וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בתימן מאיימים: המטרה הבאה באמירויות - החברות הבינלאומיות

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 12:58

החות'ים אמרו כי המתקפה האחרונה, שאירעה בזמן ביקור הרצוג, כללה שיגורי טילים לעבר אבו דאבי ומל"טים לעבר דובאי. "קבלת פנים למנהיג הישות הציונית", אמר בכיר בארגון. הרצוג ממשיך בביקור: "מקווה שעוד מדינות יצטרפו להסכמי אברהם"

בווידאו: תיעוד מתקיפת המשגר שירה את הטיל לאיחוד האמירויות בזמן ביקור הרצוג/צילום: משרד ההגנה של איחוד האמירויות

המורדים החות'ים בתימן אמרו היום (שני) כי הם תקפו את אבו דאבי אתמול עם כמה טילים בליסטיים ושיגרו מל"טים לעבר דובאי. הם הזהירו כי בשלב הבא הם יתקפו את משרדי החברות הבינלאומיות באמירויות, וקראו לאזרחים להתרחק ממתקנים רגישים.

המתקפה של המורדים השיעים הפרו-איראנים אירעה בזמן ביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג באבו דאבי, שממנה המשיך היום לדובאי, שמארחת את תערוכת "אקספו 2020" הבינלאומית. שר המידע בממשל של החות'ים כתב בטוויטר כי ההתקפה הייתה "קבלת פנים למנהיג הישות הציונית".

"אני שמח מאד על ההזדמנות המרגשת לראות את הארץ היפה הזו", אמר הרצוג בתערוכת "אקספו 2020". "התערוכה היא הישג עצום עבורכם, וגם עבור דובאי ומנהיגי המדינה האמיצים שלכם שזכיתי לפגוש. זוהי גם תזכורת לרווח שניתן להשיג כאשר אנו עובדים יחד כדי לשבור חומות, לאחד מוחות ולדמיין עתיד אחר".

"אני מקווה שעוד מדינות יצטרפו להסכמי אברהם", אמר הרצוג, נשיא המדינה הראשון המבקר באמירויות מאז שנחתמו עמה הסכמי אברהם בספטמבר 2020. האמירויות, המורכבת משבעה נסיכויות, נהנית ממעמד של מרכז כלכלי ותיירותי בטוח, ובכיריה דוחים את הניסיון של החות'ים לערער על יציבותה.

משרד ההגנה האמירתי מסר אתמול כי מערכות ההגנה האווירית יירטו טיל בליסטי בשמי אבו דאבי ולא ציין שיגורים של מל"טים. הקואליציה הסעודית, שבה חברה גם האמירויות, דיווחה כעבור זמן קצר על השמדת עמדת שיגור במחוז ג'וף בתימן, שממנה ירו החות'ים את הטיל לעבר האמירויות.

משרד ההגנה האמירתי פרסם תיעוד מהתקפת המשגר שירה את הטיל בזמן ביקור הרצוג
31.1.22. משרד ההגנה של איחוד האמירויות, צילום מסך
תיעוד תקיפת המשגר שתקף את האמירויות, אתמול/צילום מסך, משרד ההגנה של איחוד האמירויות

זאת המתקפה השלישית של המורדים השיעים הפרו-איראנים על האמירויות בשבועיים האחרונים, אחרי שעד לאחרונה הם התרכזו במתקפות טילים ומל"טים לשטחה של ערב הסעודית. האמירויות צמצמה את מעורבותה הצבאית בתימן ב-2019, אך שמרה על השפעה דרך מיליציות מקומיות שאימנה וחימשה. אחת מהן, "חטיבת הענקים", הדפה לאחרונה את החות'ים מאזורים במחוז מאריב, זירת הקרב העיקרית בחודשים אחרונים בין ממשלת תימן לבין החות'ים שאיימו לפגוע בתגובה בעומק האמירויות.

איראן גינתה את הביקור של הרצוג, והאשימה את הנורמליזציה של מדינות ערב עם ישראל כמקור לפילוג בעולם הערבי והמוסלמי. עם זאת, דובר משרד החוץ שלה אמר על המתקפה מתימן כי "מעגל האלימות חייב להסתיים".

הנשיא יצחק הרצוג בפגישה עם יורש העצר של האמירויות, מוחמד בן זאיד, באבו דאבי, 30 בינואר 2022. רויטרס
הרצוג ויורש העצר של האמירויות באבו דאבי, אתמול/רויטרס

ארצות הברית גינתה את התקיפה. דובר משרד החוץ של ארצות הברית, נד פרייס, כתב בטוויטר כי "בזמן שהנשיא יצחק הרצוג מבקר באיחוד האמירויות כדי לבנות גשרים שיסייעו ליציבות האזור, החות'ים ממשיכים לשגר טילים שמאיימים על אזרחים".

ממשל ביידן הסיר את החות'ים מרשימת ארגוני הטרור לפני כשנה, במטרה לקדם את סיומה של המלחמה שנמשכת מאז 2015. עם זאת, הלחימה רק הסלימה מאז, ובעקבות ההתקפות נגד האמירויות שוקלים בוושינגטון להחזיר את המורדים לרשימת ארגוני הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully