וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט אחד החשודים בהתעללות במוסד החוסים: "הוא חשב שמדובר במשחק"

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 13:24

שישה מעובדי מעון "בני ציון" בראש העין, החשודים במעורבות בתקיפת חסרי הישע, שוחררו בתנאים מגבילים, בעוד ארבעה נותרו במעצר. בתוך כך, המשטרה החלה לחקור חשד למקרה נוסף של התעללות במוסד, לאחר שאחד החוסים פונה לטיפול רפואי וזוהו סימני אלימות על גופו

בווידאו: הארכת מעצר לעובדים במעון בני ציון בראש העין שנעצרו בחשד להתעללות בחוסים/צילום: חדשות 13 ומערכת וואלה!

שישה מהעובדים החשודים במעורבות בתקיפת חסרי ישע במעון החוסים "בני ציון" בראש העין שוחררו היום (ראשון) לביתם בתנאים מגבילים, לרבות הרחקה מהמעון, איסור יצירת קשר עם עובדים ואיסור העסקה בתחום ל-90 יום. ארבעה נוספים נותרו במעצר. פרקליטו של אחד החשודים טען כי הוא "חשב שמדובר במשחק בין המטפל לבין השוהה במעון".

בדיון בשבוע שעבר פורטו המעשים שהמטפלים חשודים בביצועם. "מעשים מיניים, הצלפות, השתנה למיטה של מטופל, הדלקת מצתים צמוד לפני מטופלים, חניקה של מטופלים", אמר נציג המשטרה. "לא ראינו דברים כאלה, זה נורא ואיום". מחקירת המשטרה עולה כי החשודים התעללו לאורך תקופה ארוכה בחסרי הישע ששהו במעון החוסים בו עבדו, תקפו אותם פיזית והשפילו אותם מאות פעמים.

בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה של מקרה נוסף החשוד כהתעללות במוסד, לאחר שאחד החוסים במקום פונה לטיפול רפואי "בשל פרכוסים", ושם זוהו סימני אלימות על גופו. בת משפחתו של החוסה פנתה למשטרה בנושא. צוות חקירה מיוחד של תחנת ראש העין החל בגביית עדויות ואיסוף ממצאים במסגרת החקירה.

מעון חוסים בני ציון בראש העין. ללא, פלאש 90
חשד להתעללות לאורך תקופה ארוכה. מעון "בני ציון" בראש העין/פלאש 90, ללא

חקירת המשטרה נפתחה לפני כשלושה שבועות, עם קבלת תלונה מגורמי משרד הרווחה, לפיה אחד החוסים במעון דיווח למשפחתו שהותקף על ידי עובד המקום. לפי המעון, הוא פנה למשטרה ביוזמתו לאחר שנודע לו על המקרים. בעקבות זאת, שוטרי תחנת ראש העין בחנו את התיעוד של מצלמות האבטחה במועדים הרלוונטיים לתלונה, בהתאם למשמרות של עובד המקום עליו התלונן החוסה. בהמשך נעצר החשוד, תושב קלנסווה בן 23, ומעצרו הוארך.

לאחר בחינת חומרי תיעוד נוספים מהמקום, נחשפו חוקרי המשטרה לעוד אירועים בהם קיים חשד לאלימות כלפי החוסים, אותם ביצעו שלושה עובדים אחרים במעון.

לדברי המשטרה, "מדובר בפרשיה חמורה, שממצאיה מעלים חשד לתמונה קשה ומזעזעת של מסכת התעללויות לאורך תקופה ארוכה בחסרי ישע, הכוללת מאות אירועים של תקיפה פיזית ונפשית, והמשטרה תפעל למיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים".

עוד בוואלה!

ההתעללות בשרון היא לא רק כותרת. היא מעידה עלינו כחברה

לכתבה המלאה

מהמעון נמסר בתגובה כי "צוות המעון מזועזע וכואב מאז פרסום המעשים הקשים לכאורה המיוחסים למספר בודד של מדריכים שהטילו צל כבד על מלאכתם המסורה והמקצועית של מאות חברי סגל הנותנים את נשמתם מתוך תחושת שליחות עמוקה לרווחתם ובטחונם של הדיירים. הנהלת המעון היא זו שהגישה וביקשה ממשטרת ישראל לחקור את החשד נגד אותם מדריכים ספורים החשודים בפגיעה בדיירים".

"המעון פועל זה שנים כדי לצמצם ככל הניתן מקרים מעין אלו ולכן מינה מיוזמתו לפני מספר שנים את השופטת בדימוס עדנה בקשנטיין כדי לבחון תלונות הנוגעות לאלימות ויחס לא הולם. כל תלונה וחשד הובא בפניה, והנהלת המכון אף הגישה תלונות מיוזמתה לגורמי האכיפה במקרים שבהם התגלו לה מעשים מעין אלו. כל המקרים שנבדקו טופלו באופן מקצועי ויסודי על ידי סגל המעון ומתוך גישה מחמירה הרואה את טובת הדיירים כשיקול וערך עליון וכך יהיה גם בעתיד", לשון התגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • התעללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully