וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקרו עם מפתח: שלושה נאשמים נוספים בהתעללות במעון החוסים "בני ציון"

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 11:51

לפי כתבי האישום, השלושה תקפו את החוסים ונמנעו מלדווח על תקיפות להן היו עדים שבוצעו בחוסים על ידי איש צוות אחר. הם הכו את החוסים חסרי הישע, דרכו עליהם, דחפו אותם וסטרו להם. "מסכת קשה וארוכה של התעללות פיזית ונפשית אכזרית במיוחד"

בווידאו: בני משפחה של חוסים במעון "בני ציון" הגיעו להגשת כתב אישום נגד החשוד המרכזי בהתעללות/מערכת וואלה!

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) שלושה כתבי אישום נוספים נגד מטפלים במעון "כפר בני ציון" בראש העין בגין פגיעה בחסרי ישע. על פי כתבי האישום, שלושת הנאשמים עבדו בתקופות שונות כמטפלים במעון לחוסים ונמנו על צוות שהופקד על טיפול בכ-15 דיירים בגילי 20-50, בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. מתוקף תפקידם כמטפלים במעון היה עליהם לדאוג לצרכיהם היומיומיים של החוסים, לרבות האכלה, קילוח והלבשה - אולם הם התעללו בהם.

הנאשמים הם מרח נבריסי, בת 26 מג'ת, אדם קשקוש בן 30 ועאתיאן קשקוש בן 22 תושבי קלנסווה. השלושה נאשמים כי במסגרת עבודתם כמטפלים במעון נהגו להתעלל בחוסים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, תקפו אותם ונמנעו מלדווח על תקיפות להן היו עדים שבוצעו בחוסים על ידי איש צוות אחר.

כתב האישום נגד נבריסי כולל חמישה אישומים המפרטים עשרות מקרים בהם התעללה ותקפה את החוסים בהזדמנויות שונות במהלך עבודתה במעון בין 2018-2022. "בין היתר, הכתה הנאשמת את החוסים בראשם ובגופם, דרכה עליהם, דחפה אותם, צבטה אותם וסטרה להם", נמסר מהפרקליטות. "במספר הזדמנויות נעצה בחוזקה מפתח בחלקים שונים בגופם של החוסים. באחד המקרים ביקשה הנאשמת להפחיד ולאיים על אחד החוסים לאחר שהכתה אותו, על ידי סימון תנועת של שיסוף גרון לעברו בחלק מן המקרים המפורטים ביצעה הנאשמת את העבירות כשהיא לבדה ואילו במקרים אחרים בנוכחות ואף בהשתתפות מטפלים נוספים במעון".

כתב האישום כנגד קשקוש כולל חמישה אישומים המפרטים מקרים בהם התעלל ותקף את החוסים בהזדמנויות שונות במהלך עבודתו במעון בין השנים 2015-2022. "הנאשמים נהגו כלפי החוסים חסרי הישע באגרסיביות ותוקפנות, תקפו אותם בצורה קשה והטילו עליהם אימה. בין היתר, נהגו כל אחד מהנאשמים להכות את החוסים בראשם ובגופם, לדחוף אותם ולאחוז בחוזקה בחלקים שונים בגופם", נכתב. "הנאשמים אף נמנעו מלדווח למשטרה או לעובד סוציאלי על תקיפות להן היו עדים שבוצעו בחוסים על ידי איש צוות אחר, ובכך אפשרו את המשך התקיפה וההתעללות בחסרי הישע. בחלק מן המקרים המפורטים בכתב האישום כנגד עאתיאן ביצע הנאשם את העבירות כשהוא לבדו ואילו במקרים אחרים בנוכחות ואף בהשתתפות מטפלים נוספים במעון".

מהפרקליטות נמסר בתגובה לכתבי האישום בפרשה: "לא בכל יום אנו ניצבים, לא אנו כפרקליטות ובוודאי לא כחברה, בפני מעשים כה חריגים בחומרתם ובהיקפם. כתבי האישום מתארים מסכת קשה וארוכה של התעללות פיזית ונפשית, אכזרית במיוחד, כנגד חסרי ישע אשר אינם יכולים להגן על עצמם. כואבת במיוחד העובדה שהנאשמים הם מי שהיו אמונים על הטיפול בחוסים, ובמקום זאת נהגו להתעלל בהם כדבר שבשגרה, באופן בלתי אנושי ובלתי נתפס. הפרקליטות תמשיך במאבקה הבלתי מתפשר באלימות מכל סוג שהוא, ובייחוד כזו המופנית כלפי חסרי ישע".

  • עוד באותו נושא:
  • בני ציון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully