וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אישר את הסדר הטיעון של חיים כץ: "הודיתי בלב לא קל"

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 15:10

כץ, שהודה והורשע בעבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים, קיבל במסגרת ההסדר, 6 חודשי מאסר על תנאי, ובנוסף קנס של כ-75 אלף שקל. לפי ביהמ"ש, הודאתו בעבירה ונטילת האחריות נכללו בין היתר בשיקולים לאישור העסקה. "מקווים כי גזר הדין יחדד את הנורמות"

בווידאו: הסדר טיעון לחיים כץ/מערכת וואלה!

בית משפט השלום בראשון לציון קיבל היום (ראשון) את הסדר הטיעון של ח"כ חיים כץ והפרקליטות, במסגרתו נגזר על ח"כ כץ, שישה חודשי מאסר על תנאי, ובנוסף קנס על סך כ-75 אלף שקלים.
כץ, שיוצג על ידי עו"ד נוית נגב, הודה והורשע בעבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים.

בגזר הדין קבעה הנשיאה עינת רון, כי שיקולי הצדדים בחתימת הסדר הטיעון, בהם הודאתו של ח"כ כץ בעבירה ונטילת האחריות מאז ביצוע המעשים, הן העובדה שהליך החקיקה היה לטובת הציבור. נוסף לכך שמעשיו היו ברף התחתון של החומרה וכן היו רלוונטיים וענייניים.

חיים כץ. ראובן קסטרו
כץ/ראובן קסטרו

"כגובה מעמדו, כך גובה נורמות ההתנהגות המצופות ממנו", אמרה הנשיאה רון, והוסיפה כי מעשיו של הנאשם פסול ובלתי ראוי כיוון שהנאשם לא עמד בחובת הגילוי הנאותה. "במעשים בהם הורשע הנאשם, יש כדי לפגוע באמון הציבור", אמרה.

ח"כ חיים כץ בירך על ההחלטה: "בית המשפט פסק בצדק שבמעשיי אין קלון. קביעה זו מצטרפת להחלטת בג"ץ לדחות על הסף טענות נגד הסדר הטיעון שנחתם. קידמתי חוק שהטיב עם כלל ציבור המשקיעים. לא היה לי או למי ממקורבי רווח אישי מהחקיקה. הודיתי בלב לא קל במטרה להמשיך לשרת נאמנה את אזרחי ישראל ולשים מאחורי את העננה שליוותה אותי בשנים האחרונות וגבתה מחיר אישי וציבורי יקר".

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר: "גילוי ושקיפות הם ערכים העומדים בבסיס עבודתם של נבחרי ציבור. עניינו של תיק זה הוא הפרת חובת הגילוי בהליך חקיקה שעולה כדי אמצעים פסולים, כלשון החוק. בית המשפט קבע כי ההסדר שנחתם עם ח"כ כץ הוא הסדר ראוי המגלם בין היתר את הודאתו של חבר הכנסת בעבירה הפלילית, ואנו מקווים כי גזר הדין יחדד את נורמות ההתנהגות המצופות מנבחרי ציבור".
התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר של רשות ניירות ערך ונוהל על ידי עו"ד חנה קורין ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully