וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שיחת ביידן עם בנט: היועץ לביטחון לאומי יצא לשיחות בנושא איראן בבית הלבן

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 17:03

ברקע חידוש המו"מ בין איראן למעצמות בווינה, יגיע מחר ראש המל"ל איל חולתא לפגישות עם מקבילו ג'ייק סאליבן בבית הלבן. רה"מ בנט אמר בתדרוך לכתבים כי בשיחה עם ביידן הוא הבהיר את עמדתו בנושא האיראני "בממדים וזוויות חדשות" והדגיש כי ישראל תשמור על חופש הפעולה שלה

בווידאו: פגישת ביידן בנט בבית הלבן/צילום: רויטרס

היועץ לביטחון לאומי איל חולתא ימריא הלילה (שלישי) לוושינגטון לשיחות המשך בבית הלבן בנושא האיראני עם מקבילו האמריקני ג'ייק סאליבן. נסיעתו של חולתא לוושינגטון תוכננה מראש אבל שיחותיו בבית הלבן יהוו הרחבה של שיחת הטלפון בין הנשיא ביידן לראש הממשלה בנט אתמול.

בנט אמר בתדרוך כי במהלך השיחה עם ביידן הוא הבהיר את עמדתו בנושא האיראני "בממדים וזוויות חדשות". לדבריו הוא הבהיר לנשיא האמריקני שישראל תשמור על חופש פעולה בכל מצב ללא קשר לשאלה אם יהיה הסכם גרעין או לא. בהודעה שפרסם הבית הלבן בעקבות השיחה צוטט גם הנשיא ביידן כאומר כי ישראל יכולה לשמור על חופש הפעולה מול איראן.

ד"ר איל חולתא לשעבר ראש אגף מדיניות במוסד מונה לתפקיד היועץ לביטחון לאומי. ללא, אתר רשמי
יוצא לבית הלבן. איל חולתא/אתר רשמי, ללא

"התיאום עם האמריקנים הוא מרכיב יסודי שראש הממשלה עמד עליו מהרגע הראשון", אמר חולתא. "אנחנו נמשיך את הדיאלוג העמוק והאינטימי שיש בין ישראל לארצות הברית בכלל, ובסוגיה האיראנית בפרט. אני מדבר עם ג'ייק באופן תדיר, בטלפון ובשיחות וידאו, ואחת לתקופה צריך גם להיפגש פנים אל פנים".

חולתא אמר כי ישראל וארצות הברית אינן רואות עין בעין את הסוגיה האיראנית במיוחד בכל הנוגע להסכם הגרעין. "בין אם תהיה חזרה להסכם הגרעין ובין אם לא תהיה חזרה להסכם הגרעין, שנת 2022 הולכת להיות שנה שבה הסביבה תחייב אותנו לפעול בצורה אחרת מאיך שפעלנו עד עכשיו, ואנחנו צריכים להיערך", הוא אמר.

היועץ לביטחון לאומי הוסיף כי קיימת סכנה כי בעקבות חזרה אמריקנית להסכם הגרעין והסרה של הסנקציות ארה"ב תאבד את הכלים שיאפשרו לה לכפות על איראן הסכם ארוך וחזק יותר. "אנחנו צריכים להיערך לכל אחד מהתרחישים, בין אם יש חזרה להסכם ובין אם אין חזרה להסכם", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully