיבות המשפחה

עורך הדין אריאל עטרי, שמייצג את משפחת סנדק מטעם ארגון "חוננו", הוסיף כי בכוונתם לבקש מהפרקליטות בשבוע הבא את חומר החקירה "כדי לתקוף את החלטת מנדלבליט, ואנו מתכוונים להפוך כל אבן כדי לעשות צדק בפרשה הכואבת הזו".

עורכי דינו של אחד מקציני המשטרה, אורון שוורץ ויוגב נרקיס ממשרד שוורץ-נרקיס ושות', מסרו כי הפרשה היא "טרגדיה גדולה בה נער צעיר קיפח חייו. סגירת התיק מטעמים של חוסר אשמה, מבטאת את חוסר האפשרות לשכלל את הדין הפלילי בתאונה טראגית אשר בתוצאתה האיומה איש לא רצה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר כי מדובר ב"יום שחור לדמוקרטיה בישראל. היועץ המשפטי לממשלה משאיר כמה ימים לפני לכתו הביתה, רישיון לשוטרים להרוג נערי גבעות ותוקע סכין בלב הוריו של אהוביה ז"ל שדורשים חקירה אמיתית".

ח"כ בן גביר הוסיף כי "היושר, האמת והחתירה לצדק נעדרים מהמערכת שמחפה באופן נפשע על הניסיון להוציא את האמת לאור והדבר פוגע באימון הציבור במערכת".

לטענת המשטרה, הכוח שהוזעק למקום יידוי האבנים בשומרון לפני כשנה זיהה את הרכב והורה לנוסעים לעצור - אך למרות זאת הנהג החל להימלט במהירות מהזירה. הרכב התהפך, וסנדק נהרג. מאז מותו, החלו מחאות נרחבות נגד המשטרה. ההפגנות התחדשו לפני כחודש, במלוא שנה למותו, ועשרות חשודים בהפרות סדר נעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully