וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה מתריעות: נפסיק לטוס לאיחוד האמירויות מתחילת השבוע

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 16:04

את ההחלטה קבעו אגף ביטחון התעופה ושב"כ, ממניעים ביטחוניים. מספר הטיסות היומיות לדובאי יצומצם לשלוש, ומאות טיסות מתוכננות, אליהן כבר נקנו כרטיסים, יבוטלו בטווח הזמן של השבועות הקרובים. חברות התעופה: "כניעה לתכתיבים של גופים מסחריים"

המפכ"ל מבקר באיחוד האמירויות: "נשפר את שיתופי הפעולה"/צילום: דוברות משטרת ישראל

חברות התעופה הודיעו היום (חמישי) כי מאות טיסות מתוכננות מישראל לאיחוד האמירויות יבוטלו, החל מיום ראשון הקרוב. לפי החלטה של אגף ביטחון התעופה ושב"כ, שננקטה ממניעים ביטחוניים, מספר הטיסות היומיות לדובאי יירד לשלוש.

חברות התעופה הישראליות שיגרו מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושרת התחבורה מרב מיכאלי, בו הן טוענות כי הן עמדו בכל דרישות הביטחון שהוצבו להן, וכי המצב הנוכחי מפלה אותן ופוגע בתחרות. בנוסף, גורסות כי הצרת הצעדים שלהן מונעת משיקולים מדיניים ונועדה לאפשר לחברות האחרות לכבוש נתח שוק. לדברי חברות התעופה, מדובר ב"כניעה לתכתיבים של גופים מסחריים, המשפיעים כנראה יותר מאיתנו, על גיבוש מדיניות החוץ של ממשלותיהן".

דובאי, איחוד האמירויות הערביות. Shutterstock, ShutterStock
מאות טיסות יבוטלו. דובאי/ShutterStock, Shutterstock

מנכ"לי שלוש חברות התעופה, אל על, ארקיע וישראייר, פנו במכתב דחוף לשרת התחבורה והציעו פתרונות של הקצאת תגי ביטחון בהיקף שיאפשר לחברות לעמוד בלוח הטיסות המתוכנן, וכן להפנות את פעילות התעופה משתי המדינות מדובאי לאבו דאבי ויעדים אחרים, בהם לא יוטלו המגבלות הללו.

במכתב דרשו חברות התעופה "לעמוד איתן ולשמר את האינטרסים המסחריים והלאומיים של מדינת
ישראל". לדברי המנכ"לים, "כל מצב אחר יוביל לביטול של עשרות אלפי כרטיסי טיסה לנוסעים ישראלים אשר רכשו כרטיסים ועלולים למצוא עצמם ללא פתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully