וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ לביטחון לאומי לשרים: עם או בלי הסכם גרעין, חייבים לשמור על היחסים עם ארה"ב

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 8:22

לפי כמה שרים שהשתתפו בהערכת המצב השנתית של המל"ל, אמר אייל חולתא כי ישראל לא מתנגדת לעצם הרעיון של הסכם עם איראן אלא לפרטיו כפי שמסתמנים כרגע. לדבריו, אם ההסכם ייחתם חשוב שארה"ב תאפשר חופש פעולה ישראלי מול איראן, ובהיעדרו - הקשר נחוץ כדי לתאם את הלחץ עליה

שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן נפתחו בווינה/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

היועץ לביטחון לאומי איל חולתא אמר אתמול (ראשון) לשרי הממשלה כי גם בתרחיש של חזרה אמריקנית להסכם הגרעין וגם בתרחיש של כישלון במו"מ בווינה - על ישראל לשמור על היחסים עם ממשל ביידן. כך לפי כמה שרים שהשתתפו בישיבת הממשלה, בה הוצגה הערכת המצב השנתית של המטה לביטחון לאומי (המל"ל).

חולתא אמר לשרים כי ישראל נערכת גם לתרחיש שבו יהיה הסכם גרעין חדש, וגם למצב שבו לא ייחתם הסכם. הוא ציין שישראל לא מתנגדת לעצם הרעיון של הסכם גרעין עם איראן, אלא לפרטי ההסכם כפי שמסתמנים כרגע.

"חשוב לשמור על היחסים עם ארה"ב בכל מקרה", אמר חולתא לשרים. "אם יהיה הסכם צריך להמשיך ביחסים טובים למרות חוסר ההסכמה ולשמור על חופש הפעולה של ישראל מול איראן. אם לא יהיה הסכם חשוב לשמור על יחסים טובים עם ממשל ביידן כדי לתאם את המשך הלחץ על איראן".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן וראש הממשלה, נפתל בנט בפתח פגישתם בבית הלבן 27 באוגוסט 2021. אב אוחיון י, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט וביידן בבית הלבן, בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית, אב אוחיון י

אמש פורסם בוואלה! כי במהלך הצגת הערכת המצב השנתית של המל"ל התלקח ויכוח בין השרים בנושא הפלסטיני, כך לפי ארבעה שרים שהשתתפו בישיבה. לדברי ארבעת השרים המצגת של חולתא כמעט ולא הזכירה את הנושא הפלסטיני, וכללה התייחסות במקום נמוך יחסית לצורך בשימור היציבות בעזה ובגדה המערבית להיערכות ליום שאחרי אבו מאזן - אך לא מעבר לכך.

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', העיר על כך שאין התייחסות מספקת לנושא הפלסטיני. פריג' שאל את ראש הממשלה נפתלי בנט מדוע לא מאשרים לו לכנס את הוועדה הכלכלית המשותפת עם הרשות הפלסטינית. בנט השיב כי נעשים הרבה צעדים כלכליים ואזרחיים מול הרשות הפלסטינית, אבל לא יהיו מהלכים מדיניים. "אתם כל הזמן רוצים פגישות, פגישות, פגישות", אמר ראש הממשלה לפריג'.

היועץ לביטחון לאומי, איל חולתא בכנס דיאלוג מנאמה בבחריין. צילום מסך IISS, אתר רשמי
הצגת הערכת המצב עוררה ויכוח בממשלה. חולתא/אתר רשמי, צילום מסך IISS

שר התפוצות נחמן שי התערב בוויכוח. "למה בכל הדיון הזה ובמצגת הזו לא הוזכרה אפילו פעם אחת המילה שלום? למה מפחדים מהמילה הזו?", שאל.

השרה להגנת הסביבה זנדברג אמרה בישיבה כי יש צורך באופק מדיני ואי אפשר להתעלם מהנושא הפלסטיני. "אנחנו מדברים רק על האיומים והסוגיות הרחוקות אבל מתעלמים ממה שקורה הכי קרוב אלינו", אמרה. בנט לא הגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully